Otwieramy outlet odzieżowy
1Worldoutlet to sieć sklepów outletowych. Jej właściciel, Jan Kozłowski, od czterech lat prowadzi także Bazar Odzieżowy, który oferuje odzieżą nową i używaną. Jest to połączenie second handu z outletem. Ubrania są importowane z Anglii i Irlandii. Obecnie w jej ramach działa około 30 placówek – wszystkie franczyzowe.
Ubrania z Niemiec
Na uruchomienie 1Worldoutlet Jan Kozłowski zdecydował się dwa lata temu. Chociaż zdecydowanie większym zainteresowaniem cieszy się Bazar Odzieżowy, to widzi on duży potencjał w outletach, które oferują dobrej jakości nowe ubrania, po znacznie niższych cenach niż w zwykłych sklepach.
Obecnie pod szyldem 1Wordloutlet działa około 12 placówek. Do końca roku ma ich być 50. Im więcej, tym lepiej dla franczyzodawcy, ponieważ stawki zakupu ubrań zależą od wielkości zamówień.
– Zamawiamy ubrania wyłącznie z niemieckiego Zalando. To gwarantuje wysoką jakość. Rzeczy kupione z Zalando w Polsce już się tak dobrą jakością nie cieszą – zapewnia Jan Kozłowski.
Jego zdaniem w naszym kraju konkurencja na rynku outletowych sklepów odzieżowych wciąż jest bardzo niewielka.
Biznes dla każdego
Aby rozpocząć współpracę z 1Worldoutlet nie potrzeba żadnych umiejętności, doświadczenia, ani wiedzy. Właścicielem takiego sklepu może zostać każdy. Na start wystarczy w sumie około 20 tys. zł. Jednorazowa opłata franczyzowa jest w promocyjnej wysokości do końca roku i wynosi tylko 2,5 tys. zł. W jej ramach franczyzodawca zapewni oklejenie okien i drzwi logiem, napisami, informacją o godzinach otwarcia. W zestawie jest także baner reklamowy, zawieszki informacyjne oraz 5 tys. ulotek do rozdania przed otwarciem sklepu. Franczyzobiorca może też liczyć na pierwszą dosyłkę odzieży do miejscowości, w której prowadzi sklep.
– Potem już dostawy organizuje sobie sam. Najczęściej są one dostarczane kurierem, po zamówieniu złożonym w centrali – mówi Jan Kozłowski.
Po stronie franczyzobiorcy jest także remont i przystosowanie sklepu. Lokal powinien mieć minimum 25 m2.
W trakcie współpracy franczyzobiorca sam decyduje o tym, za ile będzie sprzedawał konkretnie ubrania. Wszystko, co zarobi, jest jego zyskiem. Ma jedynie obowiązek zamawiać ubrania z centrali, w zależności od potrzeb. Jeden kilogram takich ubrań kosztuje 100 zł. Średnio miesięcznie franczyzobiorcy zamawiają 100 kg ubrań.
– Marże wyglądają różnie, nie ingerujemy w to. Ale generalnie są dosyć wysokie. Na przykład markową koszulkę kupioną u nas za 15 zł, można sprzedać za 200 zł. W zwykłym sklepie jej koszt to ok. 450 zł – mówi Jan Kozłowski.
Dodaje, że biznes jest bardzo prosty, a w dodatku odporny na kryzys.
– W czasie kiedy galerie handlowe były zamknięte, my zyskiwaliśmy. Nasze sklepy nie miały żadnych ograniczeń, działaliśmy bez przerwy, ale ponieważ ludzie nie mogli robić zakupów w galeriach, nas odwiedzali częściej – mówi Jan Kozłowski.
WIZYTÓWKA SIECI 1WORLDOUTLET
- liczba placówek – 12
- kwota inwestycji – 20 tys. zł
- opłata wstępna – 2,5 tys. zł do końca 2021 roku
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.