23.09.2003

Envy w katalogu firm

Firma MSG Polska poszukuje franczyzobiorców do prowadzenia sklepów z odzieżą, obuwiem i akcesoriami sportowymi.

W lutym tego roku rozpoczęła w Polsce działalność spółka MSG Polska, spółka córka firmy MSG działającej w branży odzieży, obuwia i akcesoriów sportowych. W Polsce firma koncentruje swoją działalność na sprzedaży dwóch własnych marek sportowych, marki sztandarowej Envy i marki promocyjnej Kix7. - Sprzedaż w Polsce jest prowadzona kilkoma równoległymi kanałami dystrybucji, począwszy od sprzedaży w pojedynczych sklepach sportowych, poprzez duże sieci sklepów sportowych, po najbardziej dla nas atrakcyjną sprzedaż we własnych sklepach firmowych i franchisingowych – mówi Zenon Raszyk, Poland Country Manager.

Marka Envy jest marką należącą do kategorii mody sportowej. Celem firmy jest połączenie najnowocześniejszych materiałów technicznych z ciekawym wzornictwem i modną kolorystyką, przy utrzymaniu przystępnej ceny. W przypadku marki Kix7 MSG produkuje sprawdzone wzory z materiałów o nieco niższych parametrach technicznych. Dzięki produkcji odzieży tej marki w dużych ilościach jest w stanie zaproponować niską cenę.

Aby dotrzeć do jak najszerszej grupy docelowej, w sklepach franchisingowych, oprócz marki Envy i Kix7, proponowana będzie również marka Trespass, przeznaczona dla ludzi o bardziej konserwatywnym guście i zasobniejszym portfelu. - Z tego powodu udaje nam się do sklepów franchisingowych przyciągnąć docelową grupę ludzi aktywnych, od 15 roku życia wzwyż, ze specjalnym naciskiem na grupę wiekową od 20 do 40 lat– mówi Zenon Raszyk.

Od potencjalnych franchisobiorców MSG Polska wymaga przede wszystkim kapitału potrzebnego na rozpoczęcie działalności, choć preferowane jest też doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej (niekoniecznie w branży). Potencjalni franczyzobiorcy muszą mieć uregulowaną sytuację finansową i fiskalną. Wszystkim partnerom firma pomaga w wyborze dogodnej lokalizacji i negocjacjach dotyczących warunków najmu nieruchomości. Preferowane są miasta o wielkości powyżej 100.000 tys. mieszkańców na terenie całej Polski.

Kalkulacja inwestycji zależy od wybranej lokalizacji. Aby otworzyć sklep franchisingowy w nowoczesnym centrum handlowym o wielkości około 100 m2 potrzeba w przybliżeniu 150 tys. zł. MSG nie pobiera opłat wstępnych. Miesięczne opłaty franchisingowe są każdorazowo negocjowane. W ramach budżetu reklamowego (przeznaczanego na reklamę lokalną) firma pobiera opłatę w wysokości 3% od obrotu. - Cała koncepcja franchisingowa jest oparta na założeniu: "zarób i daj zarobić", w myśl której oferujemy partnerom franchisingowym niecodzienne warunki finansowe i traktujemy ich nie tylko jako partnerów, ale wręcz jako członków naszej rodziny Envy – mówi Zenon Raszyk.

Info: MSG

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

27

Joanna Hayder

dziennikarz
Napisz do autora