Decathlon chce mieć 44 sklepy

Poniedziałek
17.10.2005
Francuska sieć sklepów sportowych rozwijała się dotąd w żółwim tempie. Ale to się zmieni, i to już niedługo.
 

Decathlon, francuski dystrybutor odzieży i sprzętu sportowego, który rozwija sieć własnych sklepów, obiecuje, że narzuci ostre tempo. Od pojawienia się sieci w Polsce firma otwierała na naszym rynku jeden sklep rocznie. Obecnie ma cztery placówki, ale już w 2010 r. ma być 44.
W 2006 r. pojawią się kolejne cztery placówki, rok później podwoimy liczbę istniejących sklepów, a począwszy od 2008 r. zamierzamy otwierać w Polsce po 10 sklepów rocznie, by dojść do 44 punktów — oblicza Beata Madejczyk z Decathlon Polska.

Ważny jest rozmiar

Czy ten plan ma szansę się powieść?
Jeśli firma zróżnicuje format sklepów i w większych miastach postawi na hipermarkety o powierzchni 5 tys. mkw., a tam, gdzie nie ma na to miejsca, skłoni się ku supermarketom lub sklepom w galeriach handlowych o mniejszej powierzchni (około 3 tys. mkw.), to marzenia o 44 sklepach mogą zostać zrealizowane — powiedział gazecie "Puls Biznesu" Andrzej Faliński, sekretarz generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Decathlon jednak z założenia nie lokuje swoich sklepów w galeriach handlowych, a stawia odrębne budynki przy dużych centrach.
My z kolei lokujemy się wyłącznie w centrach handlowych, gdyż zapewnia to odpowiedni przepływ klientów — mówi Agnieszka Wąsik, dyrektor ds. marketingu Maks Sport, konkurencyjnej spółki, która wybiera się na warszawską giełdę.

Ostrożnie z franczyzą

Od początku istnienia Decathlon wydał na działalność w Polsce 10 mln EUR.
Sieć Decathlonu w 99 proc. składa się ze sklepów własnych i w zasadzie nie praktykuje franczyzy.
Nasi akcjonariusze chcą mieć pewność, że punkty sprzedaży będą w 100 proc. odpowiadać koncepcji firmy. Franczyzę będziemy praktykować w przyszłości w małych, krajach, w których ciężko byłoby nam zagwarantować rentowność przy strukturze naszych ekip. Nasze placówki najczęściej finansujemy ze środków własnych, czasami posiłkujemy się pożyczkami bankowymi — powiedziała gazecie "Puls Biznesu" Beata Madejczyk.

Więcej: Magdalena Laskowska, "Puls Biznesu", 17 października 2005r.
Puls Biznesu

POPULARNE NA FORUM

Aromanti opinie-otworzyć?

Zastanawiam się czy otworzyć w galerii Aromanti. Uwielbiam ładne zapachy, ale to nie wystarczy. Proszę o opinie, czy nie będzie strat co kolwiek się dzieje w Aromanti.

1 wypowiedzi
ostatnia 25.09.2018
Jak założyć sklep z odzieżą

Dobre jakościowo meble ekspozycyjne dostaniecie w Bemarc http://www.bemarc.pl/home/ To co od nich mamy jest solidne i wytrzymałe a przy tym estetycznie i pomysłowo...

25 wypowiedzi
ostatnia 24.09.2018
wiosenne kurtki damskie

I think this is an informative post and it is very useful and knowledgeable. therefore. I would like to thank you for the hack twitter efforts you have made in writing this...

6 wypowiedzi
ostatnia 23.09.2018
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Według mnie nie jest to biznes, do którego łatwo 'wejść' - konkurencja tu jest chyba największa ze wszystkich branż. Mówię zarówno o stacjonarnych, jak i...

76 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Ubrania dla nowoczesnych mężczyzn

Moim zdaniem ubrania dla nowoczesnych mężczyzn powinny być w stylu klasycznym. Nigdy nie wychodzą z mody, a mężczyzna wygląda super w koszuli i spodniach. Bardzo wiele...

31 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Sklep z tanią odzieżą sportową

I constantly spent my half an hour to read this weblog’s content all the time along with a cup of coffee. custom retail boxes

52 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2018
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Może zastanów się nad otworzeniem sklepu na [url=https://allegro.pl/]allegro[/url] Mniejsze ryzyko.

76 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Hurtownik - opinie

Wonderful article, thanks for putting this together! This is obviously one great post. Thanks for the valuable information and insights you have so provided here. my gmail login

17 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2018