02.12.2005

Po Pabii pora na Deni Cler

Zakup dwóch firm, ekspansja na rynki wschodnie i rozwój własnej sieci - to plany Próchnika, polskiego producenta odzieży. W przyszłym roku jego przychody mają wzrosnąć 5-krotnie.

Próchnik otworzył wczoraj piąty w tym roku salon firmowy z odzieżą. Znajduje się on w Poznaniu, w centrum handlowym Plaza. Własne sklepy spółka otwiera w największych miastach, natomiast w średnich powstają placówki patronackie. Pierwsza działa już w Częstochowie. Ostatnio Próchnik przejął też sieć sklepów innego producenta odzieży - Pabii. Nową strategię Próchnik realizuje dzięki pieniądzom (15 mln zł) uzyskanym z emisji akcji. Na grudzień spółka planuje kolejną emisję. Do kasy Próchnika z tego tytułu powinno wpłynąć 22 mln zł. Pieniądze mają być przeznaczone na przejęcie od grupy W. Kruk marki Deni Cler. Już w przyszłym tygodniu powinno być wiadomo, czy firma ta stanie się własnością Próchnika.

Więcej: "Rzeczpospolita", 2 grudnia 2005r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0