Gino Rossi koryguje prognozy
Zarząd Gino Rossi opublikował nową prognozę skonsolidowanych wyników na rok 2007. Przychody ze sprzedaży zostaną zrealizowane, zgodnie z wcześniejszymi założeniami, na poziomie 170 mln zł, rosnąc o 45 proc. wobec wyników z roku ubiegłego. Jednak zysk operacyjny wyniesie 12,5 mln zł, a nie jak prognozowano 19 mln zł. Z kolei zysk netto wyniesie 7,5 mln zł zamiast przewidywanych 12,5 mln zł.
Przyczyną korekty rentowności była niższa od prognozowanej sprzedaż obuwia z kolekcji jesienno-zimowej.
- Nasza tegoroczna kolekcja okazuje się jeszcze zbyt awangardowa – mówi Maciej Fedorowicz, prezes zarządu Gino Rossi. - Polacy lubią się modnie ubierać, ale jednak nieco wolniej przyzwyczajają się do najnowszych światowych trendów. Podjęliśmy już odpowiednie decyzje dotyczące kolejnych kolekcji. Jestem przekonany, że działania te będą skutkować wzrostem sprzedaży i osiąganej marży w kolejnych okresach – dodaje prezes Fedorowicz.
Firma, obniżając ceny na obuwie z nietrafionej kolekcji, zmniejszyła marże – przez co nie uzyska zaplanowanego na listopad i grudzień poziomu sprzedaży.
Choć w spółce nie ustalono jeszcze budżetu na 2008 rok, przedstawiciele zarządu zapowiadają, że tempo rozwoju będzie zbliżone do dynamiki w 2007 roku. Tylko w br. właściciel marek Gino Rossi, Vanita, Geox i franczyzowej Simple uruchomił łącznie 23 nowe salony w Polsce oraz 6 poza granicami kraju (w tym franczyzowe). Na dzień dzisiejszy Grupa posiada 132 salony w Polsce oraz 28 poza jej granicami (w Niemczech, Rosji, Litwie, Łotwie, Ukrainie, Czechach, Danii, Węgrzech i Gruzji).
- Umiędzynarodowienie marki wpływa na to, że produkty Gino Rossi sprzedają się lepiej również w Polsce – mówi Maciej Fedorowicz.
Umocnienie pozycji firmy za granicą to także jeden z celów, jakie zamierza osiągnąć należąca do Gino Rossi spółka odzieżowa Simple.
- Podpisaliśmy już kilka umów na nowe salony i staramy się pozyskiwać lokalizacje dla kolejnych – mówi Paweł Kapłon, prezes spółki Simple i wiceprezes zarządu Gino Rossi. – Planujemy otwarcia zarówno w nowo powstających, jak i już istniejących centrach handlowych na terenie Polski. Koncentrujemy się także na rozwoju zagranicznym – dodaje.
Spółka planuje też wprowadzenie kolejnej marki odzieżowej – z segmentu eleganckiej odzieży męskiej.
(aw)PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.