Ravel posiada 30 sklepów własnych na terenie Polski. Inwestuje również poza granicami kraju - do tej pory firma otworzyła pięć sklepów na Litwie.
Piątek
25.04.2008
Ravel stawia na dystrybucję swojej odzieży nie tylko w Polsce, ale i poza granicami kraju.
 

Krakowska firma Ravel zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży dla młodych ludzi. Posiada 30 sklepów własnych na terenie Polski. Inwestuje również poza granicami kraju - do tej pory firma otworzyła pięć sklepów na Litwie. Rozwija także sieć dystrybucji i współpracuje z ponad 40 sklepami multibrandowymi. Od około trzech lat Ravel oferuje swój koncept biznesowy franczyzobiorcom. Obecnie w tym systemie działa osiem sklepów. W 2008 roku firma zamierza kontynuować rozwój sieci – zarówno w Polsce, jak i w krajach sąsiadujących.

Otwarcie sklepu franczyzowego o powierzchni 80-100 m2 jest możliwe już w miejscowościach liczących co najmniej 40 tys. mieszkańców. Osoba zainteresowana przystąpieniem do sieci powinna dysponować kwotą w wysokości min. 100 tys. zł na pełne pokrycie adaptacji i wyposażenia sklepu o powierzchni ok. 100 m2 oraz 50-60 proc. jego zatowarowania. Aranżacja pomieszczeń, projekt oraz wykonanie to koszt ok. 40-50 tys. Firma oferuje pełną pomoc przy realizacji inwestycji, polecając sprawdzonych przez firmę wykonawców usług. Franczyzobiorca musi liczyć się z pełną refundacją tych kosztów. Kolejne kilkanaście tysięcy kosztuje oświetlenie. Pozostaje już tylko zatowarowanie sklepu w kwocie ok. 1 tys. zł/m2 powierzchni sklepu.

Równolegle do przedstawionej wyżej koncepcji współpracy Ravel oferuje również formę sprzedaży depozytowej. Dotyczy to jednak sklepów, które wymagają wyższych nakładów inwestycyjnych ze strony biorcy licencji, są to głównie inwestycje w centrach handlowych. Atutem tej formy współpracy jest to, iż oprócz wydatków inwestycyjnych franczyzobiorca nie ponosi kosztów związanych z zatowarowaniem salonu.

Szacowany zwrot z inwestycji w sklep franchisingowy Ravel powinien nastąpić w okresie jednego do dwóch lat funkcjonowania.


Aneta Wieczorek-Hodyra
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021