Ravel posiada 30 sklepów własnych na terenie Polski. Inwestuje również poza granicami kraju - do tej pory firma otworzyła pięć sklepów na Litwie.
Piątek
25.04.2008
Ravel stawia na dystrybucję swojej odzieży nie tylko w Polsce, ale i poza granicami kraju.
 

Krakowska firma Ravel zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży dla młodych ludzi. Posiada 30 sklepów własnych na terenie Polski. Inwestuje również poza granicami kraju - do tej pory firma otworzyła pięć sklepów na Litwie. Rozwija także sieć dystrybucji i współpracuje z ponad 40 sklepami multibrandowymi. Od około trzech lat Ravel oferuje swój koncept biznesowy franczyzobiorcom. Obecnie w tym systemie działa osiem sklepów. W 2008 roku firma zamierza kontynuować rozwój sieci – zarówno w Polsce, jak i w krajach sąsiadujących.

Otwarcie sklepu franczyzowego o powierzchni 80-100 m2 jest możliwe już w miejscowościach liczących co najmniej 40 tys. mieszkańców. Osoba zainteresowana przystąpieniem do sieci powinna dysponować kwotą w wysokości min. 100 tys. zł na pełne pokrycie adaptacji i wyposażenia sklepu o powierzchni ok. 100 m2 oraz 50-60 proc. jego zatowarowania. Aranżacja pomieszczeń, projekt oraz wykonanie to koszt ok. 40-50 tys. Firma oferuje pełną pomoc przy realizacji inwestycji, polecając sprawdzonych przez firmę wykonawców usług. Franczyzobiorca musi liczyć się z pełną refundacją tych kosztów. Kolejne kilkanaście tysięcy kosztuje oświetlenie. Pozostaje już tylko zatowarowanie sklepu w kwocie ok. 1 tys. zł/m2 powierzchni sklepu.

Równolegle do przedstawionej wyżej koncepcji współpracy Ravel oferuje również formę sprzedaży depozytowej. Dotyczy to jednak sklepów, które wymagają wyższych nakładów inwestycyjnych ze strony biorcy licencji, są to głównie inwestycje w centrach handlowych. Atutem tej formy współpracy jest to, iż oprócz wydatków inwestycyjnych franczyzobiorca nie ponosi kosztów związanych z zatowarowaniem salonu.

Szacowany zwrot z inwestycji w sklep franchisingowy Ravel powinien nastąpić w okresie jednego do dwóch lat funkcjonowania.


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.