Artman na plusie i z nową marką

Artman i Gino Rossi pierwsze półrocze tego roku zaliczą do udanych.
Środa
06.08.2008
Pierwsze dwa kwartały bieżącego roku to dobre wyniki sprzedaży oraz wzrost dochodów spółek odzieżowych – Artmana, NG2 i Gino Rossi.
 

Pierwsze półrocze, to doby czas dla krakowskiego Artmana, właściciela marki House. Spółka osiągnęła zysk w wysokości 2,5 mln zł, o 400 proc. większy w porównaniu do I półrocza 2007 r.(0,5 mln zł). Przychody netto liczone narastająco sięgnęły 133,3 mln zł i zwiększyły się o 21 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Firma podtrzymuje prognozę wyników na ten rok i chce wypracować przychody w wysokości 360 mln zł oraz 16 mln zł zysku netto.

W drugim kwartale tego roku Artman wprowadzi na rynek nową markę – Mohito. To odzieżowa marka skierowana do kobiet w wieku 25- 35 lat. Debiut zaplanowany jest na sierpień, a do końca roku powstać ma 20 salonów. W ciągu najbliższych dwóch lat powstanie 80 sklepów w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Natomiast już we wrześniu, na mocy podpisanej w czerwcu umowy, 100 proc. akcji Artmana kupi firma LPP. Transakcja opiewa na kwotę 394,8 mln zł.

Równie dobre wyniki zanotowała inna obuwnicza firma – Gino Rossi. Przychody spółki po dwóch kwartałach to 61 mln zł, o 5 proc. wyższe od osiągniętych w 2007 r. Zysk spółki wyniósł 1,8 mln zł. Firma zamierza walczyć o lepsze wyniki. Dlatego w drugiej połowie roku chce przenieść produkcję obuwia marek G&R i Vanita do Indii, co ma obniżyć koszty produkcji i pozwoli zwiększyć marżę na sprzedaży. Powiększy się też sieć sklepów. Obecnie grupa GR ma łącznie 165 salonów w Polsce i za granicą (w Niemczech, Rosji, na Litwie, Łotwie, Ukrainie, w Czechach, na Węgrzech i w Gruzji). W tym roku powstać ma jeszcze 10 sklepów firmowych w Polsce marek Gino Rossi, Geox i Simple, a także 2 salony Gino Rossi za granicą.

Dobre wyniki odnotowała też spółka NG2, która posiada 500 salonów obuwniczych CCC, Boti i Quasi. Przez pierwsze siedem miesięcy tego roku zanotowała obroty w wysokości 375,4 mln zł. To o 37 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Tylko w samym lipcu firma z Polkowic miała 46 mln zł przychodu.

(bog)


Profil mężczyzny
Michał Bogurat
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.