Artman kupił UAB House Plius

Środa
03.09.2008
Artman kupił ponad 20 proc. udziałów w litewskiej spółce UAB House Plius za 80 tys. euro.
 

Pod koniec sierpnia 2008 r. Artman, właściciel sieci sklepów odzieżowych House, nabył znaczący pakiet udziałów w spółce UAB House Plius, która dotychczas była francyzobiorcą spółki. Przejęta firma prowadzi cztery punkty pod marką House zlokalizowane w Wilnie, Kownie, Kłajpedzie i Siaulai. Wartość transakcji wyniosła 80 tys. euro. Artman zobowiązał się do sfinansowania jej w dwóch ratach w całości ze środków własnych.

- Zakup spółki UAB House Plius jest elementem realizowanej strategii przez Artman SA budowy sieci własnych salonów detalicznych w Europie Środkowo - Wschodniej - czytamy w komunikacie spółki.

Zakup litewskiego franczyzobiorcy to kolejna transakcja obok realizowanego przejęcia LPP, właściciela m.in. odzieżowych marek Reserved i Cropptown. W tym roku działalność rozpocząć mają także uruchomiane przez Artmana 30 sklepów z odzieżą damską pod marką Mohito.

(agaka)(mdk)


Maciej Krzysztoszek, dziennikarz
Maciej Krzysztoszek
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.