23.09.2008

Polacy lubią prezenty

Galeria Prezentów, sieć butików z upominkami, zwiększyła sprzedaż w 2008 roku o 100 proc.

Według GUS w Polsce rośnie popyt na drogie i luksusowe towary. Galeria Prezentów chce wykorzystać dobrą koniunkturę i jeszcze w tym roku otworzyć kolejne 3 butiki.

Galeria Prezentów spodziewa się boomu w czwartym kwartale 2008 roku. Okres od października do grudnia cechuje wzmożona aktywność klientów ze względu na zbliżającą się gwiazdkę.

Czynnikiem stymulującym sprzedaż drogich produktów jest coraz większe wynagrodzenie pracowników. Jak podaje GUS przeciętna pensja brutto w 2007 roku wynosiła 2,69 tys. zł i była o 8,7 proc. wyższa w stosunku do 2006 roku. Grubszy portfel poprawia nastroje klientów i zachęca do droższych zakupów. Jeszcze do niedawna klienci sięgali po artykuły ze średniej półki w cenie 100-200 zł. Obecnie tendencja zmienia się na korzyść towarów ekskluzywnych za 500 zł, a nawet za 3–4 tys. zł.

- Rośnie liczba odbiorców drogich i rzadkich towarów. Są to najczęściej zamożne osoby, dobrze znające marki z najwyższej półki, które dla odmiany szukają niestandardowych, oryginalnych wyrobów – mówi Dariusz Babiarczyk, dyrektor ds. organizacji i marketingu Galerii Prezentów.

Galeria Prezentów spodziewa się boomu w czwartym kwartale 2008 roku. Okres od października do grudnia cechuje wzmożona aktywność klientów ze względu na zbliżającą się gwiazdkę. Według analityków z TNS OBOP szał świątecznych zakupów w Polsce opiewał w 2007 roku na kwotę ponad 7 mld zł. Hojność w świątecznym obdarowywaniu niewątpliwie pozytywnie oddziałuje na Galerię Prezentów. Dla sieci butików nadchodzący okres mikołajowych zakupów oznacza ponad 50 proc. wzrost rocznych obrotów.

- Rynek produktów ekskluzywnych w Polsce dopiero się rozwija. Daleko nam jeszcze do europejskich standardów, ale optymistycznie patrzę w przyszłość. Według mnie w przyszłym roku rynek wzrośnie o co najmniej 30 proc. – mówi Babiarczyk.

Jeśli dobra koniunktura się utrzyma, firma zamierza w przyszłości otworzyć nową sieć, nastawioną wyłącznie na sprzedaż najdroższych produktów. Obecnie Galeria Prezentów posiada 19 placówek w całej Polsce. Do końca roku mają przybyć kolejne 3, a w przyszłym roku 10. Do 2012 roku Galeria Prezentów chce być obecna we wszystkich miastach o populacji powyżej 150 tys. mieszkańców. Koszty inwestycji w sklep z upominkami wynoszą ok. 120 tys. zł.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora