Galeria Prezentów spodziewa się boomu w czwartym kwartale 2008 roku. Okres od października do grudnia cechuje wzmożona aktywność klientów ze względu na zbliżającą się gwiazdkę.
Wtorek
23.09.2008
Galeria Prezentów, sieć butików z upominkami, zwiększyła sprzedaż w 2008 roku o 100 proc.
 

Według GUS w Polsce rośnie popyt na drogie i luksusowe towary. Galeria Prezentów chce wykorzystać dobrą koniunkturę i jeszcze w tym roku otworzyć kolejne 3 butiki.

Czynnikiem stymulującym sprzedaż drogich produktów jest coraz większe wynagrodzenie pracowników. Jak podaje GUS przeciętna pensja brutto w 2007 roku wynosiła 2,69 tys. zł i była o 8,7 proc. wyższa w stosunku do 2006 roku. Grubszy portfel poprawia nastroje klientów i zachęca do droższych zakupów. Jeszcze do niedawna klienci sięgali po artykuły ze średniej półki w cenie 100-200 zł. Obecnie tendencja zmienia się na korzyść towarów ekskluzywnych za 500 zł, a nawet za 3–4 tys. zł.

- Rośnie liczba odbiorców drogich i rzadkich towarów. Są to najczęściej zamożne osoby, dobrze znające marki z najwyższej półki, które dla odmiany szukają niestandardowych, oryginalnych wyrobów – mówi Dariusz Babiarczyk, dyrektor ds. organizacji i marketingu Galerii Prezentów.

Galeria Prezentów spodziewa się boomu w czwartym kwartale 2008 roku. Okres od października do grudnia cechuje wzmożona aktywność klientów ze względu na zbliżającą się gwiazdkę. Według analityków z TNS OBOP szał świątecznych zakupów w Polsce opiewał w 2007 roku na kwotę ponad 7 mld zł. Hojność w świątecznym obdarowywaniu niewątpliwie pozytywnie oddziałuje na Galerię Prezentów. Dla sieci butików nadchodzący okres mikołajowych zakupów oznacza ponad 50 proc. wzrost rocznych obrotów.

- Rynek produktów ekskluzywnych w Polsce dopiero się rozwija. Daleko nam jeszcze do europejskich standardów, ale optymistycznie patrzę w przyszłość. Według mnie w przyszłym roku rynek wzrośnie o co najmniej 30 proc. – mówi Babiarczyk.

Jeśli dobra koniunktura się utrzyma, firma zamierza w przyszłości otworzyć nową sieć, nastawioną wyłącznie na sprzedaż najdroższych produktów. Obecnie Galeria Prezentów posiada 19 placówek w całej Polsce. Do końca roku mają przybyć kolejne 3, a w przyszłym roku 10. Do 2012 roku Galeria Prezentów chce być obecna we wszystkich miastach o populacji powyżej 150 tys. mieszkańców. Koszty inwestycji w sklep z upominkami wynoszą ok. 120 tys. zł.

(agaka)


Agnieszka Turska
Agnieszka Turska
dziennikarz
/21/
ZOBACZ WIĘCEJ