02.04.2009

Gino Rossi stawia na detal

Po osiągnięciu gorszych wyników ze sprzedaży spółka zamierza skupić się na sprzedaży detalicznej.

- W obecnej sytuacji koncentrujemy się bardziej na sprzedaży detalicznej w salonach firmowych, ze względu na większą ich rentowność – podkreśla Paweł Kapłon, prezes zarządu Gino Rossi.

Obecnie grupa Gino Rossi posiada 134 salony w Polsce oraz 30 za granicą - w Niemczech, Rosji, na Litwie, Ukrainie, w Czechach, na Węgrzech i w Gruzji.

Obecnie grupa posiada 134 salony w Polsce oraz 30 za granicą - w Niemczech, Rosji, na Litwie, Ukrainie, w Czechach, na Węgrzech i w Gruzji. Sieć sprzedaży Simple Creative Products obejmuje obecnie 42 salony, a Gino Rossi – 105. W 2009 roku powstały 2 nowe salony - w Rosji w systemie franczyzowym oraz w Koszalinie salon własny Gino Rossi. Założenia na 2009 rok obejmują uruchomienie co najmniej 10 nowych sklepów.

- Pracujemy nad wzmocnieniem efektywności działania sieci detalicznej. Negocjujemy wysokość czynszów, wycofujemy się z nierentownych lokalizacji, a nowe salony w Polsce uruchamiać będziemy jedynie w najlepszych galeriach handlowych - mówi Paweł Kapłon.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej Gino Rossi wyniosły 24,8 mln zł i są one niższe od osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż detaliczna sklepów firmowych gino rossi, simple, geox i vanita w styczniu i lutym br. wyniosła 77,4 proc. ogółu skonsolidowanej sprzedaży. W porównaniu do roku ubiegłego sprzedaż detaliczna w grupie Gino Rossi wzrosła o 7,3 proc. Jednocześnie Simple, marka z segmentu luksusowej odzieży damskiej należąca do grupy, odnotowała wzrost w styczniu i lutym do 8,3 mln zł, z czego 5,5 mln zł wypracowały salony własne. Odnotowano zatem 26, 1 proc. wzrost sprzedaży.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora