31.05.2010

Odzież w depozycie

Butik Your New Style rok temu wprowadził system depozytowy w swojej sieci franczyzowej. Teraz nadszedł czas podsumowania.

- Ogromnym sukcesem zakończył się pierwszy rok funkcjonowania systemu depozytowego w sieci franczyzowej Butik Your New Style. Nowy system umożliwił znaczną redukcję kosztów ponoszonych przez franczyzobiorców przystępujących do sieci, średnio o około 70 proc., a także pozwolił na usprawnienie monitoringu sprzedaży i działań marketingowych w całej sieci. System depozytowy przyczynił się też w znacznym stopniu do wzrostu obrotów firmy - mówi Agnieszka Adamkiewicz, kierownik ds. rozwoju sieci Butik Your New Style. - Pod koniec roku 2009, gdy część firm odzieżowych przechodziła poważny kryzys, sieć Butik Your New Style odnotowała przyrost obrotów aż o 150 proc. w stosunku do wielkości obrotów w roku poprzedzającym wprowadzenie systemu depozytowego - dodaje.

W nowym systemie franczyzobiorcy sieci zarabiają na prowizjach, które otrzymują za sprzedaż towaru w swoich sklepach. Towar oferowany w salonie franczyzowym, podobnie jak kasa fiskalna, należy do Butiku Your New Style. W ten sposób znacząco zmniejsza się koszt prowadzenia działalności przez franczyzobiorcę. Obecnie nie musi on płacić za tzw. zatowarowanie swojego sklepu. Nie ponosi także kosztów związanych z zarządzaniem dostawami, realizowaniem promocji cenowych czy dokumentowaniem sprzedaży. Na podstawie danych, które automatycznie przekazywane są ze sklepów do centrali firmy, zespół firmy Butiku Your New Style zdalnie zarządza sprzedażą w każdym z salonów usytuowanych w różnych miastach Polski.

Wraz z wprowadzeniem systemu depozytowego, zmienił się charakter współpracy sieci z franczyzobiorcami. Dotąd franczyzobiorcy kupowali od firmy Butik Your New Style towar w cenach hurtowych, a następnie sprzedawali go w swoich sklepach. W nowym systemie, sprzedaż odbywa się bez pośredników.
- Wprowadzenie nowego systemu to był strzał w dziesiątkę. Nikt już nie jeździ do każdego sklepu i nie przecenia towaru, ponieważ do centrali firmy automatycznie przekazywane są informacje o tym, jakie ubrania, w jakich rozmiarach i kolorach oraz w jakiej liczbie zostały sprzedane w poszczególnych sklepach. Możemy na bieżąco uzupełniać towar w salonach sprzedaży, a także zdalnie realizować promocje – wprowadzamy do systemu kody towaru ze zniżką i w ten sposób z dnia na dzień przeprowadzamy akcję we wszystkich naszych sklepach albo w wybranych punktach sprzedaży - mówi Dagmara Karpińska, dyrektor handlowy sieci Butik Your New Style.

Proces wdrażania systemu poprzedzony był reorganizacją firmy – rozbudowano dział IT i dział analiz, zmodyfikowano też sposób zarządzania towarem w magazynach. Pierwsze wdrożenia systemu miały miejsce na przełomie września i października 2008 roku w dwóch nowych salonach Butik Your New Style w Warszawie. Sklepy wyposażono w oprogramowanie i sprzęt IT do zdalnej obsługi systemu depozytowego. Na początku 2009 roku, zaczęto stopniowo wdrażać system w istniejących już salonach. Równocześnie instalowano go także w kolejnych, nowo otwieranych sklepach. Obecnie we wszystkich salonach sieci Butik Your New Style stosowany jest system depozytowy wraz z oprogramowaniem do jego obsługi.

(smoli)