04.07.2010

Więcej znaczy lepiej

Odzieżowa sieć Volcano chce otwierać sklepy multibrandowe.

Działająca od 16 lat sieć odzieżowa sportswear & street Volcano planuje w najbliższym czasie otwarcia sklepów w formule multibrandowej, w modelu wielomagazynowym. W ramach tego konceptu w jednym lokalu w procesie sprzedaży uczestniczy organizacyjnie kilka firm (właścicieli marek). W zakresie tego samego systemu informatycznego zarządzania sprzedażą korzystają oni jednak z własnych magazynów.

- W chwili obecnej ten projekt jest dla nas priorytetem, według naszych ocen ma przed sobą duże perspektywy. Jak dotąd otwarte zostały już dwa salony oparte na tym koncepcie. Dostępne są w nich takie marki, jak Volcano, Rebel Forever, Dissident oraz Atlantic. – mówi Marcin Pietryga, dyrektor ds. sprzedaży w firmie VCO, która jest operatorem sieci Volcano. - W sieci trwają także prace związane z oceną rentowności punktów współpracujących z Volcano od ponad roku. Będziemy rezygnować z partnerstwa ze sklepami o najgorszych wynikach i na ich miejsce wybierać bardziej atrakcyjne punkty.

Zdaniem Marcina Pietrygi koniunktura w branży poprawia się, ale wciąż nie można określić jej mianem korzystnej. Menedżer ma jednak zastrzeżenia co do sposobu jej wykorzystania przez odzieżowe firmy, zwłaszcza w zakresie polityki cenowej.

- Obserwujemy wprawdzie wzrost sprzedaży detalicznej, jednak prowadzenie akcji wyprzedażowych i częste promocje pozbawiają graczy w branży dużej części marży. Ma to miejsce zwłaszcza w tych okresach roku, kiedy powinna trwać regularna sprzedaż - zauważa Pietryga.

Przedsiębiorcom z branży odzieżowej sen z powiek spędzają wahania kursów walut, w których rozliczają zakupy i koszty produkcji.

- Spadek wartości złotego uderza w biznes także na poziomie czynszów za wynajem lokali handlowych – dodaje Pietryga. - Niemniej jednak polski rynek ma duży potencjał, a jeśli PKB Polski będzie nadal rósł, to na pewno skorzysta na tym również odzieżówka.

Obecnie w sieci działa 8 sklepów własnych oraz 22 franczyzowe. Kwota inwestycji we własny punkt Volcano jest zależna od lokalizacji i kosztów przystosowania lokalu, średnio wynosi ok. 500 zł za m2

(gum)