20.08.2010

Polskie perfumy zdobywają Rosję

U naszych wschodnich sąsiadów powstają kolejne stoiska Parfum Bar, działa ich tam już dziewięć.

Stoiska Parfum Bar mogą działać jako rozszerzenie asortymentu w drogeriach, sklepach odzieżowych, lub kwiaciarniach. Mogą też funkcjonować jako samodzielne stoiska zlokalizowane w centrach handlowych. Obecnie w Polsce działa 20 Parfum Barów, wszystkie to placówki partnerskie. Firma ma swoje stoiska także poza granicami kraju. Najbardziej dynamicznie koncept rozwija się w Rosji, gdzie działa już dziewięć Parfum Barów.

Klienci przy stoisku Parfum Bar.

W Polsce działa już 20 Parfum Barów, jedno ze stoisk funkcjonuje w Opolu.

- Powoli zdobywamy Rosję – mówi Grzegorz Mieszkalski, marketing manager Lanwar Cosmetics, firmy rozwijającej koncept Parfum Bar. - W Moskwie działają już cztery Parfum Bary, w Nowosybirsku dwa, a po jednym stoisku mamy w Pietropawłowsku, Tomsku i Ufa. Udało się nam nawet otworzyć stoisko na Kamczatce.

Oprócz standardowych Parfum Barów, firma wprowadziła też wersję mini przeznaczoną dla inwestorów dysponujących ograniczoną powierzchnią. Mini stoiska mogą się znaleźć np. w salonach kosmetycznych, czy gabinetach SPA. Lanwar Cosmetics nieustannie rozbudowuje też sieć standardowych Parfum Barów. Pod koniec lipca ruszyło stoisko w Jastrzębiej Górze, wcześniej były otwarcia w Sopocie i Bydgoszczy.

- Chcielibyśmy, żeby w Polsce działało 100 Parfum Barów i powoli staramy się te założenia wprowadzać w życie. Do końca tego roku sieć powinna liczyć około 30 punktów. W naszych działaniach skupimy się głównie na wschodniej i centralnej części kraju. Zamierzamy też kontynuować rozwój poza granicami kraju, przede wszystkim w Rosji i u naszych wschodnich sąsiadów - mówi Mieszkalski.

Osoba zainteresowana otwarciem własnego Parfum Baru musi dysponować powierzchnią handlową umożliwiającą sprzedaż perfum. Żeby umieścić Parfum Bar w sklepie potrzebne jest ok. 2 m2. Kwota inwestycji w cały system Parfum Bar obejmujący pełne zatowarowanie, stoisko, komputer z oprogramowaniem, szkolenia oraz materiały promocyjne, wynosi ok. 25 tys. zł.

(mak)