03.07.2011

Franczyza bez schodków

Stairs Center zapowiada otwarcia swoich sklepów w największych polskich miastach.

Firma Stairs Center, specjalizująca się w sprzedaży schodów, oferuje przyszłym partnerom dwa modele współpracy: oddział funkcjonujący pod marką Stairs Center oraz placówkę partnerską, w której produkty Stairs Center są uzupełnione innymi wyrobami z branży wykończeniowo-budowlanej.

Salon ze schodami StairsCenter

W całym kraju działa już sześć sklepów Stairs Center.

- Pod naszą marką działa obecnie pięć placówek franczyzowych i jeden sklep własny. Myślę, że obecny rok jesteśmy w stanie zamknąć z dziesięcioma oddziałami Stairs Center i kilkoma placówkami partnerskimi. Docelowo chcemy mieć kilkanaście sklepów franczyzowych działających w największych polskich miastach – mówi Marcin Pieczonka, dyrektor zarządzający Stairs Center. - Nasz koncept spotyka się z dużym zainteresowaniem, zwłaszcza ze strony firm, które już działają w branży wykończeniowej, ale dotychczas nie miały w swojej ofercie schodów.

Wysokość inwestycji w salon Stairs Center zależy przede wszystkim od powierzchni, jaką sklep będzie zajmował oraz formy współpracy. Uruchomienie oddziału franczyzowego, to wydatek od 15 tys. zł do 40 tys. zł, koszty rozpoczęcia współpracy partnerskiej wahają się od 5 tys. zł do 10 tys. zł. Sklep franczyzowy powinien mieć 30-60 m2, w przypadku punktu partnerskiego wystarczy powierzchnia 10-30 m2/. Stairs Center nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci, opłaty miesięczne uzależnione są od generowanych obrotów. Franczyzobiorca przechodzi szereg szkoleń technicznych oraz produktowych, może również liczyć na udział w ogólnopolskich działaniach marketingowych.

- Szacując koszty przystąpienia do sieci Stairs Center trzeba również wziąć pod uwagę fakt, że zyski ze sprzedaży pojawią się najwcześniej w drugim miesiącu działania. Dlatego pierwsze miesiące funkcjonowania sklepu wymagają od franczyzobiorcy finansowego zaangażowania – dodaje Pieczonka.

(mak)