Wittchen zrezygnował z oferty publicznej na GPW!
Jeszcze dziś rano Wittchen, producent wysokiej klasy produktów skórzanych i operator sieci sklepów z luksusową galanterią, był jedną nogą na giełdzie papierów wartościowych. Prospekt emisyjny już dawno trafił do Komisji Nadzoru Finansowego. Wczoraj - 19 lipca - zakończyły się zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych, a dzisiaj miała zostać podana cena emisyjna. Sytuacja jednak uległa diametralnej zmianie - Wittchen zawiesił ofertę publiczną.
- Ze względu na niekorzystną sytuację rynkową spółka Wittchen zdecydowała o przesunięciu oferty publicznej akcji jak również terminu wprowadzenia akcji do obrotu na rynku podstawowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka nie podaje obecnie nowych terminów realizacji oferty publicznej - mówi Michał Wierzchowski z CC Group.
Za pieniądze zebrane z oferty publicznej, czyli według szacunków zarządu ok. 56-60 mln zł, Jędrzej Wittchen zamierza otworzyć 10 nowych sklepów pod szyldem Wittchen, ale chce również przejąć spółkę VIP Collection. Jest ona właścicielem znaku towarowego, z której Wittchen korzysta obecnie na zasadzie licencji poprzez swoją spółkę zależną VIP style. Dzięki kapitałowi ze sprzedaży akcji spółka uruchomi też nowy koncept sklepów z obuwiem Wittchen Shoes. Mówi się, że giełdowy debiutant planuje też przejąć sporą firmę z branży piśmienniczej.
- Głównym powodem, dla którego zdecydowaliśmy o przeprowadzeniu oferty publicznej, jest pozyskanie środków finansowych na dalszy dynamiczny rozwój Spółki. Naszym priorytetem jest budowa jednej z najsilniejszych grup na rynku dóbr luksusowych w Polsce. Chcemy się rozwijać w sposób organiczny, ale pod uwagę bierzemy również akwizycje - mówi Jędrzej Wittchen, prezes zarządu Wittchen.
Na razie jednak apetyt spółki z podwarszawskich Łomianek pozostanie niezaspokojony. Już raz Wittchen musiał wydłużać termin zapisów na akcje dla indywidualnych inwestorów z 14 na 19 lipca. Dziś okazało się, że nawet dodatkowe pięć dni nie wystarczyło, by po walory spółki zgłosiło się wystarczająco wielu chętnych. Na razie nie wiadomo, kiedy spółka wróci do planów wejścia na giełdę. Póki co okres wakacyjny i trudna sytuacja na rynkach finansowych, przekładająca się na koniunkturę giełdową, nie sprzyjają ofertom publicznym.
Sieć Wittchen liczy 50 jednostek w kraju oraz 30 placówek franczyzowych za granicą. W ubiegłym roku przychody spółki ze sprzedaży wyniosły 66,5 mln zł, a czysty zysk - 4 mln zł, choć jeszcze w 2009 roku przedsiębiorstwo zanotowało okrągłe 10 mln zł straty. W tym roku firma chce wypracować zysk w wysokości 9,1 mln zł.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.