20.09.2011

3 mln zegarków w rok

Światowa marka zegarków Ice-Watch rozwija w Polsce punkty sprzedaży.

Firma Trend Around s.r.o. jest wyłącznym dystrybutorem marki Ice-Watch w Polsce, Republice Czeskiej i na Słowacji. Jej założycielem jest Belg Jean-Pierre Lutgen. Marka działa na zasadzie dystrybucji i nie prowadzi sklepów własnych. Strategia handlowa zakłada sprzedaż głównie w mniejszych sklepach z zegarkami, omijając duże sieci. W tym roku zegarki Ice-Watch pojawią się w Warszawie, a później także w innych polskich miastach.

Kolorowe zegarki Ice-Watch.

- Naszym celem na 2011 rok jest sprzedaż co najmniej 3 milionów zegarków. Dążymy także do tego by stworzyć sieć 7 tys. punktów sprzedaży w 100 krajach - mówi Jean-Pierre Lutgen, założyciel Ice-Watch.

W Polsce działa już 13 jednostek partnerskich, planowane jest wprowadzenie oferty handlowej do kolejnych 50 placówek oraz 10 sklepów internetowych. Partnerzy muszą przestrzegać cen minimalnych i w odpowiedni sposób prezentować zegarki, których w ofercie jest blisko 350. W zamian za to mogą liczyć na dostawy towaru, katalogi, serwis oraz materiały marketingowe. Przewidywana suma inwestycji w małą ekspozycję to kwota rzędu 3 tys. zł, zaś w stoisko monobrandowe ok. 60 tys. zł.

- W 2006 roku rozbiłem zegarek na 10 części, tak aby móc dokładnie dobrać i zaprojektować każdą z nich. Chciałem stworzyć coś niekonwencjonalnego, co zarazem zostanie przyjęte przez szerokie grono klientów. Tak powstał kolorowy i niedrogi zegarek dostosowany do różnych gustów - dodaje Jean-Pierre Lutgen.

Każdy zegarek zanim trafi na rękę klienta przebywa długą drogę po całym świecie. Projekty zegarków przygotowywane są w Belgi, mechanizmy pochodzą z Japonii, montowane są w Shenzhen w Chinach, zaś z Hong-Kongu rozprowadzane do ponad 80 krajów. Każdy dystrybutor ma wyłączność na dany rynek oraz dużą swobodę działania, choć musi ściśle przestrzegać określonych wytycznych np. pisowni nazwy marki.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora