28.01.2002

Duży polski gracz w handlu

Były właściciel Elektromisu rozwija już swoją trzecią sieć handlową - sieć sklepów Żabka

Jak podaje „Profit”, Żabki są coraz bardziej widoczne na polskich ulicach. Od dwóch lat sieć tych małych sklepów spożywczych rozwija kontrowersyjny poznański biznesmen Mariusz Świtalski. Zabki to kolejna z serii sieci handlowych stworzonych przez tego biznesmena. Wcześniej były sklepy dyskontowe Biedronka i hurtownie Elektromis.

Żabki plasują się dziś na dziewiątym miejscu pod względem popularności sieci handlowych. Wzorem dla nich jest 21 tys. amerykańskich sklepów „7-eleven”. Podobnie mają być „sklepami zawsze po drodze” o powierzchni handlowej 50 mkw. i usytuowanymi na rogu ulicy. Przy tworzeniu sieci sklepów założono, że zasięg oddziaływania sklepów będzie obejmował 300 metrów, klienci winni robić w nich zakupy mniejsze, ale często.

- Jeśli chodzi o sieci handlowe, to Mariusz Świtalski nie ma polskich konkurentów tak nastawionych na sukces finansowy – mówi Marcin Billewicz, prezes Investor Relation Partners - Wyjątkiem jest tu spółka Eldorado, ale ta skupia się na trochę innym segmencie rynku. Polscy handlowcy boją się konkurować z zagranicznym kapitałem.

Więcej: Piotr Karnaszewski, Profit, 28 stycznia 2002

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0