Zdarza mi się, że klienci i biznesowi partnerzy pytają, czy Anna Pikura to pseudonim. Nie, nie, nie, zapewniam, że to moje własne nazwisko. Nie potrzebuję się chować za pseudonimami, które w branży kosmetycznej w Polsce zdarzają się niepokojąco często. Firmując sobą moje produkty jestem lojalna wobec klientów i jednocześnie pokazuję, że wierzę w usługi i produkty Anna Pikura.
Anna Pikura, właścicielka wielu receptur biokosmetyków, zarządzająca Instytutami Odnowy Kolagenowej
Poniedziałek
24.12.2012
Nie chowam się za pseudonimami. Firmując sobą moje produkty jestem lojalna wobec klientów - mówi Anna Pikura, zarządzająca Instytutami Odnowy Kolagenowej.
 

Kiedy zetknęła się pani po raz pierwszy z kolagenem, który jest flagowym produktem sieci Anna Pikura?
Biznes zaczynałam w 2004 roku od działalności gospodarczej. Od początku przeczuwałam, że moja praca na swoim będzie związana z kosmetyką. Skończyłam socjologię, temat mojej pracy magisterskiej dotyczył kanonów piękna. Wtedy też przypadkowo trafiłam w gazecie na reklamę innowacyjnego produktu kosmetycznego. To był kolagen, który - jak informowała reklama - pomagał na wszystko, podobno leczył nawet kobiece schorzenia. Tknęło mnie, że to może być dobry pomysł na biznes. Zgłosiłam się do producenta kolagenu. Zostałam piątym dystrybutorem. W tym samym czasie znalazłam wspólnika, przekonałam go do mojej wizji rozwoju biznesu i pozyskałam od niego kapitał.

Jak wyglądało w praktyce konkurowanie z innymi dystrybutorami?
W ciągu jednego tylko 2005 roku zrobiłam większy obrót niż pozostali dystrybutorzy razem wzięci. Zainwestowałam w pieniądze na duże całostronicowe reklamy, których konkurencja nie miała. Kiedy staliśmy się dystrybutorem kolagenu z największym obrotem w Polsce, zagraliśmy va banque wobec producenta preparatu. Przy stoliku z kawą złożyliśmy mu kulturalną propozycję: albo zostajemy dystrybutorem na wyłączność, albo odchodzimy. Przejęcie dystrybucji wskazało dalszą naturalną drogę rozwoju – otwieranie salonów kosmetycznych. Salony miały pracować na produktach kolagenowych jednocześnie będąc marketingowym wsparciem sprzedaży. W ten sposób w 2006 roku we Wrocławiu powstał Instytut Odnowy Kolagenowej. Wymyśliłam w nim większość usług: odnowę kolagenową, zabiegi na twarz i ciało. Mojego autorstwa jest też założenie biznesowe dla salonu: usługi mają cenę dostępną dla Kowalskiego, nie mogą go przestraszyć, natomiast wykonywane są w oparciu o luksusowe produkty.

Droga od salonów własnych do franczyzowych nie była długa.
W 2008 roku powstał pierwszy salon franczyzowy, nasz partner otworzył go w warszawskim hotelu Mariott. Franczyza pojawiła się w naszej firmie, żeby przyspieszyć rozwój marki, nagłośnić ją i wypromować. Jako dawca licencji wiem, czego chcę, a nie każdy lubi, gdy narzuca mu się zachowania w jego własnym punkcie usługowym. We franczyzie trzeba się ścierać i ja to akceptuję, ale niech to będzie twórcze. Kolejne Instytuty – tym razem własne – powstały w Gdyni i Krakowie. Ostatnie nasze otwarcia to franczyza w Poznaniu i w stołecznej Galerii w Warszawie w marcu 2012.

Przełom roku to czas na wytyczanie nowych planów.
Celem na najbliższe lata jest wyjście z firmą za granicę. Nasze kremy są luksusowe, więc myślę o rynkach, na których produkty spotkałyby się z popytem ekskluzywnych kobiet, m.in. o Arabii Saudyjskiej i o Rosji.

Rozmawiał (aslod)


POPULARNE NA FORUM

Inwestycja w srebro - czy warto?

Ja inwestuje w wex i ltc da się na tym sporo zarobić jestem bardzo zadowolony z współpracy z https://www.perfectvoucher.net

64 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
Biznes dla kobiet od kobiet

Hej. Wiele kobiet kupuje biustonosze na 'bazarku', często nawet nie przymierzając, tylko kupują 'na oko'. Przez to, często biustonosz jest źle dobrany, zazwyczaj za mały...

1 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
Biustonosze i inna bielizna

Hej. Wiele kobiet kupuje biustonosze na 'bazarku', często nawet nie przymierzając, tylko kupują 'na oko'. Przez to, często biustonosz jest źle dobrany, zazwyczaj za mały...

1 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
Biżuteria zawsze modna

Jak szukacie dobrej wyceny biżuterii to zapraszam http://www.pollabo.pl/

68 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Mydlarnia dla męża i żony

To może być bardzo ryzykowny biznes. Nie chciałbym konkurować z takim Rossmanem. ____________________________ Prace dyplomowe z kosmetologii i nie tylko

6 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Zastanawiam się nad Organique...

Pierwsze słyszę o tej firmie. Trzeba to wszystko dobrze skalkulować. ________________________ Pisanie magisterskich prac z kosmetologii

2 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Perfumy na mililitry

Popularyzacja internetu i penetracja Rossmana sprawia, że bardzo ciężko jest w takim biznesie dojść do wielkich pieniędzy. _______________________ Kosmetologia - pisanie...

81 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Powiedziała YES

Yes ma bardzo fajne produkty. To jest bardzo fajna opcja. __________________________ pracemagisterskie.info

11 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018