Zdarza mi się, że klienci i biznesowi partnerzy pytają, czy Anna Pikura to pseudonim. Nie, nie, nie, zapewniam, że to moje własne nazwisko. Nie potrzebuję się chować za pseudonimami, które w branży kosmetycznej w Polsce zdarzają się niepokojąco często. Firmując sobą moje produkty jestem lojalna wobec klientów i jednocześnie pokazuję, że wierzę w usługi i produkty Anna Pikura.
Anna Pikura, właścicielka wielu receptur biokosmetyków, zarządzająca Instytutami Odnowy Kolagenowej
Poniedziałek
24.12.2012
Nie chowam się za pseudonimami. Firmując sobą moje produkty jestem lojalna wobec klientów - mówi Anna Pikura, zarządzająca Instytutami Odnowy Kolagenowej.
 

Kiedy zetknęła się pani po raz pierwszy z kolagenem, który jest flagowym produktem sieci Anna Pikura?
Biznes zaczynałam w 2004 roku od działalności gospodarczej. Od początku przeczuwałam, że moja praca na swoim będzie związana z kosmetyką. Skończyłam socjologię, temat mojej pracy magisterskiej dotyczył kanonów piękna. Wtedy też przypadkowo trafiłam w gazecie na reklamę innowacyjnego produktu kosmetycznego. To był kolagen, który - jak informowała reklama - pomagał na wszystko, podobno leczył nawet kobiece schorzenia. Tknęło mnie, że to może być dobry pomysł na biznes. Zgłosiłam się do producenta kolagenu. Zostałam piątym dystrybutorem. W tym samym czasie znalazłam wspólnika, przekonałam go do mojej wizji rozwoju biznesu i pozyskałam od niego kapitał.

Jak wyglądało w praktyce konkurowanie z innymi dystrybutorami?
W ciągu jednego tylko 2005 roku zrobiłam większy obrót niż pozostali dystrybutorzy razem wzięci. Zainwestowałam w pieniądze na duże całostronicowe reklamy, których konkurencja nie miała. Kiedy staliśmy się dystrybutorem kolagenu z największym obrotem w Polsce, zagraliśmy va banque wobec producenta preparatu. Przy stoliku z kawą złożyliśmy mu kulturalną propozycję: albo zostajemy dystrybutorem na wyłączność, albo odchodzimy. Przejęcie dystrybucji wskazało dalszą naturalną drogę rozwoju – otwieranie salonów kosmetycznych. Salony miały pracować na produktach kolagenowych jednocześnie będąc marketingowym wsparciem sprzedaży. W ten sposób w 2006 roku we Wrocławiu powstał Instytut Odnowy Kolagenowej. Wymyśliłam w nim większość usług: odnowę kolagenową, zabiegi na twarz i ciało. Mojego autorstwa jest też założenie biznesowe dla salonu: usługi mają cenę dostępną dla Kowalskiego, nie mogą go przestraszyć, natomiast wykonywane są w oparciu o luksusowe produkty.

Droga od salonów własnych do franczyzowych nie była długa.
W 2008 roku powstał pierwszy salon franczyzowy, nasz partner otworzył go w warszawskim hotelu Mariott. Franczyza pojawiła się w naszej firmie, żeby przyspieszyć rozwój marki, nagłośnić ją i wypromować. Jako dawca licencji wiem, czego chcę, a nie każdy lubi, gdy narzuca mu się zachowania w jego własnym punkcie usługowym. We franczyzie trzeba się ścierać i ja to akceptuję, ale niech to będzie twórcze. Kolejne Instytuty – tym razem własne – powstały w Gdyni i Krakowie. Ostatnie nasze otwarcia to franczyza w Poznaniu i w stołecznej Galerii w Warszawie w marcu 2012.

Przełom roku to czas na wytyczanie nowych planów.
Celem na najbliższe lata jest wyjście z firmą za granicę. Nasze kremy są luksusowe, więc myślę o rynkach, na których produkty spotkałyby się z popytem ekskluzywnych kobiet, m.in. o Arabii Saudyjskiej i o Rosji.

Rozmawiał (aslod)


POPULARNE NA FORUM

Powiedziała YES

Fajna marka, ma i bardziej klasyczną, i bardziej nowoczesną biżuterię :)

13 wypowiedzi
ostatnia 30.08.2018
Golden Rose - dystrybutor kosmetyków

Golden Rose? Moja żona używa kosmetyków tej firmy. Ma całą kolekcje lakierów od nich

17 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Polacy lubią prezenty

Ja też tak mówię, ale w głębi duszy już się zastanawiam, co dostanę :D

20 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Polacy lubią prezenty

Ja bardzo lubię prezent, chociaż zawsze mówię, że nie potrzeba

20 wypowiedzi
ostatnia 28.08.2018
Inwestycja w srebro - czy warto?

Ja wolę inwestować w nieruchomości turystyczne. To jest dobry kierunek na pomnożenie swoich oszczędności. Znalazłem takie o to biuro https://inwestujwgruzji.pl/ i...

70 wypowiedzi
ostatnia 24.08.2018
Inwestycja w srebro - czy warto?

Na pewno pasjonaci złota inwestycyjnego działają w http://mennica24.pl, bo miałem przyjemność spotkać ich ludzi na kilku branżowych spotkaniach. Przyznam, że fachowa...

70 wypowiedzi
ostatnia 22.08.2018
Perfumy od D&G

Ciekawych jest cała masa, musisz znaleźć coś dla siebie chociażby po opisach nikt nikt nie zna twojego gustu. Ja Ci polecam sklep BLUESKY Polska - Lakiery hybrydowe może...

2 wypowiedzi
ostatnia 22.08.2018
Perfumy od D&G

Słuchajcie, używacie może perfum tej marki https://perfumy.pl/firm-pol-45-Dolce-Gabbana.html? Jeśli tak to czy możecie mi podsunąć jakiś ciekawy damski zapach? Szukam...

2 wypowiedzi
ostatnia 21.08.2018