10.12.2012

Diva wymaga dobrej obsługi

O zaletach dobrze wyszkolonego personelu w sklepie z biżuterią opowiada Igor Bolshakov, kierownik ds. franczyzy Diva Polska.

Od kilku lat przybywa sklepów z biżuterią modową. Co odróżnia Divę od pozostałych firm działających na tym rynku?
Naszą siłą jest personel. Poświęcamy klientkom czas i pomagamy im dobrać biżuterię do konkretnego ubrania. Ekspedientka w sklepie odzieżowym bardzo często nie jest w stanie dopasować go do zakupionego stroju. Kupujący mają do nas zaufanie, bo wiedzą, że nie nakłaniamy ich do zakupu czegoś, co kompletnie im nie pasuje. Jeśli nadużyjemy ich zaufania, to klientki więcej do nas nie wrócą, bo przecież każda z nich ma w domu lustro i jest w stanie zweryfikować, czy sprzedawcy doradzili trafnie. Lepiej szczerze powiedzieć "w tym nie wygląda pani dobrze, ale mam coś innego, co będzie pasować do tej bluzki". Wtedy klientki wracają.

Igor Bolshakov, dyrektor ds. franczyzy Diva Polska.

Podczas Targów Franczyza 2012 rozmówcy zadawali nam konkretne pytania i oczekiwali bardzo dokładnych odpowiedzi, a nawet dokładnych danych dotyczących na przykład średniej wartości faktury.
Igor Bolshakov, kierownik ds. franczyzy Diva Polska.

W jaki sposób dbacie o standardy obsługi klientów?
Pomagamy naszym franczyzobiorcom dobrze przygotować się do prowadzenia biznesu m.in. wspierając ich w procesie rekrutacji personelu. Jak już wcześniej wspominałam, obsługa klienta jest dla nas bardzo istotna, dlatego dużą wagę przykładamy do szkoleń. Na różnego rodzaju kursach ekspedientki zdobywają wiedzę produktową oraz uczą się, jak dobrze obsługiwać klienta.

Diva pojawiła się na polskim rynku pod koniec ubiegłego roku. Jak przebiega rozwój sieci w naszym kraju?
W tej chwili w Polsce mamy 24 sklepy. Cały czas szukamy franczyzobiorców, którzy będą chcieli rozpocząć z nami współpracę. Nasze stoisko na Targach Franczyza 2012 cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem odwiedzających. Pozytywnie zaskoczył mnie fakt, że przychodzili do nas ludzie z konkretnymi pytaniami. Nasi rozmówcy oczekiwali bardzo dokładnych odpowiedzi, a nawet dokładnych danych dotyczących na przykład średniej wartości faktury. Mam nadzieję, że Targi zaowocują przynajmniej kilkoma nowymi salonami.

Rozmawiała (mak)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0