28.01.2013

Od gratisu do abonamentu

Bezpłatne zajęcia dla dzieci są bardzo skuteczną i sprawdzoną formą pozyskania klientów - mówi Beata Kołodziejczyk, założycielka Kreatywki.

Kiedy biznes z Kreatywką jest opłacalny?
Franczyzobiorcy Kreatywki działają w 34 miastach o różnej wielkości. Na rentowność przedsięwzięcia ma wpływ wiele czynników, a ponieważ franczyzobiorcy obejmują swoim zasięgiem określoną populację, każdorazowe wyliczenie wskaźnika jest różne. Zależy ono bowiem nie tylko od kosztów inwestycji, ale także od poziomu cen na danym obszarze. Koszt zajęć dla dzieci oscyluje wokół 25 za jedno spotkanie. Cena ta może różnić się w poszczególnych rejonach. Stali klienci otrzymują rabaty na zajęcia.

Kreatywka, Beata Kołodziejczyk, edukacja

Beata Kołodziejczyk, założycielka sieci Kreatywka

Kreatywka organizuje pierwsze bezpłatne zajęcia. Czy to skuteczna forma promocji?
Zajęcia bezpłatne są bardzo skuteczną i sprawdzoną formą pozyskania klientów. Dzięki tej formie promocji rodzice i dzieci mogą zobaczyć na czym polegają zajęcia, gdzie się odbywają i kto je prowadzi. Organizujemy także koncerty Kreatywki, w trakcie których najmłodsi melomani mają styczność z muzyką klasyczną na żywo.

Czy w mniejszych miejscowościach rodzice częściej decydują się na oddanie pod opiekę dzieci dziadkom niż posyłają na zajęcia do punktów takich jak Kreatywka?
Spotkania Kreatywki odbywają się w godzinach zarówno przedpołudniowych, jak i popołudniowych oraz w weekendy. Dzięki temu nawet pracujący rodzice mają możliwość wyboru dogodnej godziny i decydują się mądrze rozwijać swoje maluszki poprzez nasze zabawy. Zauważamy natomiast, że choć w dużych miastach jest więcej możliwości spędzenia czasu z dzieckiem poza domem, rodzice coraz decydują się na regularne i sprawdzone zajęcia cykliczne. W mniejszych miejscowościach najczęściej nie ma wcale lub brakuje tego typu alternatyw.

W biznesie edukacyjnym najważniejszy jest kompetentny personel i lokalizacja z dużym potencjałem.
Kreatywka bardzo dużą rolę przykłada do prowadzonych szkoleń i stałego dokształcania instruktorek prowadzących zajęcia. Jakość prowadzonych zajęć, a także wysokie umiejętności starannie wyselekcjonowanej kadry stanowią podstawę naszego sukcesu. Ze względu na brak konieczności posiadania własnej sali, sprawdza się model otwierania placówek w takich miejscach, do których rodzice mają stosunkowo blisko. A to oznacza, że franczyzobiorca może prowadzić kilka punktów na swoim rejonie.

Rozmawiał (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0