21.11.2013

Butik sprawdza rentowność lokali

Odzieżowa marka ma już ponad 160 sklepów. Ostatnio zawitała do galerii handlowej w Zielonej Górze.

Butik Your New Style to marka odzieży sportowej i casualowej skierowana do dziewczyn i młodych kobiet. Na polskim rynku działa od 2001 roku, a przez ponad dekadę rozwinęła sieć sprzedaży do ponad 160 sklepów. Ostatnie otwarcie miało miejsce w Zielonej Górze, w galerii handlowej Focus Mall na powierzchni 90 m2. W sąsiedztwie działają takie marki jak Deichmann, Fratelli, Coccodrillo, Tchibo, Gatta oraz Unisono. – W ofercie Butików znajdują się młodzieżowe ubrania i akcesoria w przyjaznych cenach. Otwarcie tego sklepu dało kobietom dodatkowy wybór zakupów w naszej galerii - mówi Marta Radziwoń, dyrektor galerii Focus Mall Zielona Góra.

Zdjęcie punktu systemu Butik Fot. Butik

W ramach sieci Butik poza Polską działają dwa lokale - oba w Czechach.

Oprócz otwarć, franczyzodawcy na bieżąco oceniają też rentowność działających placówek i dokonują potrzebnych korekt. - Od trzech lat kontynuujemy proces zamykania sklepów znajdujących się w lokalizacjach, które z racji swojego położenia nie są już atrakcyjne dla klientek – tłumaczy Agnieszka Falińska-Adamkiewicz, kierownik ds. rozwoju sieci. – Rynek nieruchomości cały czas się rozwija, dlatego sklepy otwarte na przykład 10 lat temu muszą zostać przeniesione w inne miejsca.

Znaczna większość sklepów Butik należy do franczyzobiorców. Powstają one w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców, a szacunkowy koszt wykończenia lokalu to ok. 700 zł netto za 1 m2 powierzchni. Franczyzodawca nie pobiera opłat licencyjnych za przystąpienie do sieci.

(gum)