11.04.2014

Czego Jaś się nie nauczy…

Akademia Speak4kids.eu chce wyróżnić się na rynku specjalnym programem dla dzieci.

"Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał" – to przysłowie szczególnie wzięli sobie do serca twórcy Akademii Speak4kids.eu. Uznali, że przyszłością szkół języka angielskiego jest orientacja na najmłodszego klienta. - To właśnie w wieku dziecięcym nasze możliwości przyswajania nowych języków są największe. Widzę to po swoich dzieciach, które dzięki nauce w oparciu o nasze metody już w szkole podstawowej potrafią się sprawnie komunikować w języku angielskim – mówi Wioletta Siwek, franczyzodawca Akademii.

dzieci Fot. Speak4kids

Z badań szkoły językowej EF Education First wynika, że Polacy są z angielskim za pan brat. W rankingu znajomości tego języka prowadzonym w kilkudziesięciu krajach świata jesteśmy na 8. miejscu. Wyprzedzamy m.in. Belgię, Niemcy i Szwajcarię. Jest nieźle, ale na laurach spocząć nie wolno.

Opracowana przez nią bezpośrednia metoda nauczania polega na przekazywaniu umiejętności posługiwania się obcym językiem w podobny sposób, jak poznaje się mowę ojczystą. Największy nacisk położony jest na konwersację, praktyczne użycie języka. Gramatyka jest na drugim miejscu.

Szkoła Speak4kids.eu działa od 14 lat, a od dwóch rozwija się przez franczyzę. W tym czasie udało jej się uruchomić 11 placówek własnych oraz 42  franczyzowe. Najwięcej placówek działa w Warszawie. Koncept doczekał się też licznej reprezentacji za granicą – oprócz Słowacji, Czech, Bułgarii czy Hiszpanii również w tak odległych zakątkach świata, jak Japonia i Brazylia. Jak zostać franczyzobiorcą Akademii? Dobra wiadomość jest taka, że nie potrzeba być dyplomowanym anglistą.
- Podejmujemy współpracę zarówno z osobami pracującymi jako nauczyciele i prowadzącymi własne szkoły językowe. Nie ma jednak przeciwwskazań, by franczyzobiorcą został przedsiębiorca bez znajomości języka, który zatrudni lektorów, a sam zajmie się zarządzaniem szkołą – tłumaczy Wioletta Siwek.

Przyznaje jednak, że wśród partnerów dominują przedsiębiorcy obecni wcześniej w branży, którzy postanowili wzbogacić swój program edukacyjny, kupując licencję  Speak4kids.eu. Jej koszt to 990 zł, w ramach promocji, która potrwa do końca sierpnia 2014 roku. Oprócz tego partnerzy muszą zakupić materiały dla prowadzących. Pakiet dla jednego poziomu zaawansowania kosztuje 130 zł.
- Nie ma sztywnych wymagań co do lokalizacji, w jakich mogą odbywać się zajęcia. Pod tym względem obowiązuje duża elastyczność. Sala musi pomieścić do 10 dzieci, to są najliczniejsze grupy – mówi franczyzodawca.

(gum)