07.07.2014

Odświeżanie Black Red White

Salony partnerskie meblowej sieci przechodzą metamorfozę. Kto za nią płaci?

Sieć Black Red White, którą tworzą 74 salony firmowe oraz ponad 800 punktów partnerskich w całej Polsce, niedawno rozpoczęła remodelling swoich lokali. Do salonów wprowadzono od kilku do kilkudziesięciu przykładowych aranżacji wnętrz pokojów dziennych, jadalni, sypialni oraz pokojów młodzieżowych. Odmienione ekspozycje mają ułatwić klientom zakupy, a jednocześnie inspirować do wprowadzania zmian w ich wnętrzach.

Wnętrze salonu Black Red White Fot. Black Red White

W czerwcu metamorfozę przeszły salony Black Red White w Myszkowie, Wielowsi, Lublińcu, Kcyni, Wolbromie i Jabłonce.

- Na bieżąco wprowadzamy zmiany w ekspozycjach salonów Black Red White, tak aby robienie zakupów było w nich jak najbardziej wygodne, a oferowany asortyment był zaprezentowany w ciekawy i przede wszystkim inspirujący sposób. Chcemy, aby klienci mogli w salonach nabyć nie tylko meble, ale także gotowe pomysły na urządzanie własnych wnętrz – mówi Robert Łakomski, dyrektor ds. sprzedaży krajowej Black Red White.

Zmianom podlegają zarówno punkty własne, jak i partnerskie, prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców. Choć przedstawiciele centrali nie odpowiedzieli na nasze pytanie wprost, ale z uzyskanych informacji można wnioskować, że gross wydatków związanych z remodellingiem salonów poniosą ich właściciele – partnerzy.

- Wszystkie ustalenia dotyczące zmiany ekspozycji, wsparcia marketingowego oraz rabatów ekspozycyjnych ustalane są indywidualne. Istotny wpływ na zakres i zasięg zmian w danym salonie ma lokalizacja sklepu. Bardzo ważna jest także dotychczasowa współpraca z partnerem oraz potencjał salonu - tłumaczy Robert Łakomski.

Partnerski salon Black Red White może otworzyć praktycznie każda firma oraz osoba fizyczna, która prowadzi działalność gospodarczą. Jednym z warunków podjęcia współpracy jest posiadanie – czy to na własność czy w formie wynajmu – lokalu użytkowego o powierzchni minimum 600 m2.

Zmiana wizualizacji sieciowych to częsty zabieg wizerunkowy wykorzystywany w sieciach franczyzowych. W ostatnich latach na remodelling placówek zdecydowały się m.in. Fornetti i Chłopskie Jadło. W pierwszym przypadku rearanżacja wnętrz przebiegła na koszt franczyzobiorców, w drugim – na koszt centrali.

(gum)