Następca Białego Jelenia
Biały Jeleń, marka należąca do Polleny Ostrzeszów, wystartowała z franczyzą blisko dwa lata temu. Rozbudową sieci pod tym szyldem zajmowała się firma Health Care Cosmetics. W galeriach handlowych w całej Polsce powstało 15 franczyzowych stoisk z hipoalergicznymi kosmetykami wyłącznie tej jednej marki. Teraz Health Care Cosmetics zdecydowała o zmianie szyldu. Wszystkie punkty przeszły rebranding i obecnie działają już pod logo Naturay. Health Care Cosmetics jest właścicielem nowego brandu i jego franczyzodawcą. Kosmetyki Białego Jelenia nadal stanowią zdecydowaną większość całego asortymentu, ale oprócz nich właściciel wprowadza też do oferty inne, hipoalergiczne marki. Skąd decyzja o tak radykalnej zmianie?
– Klienci ciągle pytali w naszych punktach o nowe produkty – mówi Przemysław Karwacki, współwłaściciel Naturay. – Dlatego pomyśleliśmy, że warto na bazie istniejącej już sieci stworzyć nowy koncept, który ofertę dobrze znanych Polakom wyrobów Białego Jelenia uzupełniłby o nowości, utrzymujące równie wysoką jakość. Porozumieliśmy się w tej sprawie z Polleną Ostrzeszów, która nie miała nic przeciwko temu.
Decyzja niesie za sobą jednak także ryzyko. W miejsce mocno zakorzenionego w polskiej świadomości logo Białego Jelenia pojawiła się nie znana na razie klientom marka Naturay, która musi zapracować na zaufanie klientów.
– Nie boimy się tego ryzyka – zapewnia Przemysław Karwacki. – Tworzymy swego rodzaju kombajn hipoalergiczny, który w Polsce nie ma żadnej konkurencji. Stawiamy na marki, których nie można kupić w sieciach drogeryjnych, w tej chwili to Orientana i Natura Siberica, w najbliższej przyszłości pojawią kolejne. Równolegle rozpoczynamy produkcję własnych linii kosmetycznych pod naszymi markami. Zaczynamy od produktów niszowych, pozbawionych konkurencji i wypełniających potrzeby klientów: płynu do prania odzieży z wszelkiego rodzaju tkanin oddychających z membranami oraz żelu 3 w 1 dla aktywnych, czyli szamponu, żelu do mycia twarzy i żelu pod prysznic w jednym opakowaniu.
Warunki dla franczyzobiorców nie zmieniły się. Franczyzodawca ocenia, że na inwestycje trzeba wydać ok. 40 tys. zł netto. W tym zawiera się opłata licencyjna w wysokości 15 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu. Do tej pory stoiska otwierały się wyłącznie w galeriach handlowych.
– Sądzę, że jesteśmy już gotowi do tego, by otwierać sklepy w lokalizacjach przyulicznych. Prowadzimy już nawet pierwsze rozmowy na ten temat z kandydatami na franczyzobiorców – dodaje Przemysław Karwacki.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Każdy franczyzobiorca na każdym etapie prowadzenia działalności może liczyć na nasze wsparcie – zapewnia Ewa Wieczorek z NEONAIL.
Perfumy Refan mogą być świetną propozycją poszerzenia oferty dla sklepów z różnym asortymentem.
Coraz więcej osób poszukuje oryginalnych zapachów, innych niż te masowo dostępne na sklepowych półkach. Monika Zagajska i Ewa Harasimczuk odkryły tę niszę i otworzyły nietypowe perfumerie.
Marzena Burciu franczyzę dla siebie wybrała na Targach Franczyza. Jak rozwija swój biznes?
Wywodząca się z USA marka Gnoce szuka franczyzobiorców w Polsce. Jakie są warunki nawiązania współpracy?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...