Nowe otwarcia to za mało
Odzieżowa marka Scotfree skupia się głównie na modzie męskiej, choć w ofercie ma również propozycje dla pań. Zamysł twórców brandu był taki, by zaproponować ubrania wysokiej jakości o oryginalnym wzornictwie, a jednocześnie wysokim komforcie noszenia.
Ubrania Scotfree trafiają do sklepów monobrandowych, prowadzonych zarówno przez franczyzodawców, jak i franczyzobiorców. Takich punktów działa obecnie 18, a ostatnie otwarcia miały miejsce w Rzeszowie, Lublinie, Białymstoku i w Warszawie, na pl. Szembeka. Zarządzający konceptem nie ustrzegli się jednak zamknięć – od kwietnia z rynku zniknęły dwa sklepy.
Skurczyła się też liczba sklepów multibrandowych, w których dostępne są produkty Scotfree. Przed dwoma laty ich liczba sięgnęła setki, dziś takich lokali jest 80. Franczyzodawca nie podaje przyczyn zamknięć, zapowiada natomiast rozwój sieci.
– W 2016 roku planujemy otworzyć jeszcze jeden sklep w Warszawie – mówi Tomasz Gieglis
Współpraca z franczyzobiorcami sklepów monobrandowym opiera się na modelu depozytowym. Partner nie musi inwestować w zakup towaru, ponieważ do momentu sprzedaży ostatecznemu klientowi pozostaje on własnością franczyzodawcy. Przychody franczyzobiorców pochodzą z prowizji od sprzedaży. Jej wysokość jest ustalana indywidualnie. Po stronie partnera leżą natomiast koszty związane z adaptacją lokalu do wymogów franczyzodawców. Franczyzobiorca musi zainwestować w remont, zakup mebli i elementów oświetlenia. Orientacyjny koszt urządzenia lokalu monobrandowego o powierzchni 100 m2 wymaga kwoty do 100 tys. zł.
Inaczej jest w przypadku przedsiębiorców zainteresowanych sprzedażą odzieży Scotfree w sklepach multibrandowych. Muszą oni zakupić towar od franczyzodawcy. Koszt zatowarowania cornera sięga ok. 10 tys. zł.
Sklepy Scotfree powstają głównie w galeriach handlowych w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, w lokalach o powierzchni ok. 100 m2. Są zaaranżowane w stylu butikowym, właściwym dla lokali handlowych oferujących odzież z wyższej półki. Sklepy takie nie rażą klienta przepychem i natłokiem towaru, stawiają raczej na bardziej wysublimowane rozwiązania wnętrzarskie, zapewniając komfort i dyskrecję wyboru.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
4F otwiera sklepy mono- i multibrandowe. Od czego zależy wybór formatu i ile trzeba mieć na inwestycję?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.