Minge, Krupa i franczyza
Grupa Esotiq&Henderson ma za sobą miesiące walki o poprawę wyniku finansowego. Choć sytuacja pozostaje daleka od zadowalającej, to wydaje się, sprawy zmierzają w dobrym kierunku. O ile bowiem pierwszy kwartał modowa firma zamknęła ze stratą na poziomie 2,9 mln zł, to już drugi kwartał skończył się z 0,4 mln zł pod kreską.
– Liczymy, że wyniki będą się poprawiać, zwłaszcza, że nadchodzący czwarty kwartał jest tradycyjnie najlepszy pod kątem przychodów w naszej branży – zapowiada Adam Skrzypek, prezes Esotiq&Henderson.
Sprzedaż grupy od kwietnia do czerwca wzrosła o 2 proc. dla sklepów porównywalnych (bez uwzględnienia nowych otwarć), ale żeby lepsze przychody przełożyły się na wyższe zyski, spółka będzie musiała też pracować nad ograniczaniem kosztów. Te, niestety, w odniesieniu do całej spółki wzrosły o 11 proc. rok do roku. Same koszty sklepów rosły jeszcze szybciej – o 17 proc. Wpływ na taki status quo miało kilka czynników, m.in. wzrost czynszów najmu i koszty IT.
Zarząd szuka oszczędności na wielu frontach, ale jednym z głównych działań mających na celu poprawę sytuacji finansowej są otwarcia nowych sklepów w systemie franczyzowym. Ten model rozwoju pozwala franczyzodawcy na ograniczenie kosztów – inwestycja we franczyzowy sklep odzieżowy jest po stronie franczyzobiorcy. Już teraz franczyza odpowiada za większą część sprzedaży grupy – w drugim kwartale 2016 roku przychody w sklepach franczyzowych wyniosły blisko 18 mln zł, podczas gdy w punktach własnych 10,4 mln zł.
Za przeważającą część sprzedaży odpowiada marka bieliźniarska Esotiq, której twarzą jest topmodelka Joanna Krupa. Pod tym szyldem działa łącznie 266 sklepów. W ostatnim kwartale sieć powiększyła się o 8 sklepów, z czego tylko jeden z nich otwarty został przez franczyzodawcę.
– Kolejne punkty po markami ESOTIQ i Femestage na Ukrainie i Białorusi także są i będą otwierane w systemie franczyzowym. Nie mamy problemów z płatnościami, sprzedaż jest dobrze zabezpieczona. Do końca 2016 r. planujemy zwiększyć sieć na Ukrainie i Białorusi do 22 salonów, w tym 11 marki ESOTIQ i 11 marki Femestage. Co ważne – wydatki inwestycyjne są po stronie franczyzobiorcy – mówi Adam Skrzypek. – Chcemy też kontynuować rozwój w Niemczech, gdzie nasza spółka ma obecnie trzy sklepy Esotiq.
Plany rozwoju dotyczą też Femestage Eva Minge, choć na razie inwestycje w promocję i rozwój marki ciągną wyniki spółki w dół. Dyrektorem kreatywnym konceptu jest znana polska projektantka mody, a liczba sklepów w tej sieci Femestage powiększyła się z 10 do 18 salonów.
Grupa Esotiq & Henderson rozwija również sprzedaż on-line. Do e-sklepu Esotiq oraz e-sklepu Femestage w Polsce dołączyła platforma outletowa. W Niemczech działa też własny sklep internetowy marki Esotiq.
– Sprzedaż w Internecie w samym drugim kwartale 2016 r. wzrosła o 89 proc. rok do roku, do 0,74 mln zł. Coraz większe znaczenie w sprzedaży on-line ma nowa marka odzieżowa Femestage. Tu sprzedaż w drugim kwartale 2016 wyniosła ponad 0,3 mln zł. Od czwartego kwartału odbiory i zwroty towarów zamówionych przez Internet będą mogły odbywać się w salonach Esotiq i Femestage, co znacznie ułatwi zakupy klientkom i pomoże zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych – mówi prezes Esotiq & Henderson.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
4F otwiera sklepy mono- i multibrandowe. Od czego zależy wybór formatu i ile trzeba mieć na inwestycję?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.