Polacy z każdym rokiem przywiązują coraz większą wagę do swojego wizerunku. Dla wielu z nich, ważne jest już nie tylko to, jaką noszą odzież czy dodatki, ale znaczącą rolę odgrywa też marka, bo to ona przesądza o prestiżu i podkreśla status danej osoby.
Marcin Kowalski, menedżer ds. rozwoju GPoland
Piątek
17.03.2017
We współpracy z GPoland można uruchomić własny sklep z odzieżą premium. Do wyboru są kolekcje wielu marek. Na którą postawić?
 

GPoland może zaoferować franczyzobiorcom kilkadziesiąt marek modowych z segmentu premium w ramach konceptu monobrandowego. Armani Jeans, Calvin Klein Jeans, Coccinelle, Furla, GAS, Liu Jo, Manila Grace, Patrizia Pepe, Pinko, Tru Trussardi – to tylko niektóre z brandów dostępnych na licencji.
Polacy z każdym rokiem przywiązują coraz większą wagę do swojego wizerunku. Dla wielu z nich, ważne jest już nie tylko to, jaką noszą odzież czy dodatki, ale znaczącą rolę odgrywa też marka, bo to ona przesądza o prestiżu i podkreśla status danej osoby – zauważa Marcin Kowalski, menedżer ds. rozwoju GPoland. – Jako wyłączny agent wielu topowych domów mody zauważyliśmy, że klienci coraz częściej sięgają po bardziej awangardowe propozycje, zdecydowanie mniej zachowawcze niż jeszcze kilka lat temu. Ogromną popularnością cieszą się takie marki jak Elisabetta Franchi i Twin Set.

Salony tych dwóch marek otwarte zostaną jeszcze wiosną tego roku, z czego salon Elisabetta Franchi w Warszawie będzie pierwszym monobrandowym punktem tej marki w Polsce, zaś zlokalizowany we wrocławskiej Renomie Twin Set – trzecim.
Marką, która cieszy się niemałym zainteresowaniem wśród nowych inwestorów jest Laurèl. W tym roku otworzyliśmy dwa salony tej marki, w Galerii Krakowskiej i katowickiej Silesii. W planach mamy kolejne otwarcia wymienionych brandów, m.in. w Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu i Warszawie – mówi Marcin Kowalski.

GPoland jest też franczyzodawcą multibrandowego konceptu Made in G, którego ofertę tworzą marki z segmentu premium. Obecnie pod tym szyldem działa dziewięc sklepów. Osiem z nich oferuje kolekcje odzieżowe, a jeden jest salonem specjalistycznym – znajdziemy w nim obuwie, galanterię i akcesoria takich brandów jak m.in.: Ralph Lauren, Clavin Klein, Armani Jeans czy Love Moschino.
W najbliższych planach mamy uruchomienie kolejnych czterech salonów Made in G – dwa salony odzieżowe powstaną w Gdańsku i Białymstoku, zaś kolejne dwa salony specjalistyczne Made in G accessories, w takich miastach jak Poznań i Gdańsk – mówi Marcin Kowalski. – Poza wspomnianymi wariantami konceptu Made in G, stworzyliśmy koncept salonów Made in G denim, które oferowały będą kolekcje marek stricte casualowych i denimowych, takich jak m.in. Tom Tailor, Bench, s. Oliver. Obecnie analizujemy wiele lokalizacji pod kątem ekspansji salonów również w takim koncepcie.

Biznes ze wsparciem

Uruchomienie sklepu Made in G w lokalu 60-70 m2 wymaga inwestycji rzędu ok. 400-500 tys. zł. Kwota obejmuje remont, wyposażenie oraz pierwsze zatowarowanie salonu. Franczyzodawca nie pobiera opłat wstępnych ani bieżących. Partner kupuje towar na własny rachunek, a cały zysk ze sprzedaży zostaje u niego w kieszeni. Marże na towarach przekraczają zwykle 50 proc.
Oczekujemy pełnego zaangażowania sił i niewyczerpanych chęci. Najlepiej prosperujące salony w naszej branży to te, których właściciele odwiedzają je kilka razy w tygodniu, znając tym samym wszystkie sprawy dnia codziennego. Tylko wówczas salon marki premium może odpowiadać na oczekiwania swoich klientów, szybko reagować na zachodzące na rynku zmiany – mówi Marcin Kowalski.

Partnerzy GPoland mogą liczyć na wsparcie na każdym etapie współpracy, od doradztwa w zakresie jaką przybrać formę działalności gospodarczej, poprzez odpowiedni dobór marek dla multibrandu czy konkretnej marki w przypadku salonów monobrandowych.
Są to kluczowe decyzje, gdyż każdy rynek lokalny charakteryzuje się odrębną specyfiką, podyktowaną inną siłą nabywczą, czy też innymi preferencjami finalnych klientów. Kolejnym etapem jest wybór najlepszej lokalizacji dla inwestycji, pozyskanie lokalu odpowiadającego naszym wymaganiom. Z tym tematem wiąże się także nasze wsparcie w zakresie analizy warunków najmu, bardzo często wyjaśnienie poszczególnych zapisów umowy. Nasi partnerzy otrzymują od nas także szczegółowe obliczenia prognozowanych obrotów, rachunek zysków i strat – dodaje Marcin Kowalski.

Zdaniem przedstawicieli GPoland, rynek mody w segmencie premium w Polsce ma dobre widoki na przyszłość.
Cieszy nas fakt, że ta tendencja ma charakter stabilnego wzrostu, a nie inwestycyjnego boom. Na dzień dzisiejszy rozwój segmentu mody premium oceniamy jako wprost proporcjonalny do wzrostu zamożności Polaków – mówi Marcin Kowalski. – Początek bieżącego roku nastraja nas optymistycznie z powodu obrotów generowanych przez salony premium, co z jednej strony spowodowane jest z pewnością łagodną zimą, a z drugiej bardzo stabilną sytuacją gospodarczą i na rynku pracy. Spodziewamy się, że w ciągu najbliższych pięciu lat rynek nadal będzie się rozwijał, lecz nie będzie dość mocno nasycony. Przy prognozowanym wzroście zamożności naszych klientów stwarza idealne warunki do inwestowania w ten biznes.


POPULARNE NA FORUM

Jaki program komputerowy polecacie do obsługi sklepu

Warto sprawdzić wikipedia

15 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Jaki program komputerowy polecacie do obsługi sklepu

Polecam sprawdzić wikipedie, która zna odpowiedź na wszystkie pytania https://pl.wikipedia.org/wiki/System_CRM

15 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Jaki program komputerowy polecacie do obsługi sklepu

Giving your daughter a unique name can be a bit of a challenge. You want a name that helps her stand out but not one that she'll hate. Read this for more details unique girl...

15 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
nadruk na odzieży roboczej

You have done a great job. I will definitely dig it and personally recommend to my friends. I am confident they will be benefited from this site my gmail login

9 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2018
Powrót po wielu latach

Great info! I recently came across your blog and have been reading along. I thought Iwould leave my first comment. Thanks Puzzle Games

3 wypowiedzi
ostatnia 13.10.2018
Powrót po wielu latach

Thank you for sharing your easy steps for the creation of a successful blog. Arcade Games

3 wypowiedzi
ostatnia 13.10.2018
Jaki program komputerowy polecacie do obsługi sklepu

Bez względu na to jak duży jest to sklep, warto zainwestować w dobre oprogramowanie. Zarządzanie, zwłaszcza sprzedażą w firmie, może być dość kłopotliwe,...

15 wypowiedzi
ostatnia 09.10.2018
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Trzeba próbować swoich sił, jak masz dobry pomysł, ciekawy asortyment to warto spróbować. Ja próbuję swoich sił ze swoim sklepem https://sensistore.pl/ , nie jest...

80 wypowiedzi
ostatnia 09.10.2018