02.02.2015

Wątpliwości rozwiane

Przedsiębiorcy często obawiają się, że wstępując do sieci stracą swoją niezależność - mówi Paweł Rozpara, menedżer operacyjny sieci Groszek.

Czym wyróżniają się sklepy Groszek spośród innych spożywczych placówek?
Sklepy należące do sieci Groszek działają w formacie samoobsługowym. W tym celu potrzeba minimum 80 m2 powierzchni. Nasze sklepy zlokalizowane są zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach. Chcemy być kojarzeni z codziennymi zakupami w przyjemnej atmosferze, z profesjonalnym i życzliwym personelem oraz atrakcyjnymi promocjami. Dlatego ważne, aby placówki sieci znajdowały się bardzo blisko konsumentów, by były wpisane niejako w rytm dnia – po drodze do pracy, szkoły, kościoła, urzędu.

Sklep spożywczy Groszek Fot. Groszek

Po kilkunastu latach współpracy z franczyzobiorcami wiemy, że kompleksowe wdrożenie wytycznych może dać średnio wzrost sprzedaży o około 18 proc. oraz obniżyć bieżące koszty funkcjonowania sklepu nawet do 48 proc.
Paweł Rozpara, menedżer operacyjny sieci Groszek

Czy Groszek jest zainteresowany przyjmowaniem do swojej sieci także działające sklepy niezrzeszone?
Posiadamy sprawdzoną ofertę zarówno dla kupców prowadzących samodzielnie, jak i dla tych, którzy rozpoczęcie takiej działalności dopiero planują w lokalu w tzw. stanie surowym. Zapewniamy wizualizację sklepu, projekt aranżacji, właściwe rozplanowanie stoisk i optymalizację powierzchni sprzedażowej, dostęp do dostawców wyposażenia i urządzeń sklepowych. Przy tworzeniu projektów aranżacji uwzględniamy potencjał danej lokalizacji, możliwości architektoniczne lokalu, zwyczaje zakupowe klientów. Nasza oferta umożliwia  wprowadzenie także innych usług związanych z funkcjonowaniem sklepu, np. ubezpieczenia grupowe, energia elektryczna, usługi gsm.

Jakie konkretnie działania marketingowe pomagają franczyzobiorcom pozyskać klientów?
Oferujemy partnerom pakiet narzędzi marketingowych, w skład których wchodzą m.in. regularnie wydawane gazetki promocyjne, konkursy, kampanie reklamowe w środkach masowego przekazu, promocje z okazji otwarcia nowych placówek, lokalne akcje sponsorskie, loterie konsumenckie czy indywidualne programy lojalnościowe. Wszystkie te działania wpływają na rozpoznawalność marki, a tym samym bezpośrednio przekładają się na obroty właścicieli sklepów.

Jakie pytania i wątpliwości najczęściej pojawiają się ze strony potencjalnych franczyzobiorców? Które elementy prowadzenia biznesu wydają im się najtrudniejsze?
Przedsiębiorcy często obawiają się, że wstępując do sieci stracą swoją niezależność oraz wpływ na funkcjonowanie swojej firmy. Jednakże elastyczna forma franczyzy, którą proponujemy pomaga w prowadzeniu biznesu, ale nie narzuca sztywnych rozwiązań. Naszym franczyzobiorcom zapewniamy kompleksowe wsparcie zarówno na etapie otwarcia sklepu, jak i w trakcie jego funkcjonowania. Każda placówka handlowa znajduje się pod stałą opieką doradcy klienta sieci Groszek. Zapewniamy pakiet umów z kluczowymi producentami i dajemy możliwość współpracy z największym dystrybutorem FMCG w Polsce – Eurocash Dystrybucja na bardzo korzystnych warunkach. Nowoczesne rozwiązania informatyczne, takie jak e-hurtownia, w znaczący sposób ułatwiają codzienne funkcjonowanie sklepu. Po kilkunastu latach współpracy z franczyzobiorcami wiemy, że kompleksowe wdrożenie wytycznych może dać średnio wzrost sprzedaży o około 18 proc. oraz obniżyć bieżące koszty funkcjonowania sklepu nawet do 48 proc.
rozmawiał (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0