Coffeeshop Company

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Koncept kawiarni Coffeeshop Company powstał z końcem lat dziewięćdziesiątych w Austrii. Pierwsza kawiarnia została otwarta w 1999 roku w Wiedniu. Marka Coffeeshop Company jest częścią austriackiej firmy rodzinnej Alexander Scharf und Sohne GmbH, która od ponad pięćdziesięciu lat zajmuje się wszystkim co związane jest z kawą najwyższej jakości, począwszy od opracowania i produkcji opatentowanych ekspresów do kawy po wypalanie własnych mieszanek 100% Arabiki.
To właśnie chęć połączenia tych wszystkich elementów sprawiła, że powstał pomysł stworzenia sieci kawiarni wykorzystującej ekspresy o unikalnej technologii i podającej kawę najwyższej jakości pochodzącą z własnych palarni. Podstawowym składnikiem większości napojów serwowanych w kawiarniach Coffeeshop Company jest kawa parzona z ziaren 100 proc. Arabiki, pochodzących z najlepszych plantacji na świecie. Wszystkie napoje przygotowują wykwalifikowani bariści.
Sieć Coffeeshop Company to w obecnej chwili prawie 300 kawiarni w różnych krajach świata. Oprócz Polski kawiarnie można znaleźć w takich miejscach jak Austria, Niemcy, Egipt, Turcja, Rosja, Francja, Czechy, Słowacja czy Arabia Saudyjska.
Słowacka spółka Tizia spol. s r. o., jest operatorem sieci kawiarni Coffeeshop Company w Polsce. Jesteśmy masterfranczyzobiorcą marki Coffeeshop Company i odpowiadamy za rozwój sieci na terenie Słowacji, Czech, Węgier i Polski.
Pierwszy lokale na terenie państw W4 otworzyliśmy w 2007 roku. Posiadamy 4 kawiarnie franczyzowe w Polsce, 22 na Słowacji, 27 na Węgrzech oraz 9 w Czechach.
JEDNOSTKI WŁASNE
0
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
- Polska 4 ,
- Węgry 27,
- Czechy 9,
- Słowacja 22.
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU

INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
- Pomoc metodyczna przy wyborze odpowiednich lokalizacji, ew. ocena istniejącego miejsca
- Analiza zamierzenia inwestycyjnego
- Projekcja finansowa: oszacowanie stopy zwrotu, plan gospodarczy i finansowy na okres zwrotu
- Plan aranżacji wnętrza - sprawdzony zespół austriackich architektów
- Wsparcie projektowe
- Zarządzanie projektowe i nadzór budowlany (konsultacje z administracją państwową i pozyskiwanie odpowiednich zezwoleń)
- Prezentacja systemu w międzynarodowym centrum szkoleniowym w Austrii i oraz trening pracowników w istniejących lokalach sieci.
- Udostępnienie receptur, kalkulacji, podręczników eksploatacji, checklist i formularzy raportowych.
- Metodyczna i praktyczna pomoc przy rozpoczęciu działalności
- Całościowe wsparcie logistyczne i dostawa wszystkich surowców oraz materiału pomocniczego
- Usługi w zakresie controllingu (analiza sprzedaży i kosztów, system kamer i inne metody kontroli pracowników)
- Wsparcie w zakresie marketingu i wsparcie sprzedaży (materiały reklamowe, produkcja spotów, tworzenie cen, wsparcie metodyczne w lokalnym marketingu, wspólne wsparcie ukierunkowane na znajomość i image marki).
- Stałe wsparcie w procesie innowacyjnym, wprowadzenie nowych produktów i produktów sezonowych
- Wykorzystanie kontaktów i pozycji firmy oraz marki w celu zdobycia najlukratywniejszych lokali u deweloperów
- Korzystne zakupy i bonusy u dostawców surowców oraz wykonawców inwestycji (centralne zaopatrzenie)
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Od 80 tys. zł (w zależności od rodzaju konceptu). Nowość! Coffeeshop Company Mobile Shop - tanie, szybkie i atrakcyjne rozwiązanie dla tych, którzy chcą posiadać własną Mini kawiarnię. Idealnie sprawdza się w centrach handlowych, na dworcach kolejowych, lotniskach oraz uczelniach.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
- pokrycie min. 30 proc. wstępnych kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych (pokrycie pozostałych kosztów może pochodzić z kredytów, leasingu i innych form finansowania)
- zdolność do pokrycia dodatkowych kosztów inwestycyjnych z kredytowych źródeł finansowania (leasing)
- dysponowanie odpowiednią lokalizacją/nieruchomością do prowadzenia działalności (także najem)
- akceptacja producentów wyposażenia wnętrz oraz dostawców technologii i materiałów pomocniczych ze względu na ich jakość i terminy dostaw
- akceptacja obowiązkowego asortymentu produktów, surowców i sposobu tworzenia cen
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
Tizia spol. s r. o. (Sp. z o. o.)
Apollo BC II, Turčianska 2/F, 821 09 BratislavaSłowacja
503 668 720
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Coffeeshop Company wkrótce otwiera nową kawiarnię w Warszawie. Franczyzobiorcom proponuje trzy modele współpracy.
Odwiedzający Targi Franczyza 2016 mieli szansę w jednym miejscu poznać i porównać oferty 173 marek franczyzowych. Ponad 7 tys. osób skorzystało z tej okazji.
Inwestycja w kawiarnię sieci Coffeeshop Company wynosi mniej więcej 500 tys. zł. Ale franczyzobiorca może też wybrać inny, tańszy, model współpracy.
Polski rynek kawiarniany to łakomy kąsek. Swój kawałek kawowego tortu chcą wykroić światowi giganci i mniejsi gracze, także franczyzowi.
W Polsce ciągle działa więcej niezrzeszonych kawiarni niż sieciowych. Coffeeshop Company chce to zmienić.

Przy dobrej lokalizacji inwestycja w przyczepę z lodami może się zwrócić po jednym sezonie. – mówi Łukasz Przygoda, franczyzodawca marki Lody Przygoda&Lavazza.
Franczyzobiorczyni McDonald's przegrała w Naczelnym Sądzie Administracyjnym spór ze skarbówką i musi zwrócić zaległy podatek VAT. Czy to zła wróżba dla innych biorców licencji?
Sieć Biesiadowo liczy już 120 lokali. Licencjodawca kusi franczyzobiorców niską kwotą inwestycji na start.
Grupa Sfinks kupi całą sieć Fabryka Pizzy. Do tej pory otwierała pizzerie jako masterfranczyzodawca.
Sieć Meat&Fit uruchomiła kolejny lokal, tym razem w Krakowie. Gdzie i za ile można otworzyć bistro z burgerami?

Dmytro Linnik już kilka dni po otwarciu pierwszej pizzerii pod szyldem New York Pizza Department zaczął myśleć o inwestycji w kolejną. Czy to była dobra decyzja?
Koncept Lody Smaki Natury proponuje franczyzobiorcom kilka rodzajów współpracy. Ile trzeba mieć pieniędzy na start?
Krowarzywa otworzyła kolejny lokal franczyzowy. Inwestycja w wegańską restaurację wynosi mniej więcej 200 tys. zł.
Właściciele marki Shrimp House chcą otwierać franczyzowe bistra w kolejnych miastach. Ile trzeba zainwestować w biznes?
Stoiska Moijto Lemon to biznes sezonowy. Czy przez pięć miesięcy można zarobić tyle, żeby nie pracować przez pozostałą część roku?
WŁASNY BIZNES FRANCHISING

Jak zarabiać na wynajmie?
Krok po kroku opisujemy, jak zarabiać na wynajmie mieszkań i lokali. Sprawdzamy, czy opłaca się mieć niszowy e-sklep. Radzimy, jak rozwinąć sieć franczyzową za granicą.
Jarosław Szanajca, założyciel Dom Development opowiada, jak zbudował firmę gigant od zera. Zdradzamy kim jest właściciel sklepów Dino i dlaczego prowadzi interesy bez rozgłosu.

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów. Przed podpisaniem umowy o współpracy każdy kandydat powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty każdej z firm. Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.