Franczyza w dobrej formie
Łukasz Dojka i Łukasz Nowakowski, franczyzodawcy Xtreme Fitness, twierdzą, że szybki rozwój swojej sieci klubów fitness zawdzięczają w dużej części własnemu systemowi zarządzania, niskim cenom karnetów open i niskim kosztom otwarcia oraz prowadzenia biznesu.
– Pracowałem w wielu klubach fitness i miałam okazję sprawdzić w praktyce kilkanaście systemów do ich zarządzania. Żaden nie był idealny. Dlatego stworzyłem własny, który ciągle udoskonalamy. Wszelkie zmiany najpierw wprowadzamy we własnych klubach, a dopiero gdy jesteśmy pewni nowych rozwiązań, rekomendujemy ich wdrożenie naszym franczyzobiorcom – mówi Łukasz Dojka, współwłaściciel sieci Xtreme Fitness. – Wyróżnia nas to, że zapewniamy najwyższą jakość usług w bardzo niskiej cenie. Jesteśmy siecią obsługową, w której ceny karnetów równają się cenom klubu samoobsługowego. Wchodzimy w interakcję z naszymi klientami, chcemy pomagać im w osiąganiu swoich celów fitness. Dysponujemy ponadto dobrym sprzętem, rozmieszczonym tak, aby maksymalnie wykorzystać każdy metr kwadratowy powierzchni klubu, dzięki czemu mamy niskie koszty utrzymania – dodaje. Zaznacza, że firma stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach, gdzie rynek klubów fitness nie jest jeszcze rozwinięty, a zapotrzebowanie równie duże.
Potencjalny franczyzobiorca marki musi być przede wszystkim gotowy całkowicie zaangażować się w prowadzenie biznesu. Znalezieniem lokalu oraz negocjacją najkorzystniejszych warunków najmu zajmuje się franczyzodawca. Zapewnia on również pomoc w wykończeniu wnętrza klubu, zgodnie ze standardami sieci oraz przystosowanie go do użytkowania. Franczyzodawca szacuje koszty inwestycji, analizuje strategię konkurencji, opracowuje strukturę karnetów, ustalając najkorzystniejsze ceny, przygotowuje plan marketingowy oraz kampanię przedsprzedażową i szereg szkoleń.
Wstępna opłata franczyzowa wynosi 60 tys. zł netto. W trakcie współpracy franczyzodawca pobiera opłatę bieżącą w wysokości 5 proc. od obrotu oraz 5 zł od każdego metra kwadratowego lokalu. Opłaty te naliczane są dopiero po otwarciu klubu. Przedstawiciele marki zapewniają, że zwrot z inwestycji następuje po mniej więcej 2,5-3,5 roku. Łączna kwota inwestycji, która potrzebna jest na otwarcie klubu fitness, wynosi od 400-700 tys. zł.
Większość franczyzobiorców marki to osoby, które wcześniej nie były zawodowo związane z branżą fitness. Zazwyczaj są one aktywne fizycznie, lubią trenować. – Najlepiej, jeśli przedsiębiorca sam przypilnuje klubu i będzie pracował w nim jako menedżer. Tak rekomendujemy. Ale to nie znaczy, że zamykamy się na współpracę z innymi osobami. Każdego jesteśmy w stanie nauczyć, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić klub fitness – zapewnia Łukasz Dojka.
Obecnie działa 29 klubów Xtreme Fitness Gyms, 20 należy do franczyzobiorców.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Nowy obiekt przy ul. Cybernetyki 10 to 125. klub sieci. Otwarcie w stolicy wpisuje się w szerszy plan wejścia marki do największych polskich miast.
– W ciągu najbliższych lat liczba osób aktywnie korzystających z klubów fitness w Polsce będzie rosła rocznie w tempie dwucyfrowym – mówi Szymon Okrojek z Xtreme Brands.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.