VIP ma firmę

Wolność kocham i rozumiem
– Dla biznesu najlepsze są rozwiązania wolnościowe. Ramy pozwalają na samoregulację rynku, nakazy go niszczą. Spróbuję przekonać do kodeksu franczyzy ministra Zbigniewa Ziobro – mówi Adam Abramowicz, rzecznik małych i średnich przedsiębiorców.
– Dla biznesu najlepsze są rozwiązania wolnościowe. Ramy pozwalają na samoregulację rynku, nakazy go niszczą. Spróbuję przekonać do kodeksu franczyzy ministra Zbigniewa Ziobro – mówi Adam Abramowicz, rzecznik małych i średnich przedsiębiorców.

Interes z myślą o młodych mamach
– Zakładając firmę chciałam uniknąć określeń typu „biznes żony znanego męża” – mówi Aleksandra Żebrowska, właścicielka marki Francis & Henry.

Strategia dopasowana do rynku
– Zagraniczne rynki badam m.in. poprzez Market Finder Google – mówi Zofia Ślotała, stylistka gwiazd i właścicielka marki Petite Maison.

Uczę gotować i zarabiam
– Chciałbym mieć restaurację, jednak musiałbym mieć komfort, że goście zawsze dostaną to, czego oczekują – mówi Grzegorz Łapanowski, kucharz, właściciel szkoły kulinarnej Food Lab Studio.

Dania doprawione rapem
– Gdy otwierałem restaurację, nie promowałem jej „raperstwem”. Nie byłem pewien, jak zareagują fani – mówi Maciej Bilka, właściciel Gringo Bar, współzałożyciel zespołu Hemp Gru.

Potrafię rozmawiać z ludźmi
- Młodzież nie ma monopolu na YouTuba - mówi Maciej Orłoś, dziennikarz, szkoleniowiec, wieloletni prowadzący program „Teleexpress”, który od roku ma własny autorski kanał na YouTubie.

Biznes w hiszpańskim stylu
– Wpływ na to, w jaki sposób jesteśmy postrzegani, ma to, jak podchodzimy do tego, co robimy, do ludzi, z którymi pracujemy – mówi Conrado Moreno, właściciel firmy konferansjerskiej.

Z domu Wielkiego Brata do własnej firmy
– Miałam agencję modelek, sklep odzieżowy oraz szwalnię krawiecką. Ostatnio postawiłam na niszowy biznes – mówi Małgorzata Maier, uczestniczka reality show „Big Brother”.

Nie lubię kredytów
– Nie uważam, że należy za wszelką cenę oddzielać sprawy domowe i zawodowe. To nienaturalne – mówi Emilian Kamiński, aktor, reżyser, twórca Teatru Kamienica.

Artystyczne przedszkole Olka Klepacza
– Nie mogę wywindować cen czesnego tylko dlatego, że uważam swoje przedszkole za wyjątkowe i mam znane nazwisko – mówi Olek Klepacz, lider zespołu Formacja Nieżywych Schabuff.

Sukces starannie zaprojektowany
– Od początku istnienia firmy wychodziłam z założenia, że ja to moje projekty, dlatego zawsze sama odbieram i akceptuję każde zamówienie – mówi Viola Piekut, projektantka mody.

Restauracja okraszona telewizyjnym show
– Na początku do mojej restauracji ludzie przychodzili sprawdzić, czy pierwszy polski MasterChef rzeczywiście potrafi gotować – mówi Barbara Ritz, zwyciężczyni programu MasterChef.

Walka interesów
– Moim pomysłem na biznes jest organizowanie gal sportowych, które będą oglądać całe rodziny – mówi Marcin Najman, pięściarz.

Teatr jednego start-upu
Borys Szyc, Jarosław Kuźniar i Marek Maślanka połączyli nowe technologie i sztukę. Efekt? Teatr z możliwością obejrzenia spektakli na żywo w internecie.

Zyski z pasji
– Nie robię nachalnej reklamy, nie walczę zajadle o klienta. A i tak pasjonaci tańca trafiają do mojej szkoły – mówi Marta Wiśniewska, artystka, właścicielka szkoły tańca Mandaryna Dance Studio.

W biznesie jak w ringu
– Po co boksować się ze stereotypami? Szkoda na to energii. Lepiej po prostu robić swoje, czy to w sporcie, czy w biznesie – mówi Iwona Guzowska, mistrzyni w boksie i kickboksingu, bizneswoman.

Jak zbudować globalną firmę
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...

Sztuka to biznes nieprzewidywalny
– W biznesie, który prowadzę, nie ma precyzyjnych obliczeń. Biznesplan jest bardziej listą pobożnych życzeń niż dokładną kalkulacją biznesową. Zawsze może coś się nie udać i zamiast sukcesu być klapa – mówi Andżelika Piechowiak, aktorka, właścicielka Agencji Produkcyjnej „Palma”.

W biznesie idę po swoje
– Jeśli jakiś etap kończy się w biznesie czy w życiu, to trzeba go po prostu zamknąć – mówi Beata Kawka, aktorka, współwłaścicielka studia dźwiękowego Film Factory Studio.

Z kortu do własnej firmy
– Prowadzenie własnego biznesu zapewnia emocje i adrenalinę tak samo jak i sport. I umożliwia rywalizację – mówi Urszula Radwańska, tenisistka, właścicielka marki UR, produkującej torebki.

Kanapki od Jakubiaka
– Porażki nauczyły mnie nie poddawać się. I nie słuchać tzw. dobrych rad – bo te ma dla nas oczywiście każdy – mówi Tomasz Jakubiak, kucharz, restaurator, dziennikarz kulinarny, który właśnie startuje z nowym konceptem franczyzowym.
Biznes z gwiazdami
Znane nazwisko najczęściej pomaga w interesach, choć nie zawsze wystarcza, by firma przynosiła zyski i utrzymała się na rynku. Bardzo chętnie czytamy o biznesach celebrytów - co robią i jak radzą sobie w biznesie. W rozmowach z kilkudziesięcioma gwiazdami polskiej estrady, kina, teatru czy sportu pytaliśmy o ich motywację, pomysły na biznes oraz sukcesy i porażki w prowadzeniu własnej firmy. Dzięki temu możecie przeczytać:
- Co robi Maciej Orłoś na Youtubie
- Jakie zyski wyciska Robert Burneika? (Nie ma lipy!)
- Dlaczego Emilian Kamiński nie lubi kredytów
- Jak Olek Klepacz trafił do przedszkola i kiedy doczekał się zysków
- Czy buła będzie spoko, czyli o nowym biznesie Tomasza Jakubiaka
- Jak się tworzy markę premium - opowiedzieli Monika i Jędrzej Wittchen
- Życie po Wielkim Bracie, czyli Małgorzata Maier o swojej firmie
- Jakie interesy robi na Kaszubach Rudi Schuberth
- Co bez bicia opowie o biznesie Iwona Guzowska
- Jak o zyski walczył Wiedźmin - powiedzieli nam Marcin Iwiński i Michał Kiciński
- Duży ekran - duże zyski? O tym powie Roman Gutek.
- Dlaczego Piotr Polk robi meble
- O czym zawsze marzył Karol Bielecki i czy da się zrobić biznes z rodziną…
- Czy Marcin Najman wygrywa w biznesie. W jakim?
- Jak Pascal Brodnicki wrócił do gotowania w internecie…