VIP ma firmę

Andrzej Wrona | 04.07.2021

W biznesie jak w drużynie

– Mam to szczęście, że w biznesie działam ze wspólnikiem, który jest moim przyjacielem od lat dziecięcych i któremu ufam bezgranicznie. Widzę, jak nasza firma się rozwija pod jego skrzydłami – mówi Andrzej Wrona, siatkarski mistrz świata, przedsiębiorca, dziennikarz.

– Mam to szczęście, że w biznesie działam ze wspólnikiem, który jest moim przyjacielem od lat dziecięcych i któremu ufam bezgranicznie. Widzę, jak nasza firma się rozwija pod jego skrzydłami – mówi Andrzej Wrona, siatkarski mistrz świata, przedsiębiorca, dziennikarz.

Artur Kozłowski | 01.04.2021

Firma jak maraton

– Wchodzimy w erę załatwiania większości spraw przez internet. Mnie również pandemia zmotywowała do działania. Rozwijam aplikację do treningu online – mówi Artur Kozłowski, właściciel firmy SportQuality IT, wielokrotny medalista i mistrz Polski w bieganiu długodystansowym.

Marcin Koch | 02.03.2021

Przepis na restaurację według Marcina Kocha

– Gdybym miał dzisiaj otwierać restaurację, to postawiłbym na taką, która z założenia ma szybką rotację gości i koncentruje się na prostym menu – mówi Marcin Koch, właściciel Bazaru Kocha i restauracji Talerzyki.

Krzysztof Hołowczyc | 01.03.2021

Pasja, która przynosi zyski

Na arenie rajdowej osiągnął już wiele, ale wciąż ma cele do zdobycia. O ile w świecie sportu to on prowadzi drużynę do zwycięstwa, o tyle w biznesie oddaje kierownicę profesjonalistom. Z jakim efektem? O rozwoju firm asygnowanych jego nazwiskiem rozmawiamy z Krzysztofem Hołowczycem, polskim rajdowcem.

Igor Klaja | 01.12.2020

Biznes w erze postcovidowej

– Żyjemy w okresie permanentnej zmiany, nie wiemy, co przyniosą kolejne miesiące. Moja firma też musiała się zmienić – mówi Igor Klaja, założyciel firmy OTCF, twórca marki 4F, który właśnie wprowadza na rynek franczyzowe kawiarnie 4F Café.

Adam Abramowicz | 01.12.2020

Wolność kocham i rozumiem

– Dla biznesu najlepsze są rozwiązania wolnościowe. Ramy pozwalają na samoregulację rynku, nakazy go niszczą. Spróbuję przekonać do kodeksu franczyzy ministra Zbigniewa Ziobro – mówi Adam Abramowicz, rzecznik małych i średnich przedsiębiorców.

Aleksandra Żebrowska | 13.11.2020

Interes z myślą o młodych mamach

– Zakładając firmę chciałam uniknąć określeń typu „biznes żony znanego męża” – mówi Aleksandra Żebrowska, właścicielka marki Francis & Henry.

Paulina Smaszcz-Kurzajewska | 01.11.2020

Własny biznes zamiast telewizji

– Nie każdy nadaje się do prowadzenia własnej firmy. Moim błędem na przykład jest to, że jestem zbyt miła i zbyt dobra dla pracowników – mówi Paulina Smaszcz-Kurzajewska, dziennikarka i bizneswoman.

Magda Gessler | 01.10.2020

Zrób biznes z Magdą Gessler

– Gastronomia to jeden z najtrudniejszych biznesów. Czasem marzymy o wielkiej restauracji, jesteśmy gotowi zadłużyć się na miliony, nie sprawdzając, na co tak naprawdę w danym miejscu jest zapotrzebowanie – mówi Magda Gessler, restauratorka i ekspertka kulinarna, która właśnie wprowadza na rynek nowy koncept franczyzowy.

Maciej Herman | 01.09.2020

Jak stworzyć firmę na miarę Wedla?

– Ostatnie lata pokazały, że firmy o długoletnim stażu nie mają patentu na nieśmiertelność – mówi Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel.

Zofia Ślotała | 28.06.2020

Strategia dopasowana do rynku

– Zagraniczne rynki badam m.in. poprzez Market Finder Google – mówi Zofia Ślotała, stylistka gwiazd i właścicielka marki Petite Maison.

Grzegorz Łapanowski | 15.06.2020

Uczę gotować i zarabiam

– Chciałbym mieć restaurację, jednak musiałbym mieć komfort, że goście zawsze dostaną to, czego oczekują – mówi Grzegorz Łapanowski, kucharz, właściciel szkoły kulinarnej Food Lab Studio.

Maciej Bilka | 28.12.2019

Dania doprawione rapem

– Gdy otwierałem restaurację, nie promowałem jej „raperstwem”. Nie byłem pewien, jak zareagują fani – mówi Maciej Bilka, właściciel Gringo Bar, współzałożyciel zespołu Hemp Gru.

Maciej Orłoś | 01.12.2019

Potrafię rozmawiać z ludźmi

- Młodzież nie ma monopolu na YouTuba - mówi Maciej Orłoś, dziennikarz, szkoleniowiec, wieloletni prowadzący program „Teleexpress”, który od roku ma własny autorski kanał na YouTubie.

Conrado Moreno | 06.11.2019

Biznes w hiszpańskim stylu

– Wpływ na to, w jaki sposób jesteśmy postrzegani, ma to, jak podchodzimy do tego, co robimy, do ludzi, z którymi pracujemy – mówi Conrado Moreno, właściciel firmy konferansjerskiej.

Małgorzata Maier | 29.09.2019

Z domu Wielkiego Brata do własnej firmy

– Miałam agencję modelek, sklep odzieżowy oraz szwalnię krawiecką. Ostatnio postawiłam na niszowy biznes – mówi Małgorzata Maier, uczestniczka reality show „Big Brother”.

Emilian Kamiński | 01.09.2019

Nie lubię kredytów

– Nie uważam, że należy za wszelką cenę oddzielać sprawy domowe i zawodowe. To nienaturalne – mówi Emilian Kamiński, aktor, reżyser, twórca Teatru Kamienica.

Olek Klepacz | 01.08.2019

Artystyczne przedszkole Olka Klepacza

– Nie mogę wywindować cen czesnego tylko dlatego, że uważam swoje przedszkole za wyjątkowe i mam znane nazwisko – mówi Olek Klepacz, lider zespołu Formacja Nieżywych Schabuff.

Viola Piekut | 01.07.2019

Sukces starannie zaprojektowany

– Od początku istnienia firmy wychodziłam z założenia, że ja to moje projekty, dlatego zawsze sama odbieram i akceptuję każde zamówienie – mówi Viola Piekut, projektantka mody.

2
3
4
5
następna  
ostatnia  

Biznes z gwiazdami

Jedni lepiej tańczą niż robią interesy. Są jednak wśród celebrytów prawdziwi biznesmeni.

Znane nazwisko najczęściej pomaga w interesach, choć nie zawsze wystarcza, by firma przynosiła zyski i utrzymała się na rynku. Bardzo chętnie czytamy o biznesach celebrytów - co robią i jak radzą sobie w biznesie. W rozmowach z kilkudziesięcioma gwiazdami polskiej estrady, kina, teatru czy sportu pytaliśmy o ich motywację, pomysły na biznes oraz sukcesy i porażki w prowadzeniu własnej firmy. Dzięki temu możecie przeczytać: