VIP ma firmę

W biznesie jak w drużynie
– Mam to szczęście, że w biznesie działam ze wspólnikiem, który jest moim przyjacielem od lat dziecięcych i któremu ufam bezgranicznie. Widzę, jak nasza firma się rozwija pod jego skrzydłami – mówi Andrzej Wrona, siatkarski mistrz świata, przedsiębiorca, dziennikarz.
– Mam to szczęście, że w biznesie działam ze wspólnikiem, który jest moim przyjacielem od lat dziecięcych i któremu ufam bezgranicznie. Widzę, jak nasza firma się rozwija pod jego skrzydłami – mówi Andrzej Wrona, siatkarski mistrz świata, przedsiębiorca, dziennikarz.

Franczyza z Pascalem
– Nasz plan na najbliższy rok zakłada pozyskanie pierwszych pięciu partnerów franczyzowych, z którymi uruchomimy Pascal Today – mówią Pascal Brodnicki oraz Marek i Jan Rogala, którzy wspólnie budują franczyzowy koncept gastronomiczny Pascal Franchise.

Biznes na rajskiej wyspie
– Nic na Zanzibarze nie jest do końca proste. A z drugiej strony można tutaj wiele rzeczy rozwiązać naprawdę szybko i skutecznie – mówi Katarzyna Werner, była dziennikarka TVN24, która dzisiaj prowadzi na Zanzibarze hotel i firmę, organizującą wycieczki.

Firma jak maraton
– Wchodzimy w erę załatwiania większości spraw przez internet. Mnie również pandemia zmotywowała do działania. Rozwijam aplikację do treningu online – mówi Artur Kozłowski, właściciel firmy SportQuality IT, wielokrotny medalista i mistrz Polski w bieganiu długodystansowym.

Przepis na restaurację według Marcina Kocha
– Gdybym miał dzisiaj otwierać restaurację, to postawiłbym na taką, która z założenia ma szybką rotację gości i koncentruje się na prostym menu – mówi Marcin Koch, właściciel Bazaru Kocha i restauracji Talerzyki.

Pasja, która przynosi zyski
Na arenie rajdowej osiągnął już wiele, ale wciąż ma cele do zdobycia. O ile w świecie sportu to on prowadzi drużynę do zwycięstwa, o tyle w biznesie oddaje kierownicę profesjonalistom. Z jakim efektem? O rozwoju firm asygnowanych jego nazwiskiem rozmawiamy z Krzysztofem Hołowczycem, polskim rajdowcem.

Biznes w erze postcovidowej
– Żyjemy w okresie permanentnej zmiany, nie wiemy, co przyniosą kolejne miesiące. Moja firma też musiała się zmienić – mówi Igor Klaja, założyciel firmy OTCF, twórca marki 4F, który właśnie wprowadza na rynek franczyzowe kawiarnie 4F Café.

Wolność kocham i rozumiem
– Dla biznesu najlepsze są rozwiązania wolnościowe. Ramy pozwalają na samoregulację rynku, nakazy go niszczą. Spróbuję przekonać do kodeksu franczyzy ministra Zbigniewa Ziobro – mówi Adam Abramowicz, rzecznik małych i średnich przedsiębiorców.

Interes z myślą o młodych mamach
– Zakładając firmę chciałam uniknąć określeń typu „biznes żony znanego męża” – mówi Aleksandra Żebrowska, właścicielka marki Francis & Henry.

Własny biznes zamiast telewizji
– Nie każdy nadaje się do prowadzenia własnej firmy. Moim błędem na przykład jest to, że jestem zbyt miła i zbyt dobra dla pracowników – mówi Paulina Smaszcz-Kurzajewska, dziennikarka i bizneswoman.

Zrób biznes z Magdą Gessler
– Gastronomia to jeden z najtrudniejszych biznesów. Czasem marzymy o wielkiej restauracji, jesteśmy gotowi zadłużyć się na miliony, nie sprawdzając, na co tak naprawdę w danym miejscu jest zapotrzebowanie – mówi Magda Gessler, restauratorka i ekspertka kulinarna, która właśnie wprowadza na rynek nowy koncept franczyzowy.

Jak stworzyć firmę na miarę Wedla?
– Ostatnie lata pokazały, że firmy o długoletnim stażu nie mają patentu na nieśmiertelność – mówi Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel.

Strategia dopasowana do rynku
– Zagraniczne rynki badam m.in. poprzez Market Finder Google – mówi Zofia Ślotała, stylistka gwiazd i właścicielka marki Petite Maison.

Uczę gotować i zarabiam
– Chciałbym mieć restaurację, jednak musiałbym mieć komfort, że goście zawsze dostaną to, czego oczekują – mówi Grzegorz Łapanowski, kucharz, właściciel szkoły kulinarnej Food Lab Studio.

Dania doprawione rapem
– Gdy otwierałem restaurację, nie promowałem jej „raperstwem”. Nie byłem pewien, jak zareagują fani – mówi Maciej Bilka, właściciel Gringo Bar, współzałożyciel zespołu Hemp Gru.

Potrafię rozmawiać z ludźmi
- Młodzież nie ma monopolu na YouTuba - mówi Maciej Orłoś, dziennikarz, szkoleniowiec, wieloletni prowadzący program „Teleexpress”, który od roku ma własny autorski kanał na YouTubie.

Biznes w hiszpańskim stylu
– Wpływ na to, w jaki sposób jesteśmy postrzegani, ma to, jak podchodzimy do tego, co robimy, do ludzi, z którymi pracujemy – mówi Conrado Moreno, właściciel firmy konferansjerskiej.

Z domu Wielkiego Brata do własnej firmy
– Miałam agencję modelek, sklep odzieżowy oraz szwalnię krawiecką. Ostatnio postawiłam na niszowy biznes – mówi Małgorzata Maier, uczestniczka reality show „Big Brother”.

Nie lubię kredytów
– Nie uważam, że należy za wszelką cenę oddzielać sprawy domowe i zawodowe. To nienaturalne – mówi Emilian Kamiński, aktor, reżyser, twórca Teatru Kamienica.

Artystyczne przedszkole Olka Klepacza
– Nie mogę wywindować cen czesnego tylko dlatego, że uważam swoje przedszkole za wyjątkowe i mam znane nazwisko – mówi Olek Klepacz, lider zespołu Formacja Nieżywych Schabuff.

Sukces starannie zaprojektowany
– Od początku istnienia firmy wychodziłam z założenia, że ja to moje projekty, dlatego zawsze sama odbieram i akceptuję każde zamówienie – mówi Viola Piekut, projektantka mody.
Biznes z gwiazdami
Znane nazwisko najczęściej pomaga w interesach, choć nie zawsze wystarcza, by firma przynosiła zyski i utrzymała się na rynku. Bardzo chętnie czytamy o biznesach celebrytów - co robią i jak radzą sobie w biznesie. W rozmowach z kilkudziesięcioma gwiazdami polskiej estrady, kina, teatru czy sportu pytaliśmy o ich motywację, pomysły na biznes oraz sukcesy i porażki w prowadzeniu własnej firmy. Dzięki temu możecie przeczytać:
- Co robi Maciej Orłoś na Youtubie
- Jakie zyski wyciska Robert Burneika? (Nie ma lipy!)
- Dlaczego Emilian Kamiński nie lubi kredytów
- Jak Olek Klepacz trafił do przedszkola i kiedy doczekał się zysków
- Czy buła będzie spoko, czyli o nowym biznesie Tomasza Jakubiaka
- Jak się tworzy markę premium - opowiedzieli Monika i Jędrzej Wittchen
- Życie po Wielkim Bracie, czyli Małgorzata Maier o swojej firmie
- Jakie interesy robi na Kaszubach Rudi Schuberth
- Co bez bicia opowie o biznesie Iwona Guzowska
- Jak o zyski walczył Wiedźmin - powiedzieli nam Marcin Iwiński i Michał Kiciński
- Duży ekran - duże zyski? O tym powie Roman Gutek.
- Dlaczego Piotr Polk robi meble
- O czym zawsze marzył Karol Bielecki i czy da się zrobić biznes z rodziną…
- Czy Marcin Najman wygrywa w biznesie. W jakim?
- Jak Pascal Brodnicki wrócił do gotowania w internecie…