Przygotuj się do roli franczyzodawcy

Co musi mieć dobry franczyzodawca? Przede wszystkim doświadczenie, które stanie się podstawą biznesu kolejnych przedsiębiorców.

Zalety franczyzy dla franczyzodawcy

Franczyza umożliwia szybki i intensywny rozwój sieci sprzedaży produktów lub usług.

Wady franczyzy dla franczyzodawcy

Franczyza oprócz korzyści niesie ze sobą również zagrożenia.

Jak rozwinąć skrzydła?

Przedsiębiorcy rozważający sprzedaż licencji i rozwój swojej firmy na zasadzie franczyzy, powinni umieć dobrze liczyć. Bowiem to, co ma zalety, ma też wady. Wcale nie musi być ich tyle samo.

Franczyza, a inne formy organizacji

Franczyza jest jedną z metod dostarczania produktów lub usług klientowi końcowemu.

Jak znaleźć franczyzobiorców

Sposoby poszukiwania potencjalnych franczyzobiorców.

Własna firma to jest to

Biznes na zasadzie franczyzy sprawdza się we wszystkich branżach i na wszystkich poziomach inwestycji: od kilku tysięcy złotych do kilku milionów – mówi Michał Wiśniewski, dyrektor ds. franczyzy w firmie doradczej PROFIT system.

TEST: Czy nadszedł już czas na sprzedaż Twojej franczyzy?

Twoja firma odniosła sukces na rynku? Chciałbyś podzielić się nim z innymi i myślisz jak przekształcić biznes we franczyzę? Nie jesteś jednak pewien czy to właściwy moment i nie wiesz jak się do tego zabrać?

5 kroków do zostania franczyzodawcą

Coraz więcej firm rozwija się w oparciu o model współpracy franczyzowej. Sprawdź, czy nadszedł już czas, aby „sfranczyzować” twój biznes.

Bohun kupuje licencję

Euro 2012, Lwów, ukraińscy pracownicy - z tym najczęściej kojarzy się Polakom Ukraina. Okazuje się, że ukraińska franczyzą rozwija się coraz szybciej, a rynek jest w stanie wchłonąć kolejne zagraniczne, w tym polskie, systemy sieciowe.

Trudny klient też nasz pan

Dzięki badaniom Mystery Shopping można skutecznie monitorować sieci franczyzowe w zakresie utrzymywania jakości obsługi klientów. Aby jednak monitoring miał sens, konieczne jest wcześniejsze opracowanie księgi standardów jakości.

Rozwój biznesu? Postaw na franczyzę!

Jeśli chcesz rozszerzyć pole działania swojej firmy, pomyśl o przygotowaniu pakietu franczyzowego i rozwój poprzez sprzedaż franczyzy. Zostań franczyzodawcą.

Jeśli Twoja firma przynosi stałe dochody, a ty myślisz o ekspansji i rozwoju w Polsce lub za granicą, powinieneś pomyśleć, czy nie przyszedł czas na „sfranczyzowienie” twojego biznesu. Do roli franczyzodawcy należy się jednak dobrze przygotować. Franczyza umożliwia intensywny rozwój sieci sklepów lub punktów usługowych, ale żeby była prawdziwą franczyzą musi być opłacalna dla obu stron – tak samo dla udzielającego licencji, jak i dla franczyzobiorcy. W artykule 5 kroków do zostania franczyzodawcą dowiesz się, że czeka cię dużo pracy zanim wystartujesz i rozwiniesz skrzydła.

Co jest potrzebne:

  • Oceń uczciwie swoją firmę, zwłaszcza dochodowość, będziesz się nią dzielił z franczyzobiorcami;
  • Zdecyduj, jaką wartości zaoferujesz franczyzobiorcom: np. markę, know-how, szkolenia;
  • Wyceń koszty współpracy z biorcami – określ opłaty franczyzowe;
  • Opracuj pakiet franczyzowy (umowa, podręcznik operacyjny), który zaoferujesz franczyzobiorcom
  • Zrekrutuj franczyzobiorców.

Lepiej dowiedzieć się jakie są zalety franczyzy, a jakie wady dla potencjalnego franczyzodawcy. Zapraszamy też na nasze szkolenia dla franczyzodawców, aby cały proces tworzenia franczyzy przejść razem z profesjonalną firmą doradczą.