pytanie tygodnia

Klienci inwestują w walutę
– Wielu Polaków likwiduje obecnie lokaty bankowe i inwestuje pieniądze w zakup waluty – mówi Marcin Latos, prezes zarządu Extrakantor.pl.
– Wielu Polaków likwiduje obecnie lokaty bankowe i inwestuje pieniądze w zakup waluty – mówi Marcin Latos, prezes zarządu Extrakantor.pl.

Food truck Makaruna za jedyne 27 000 zł!
Teraz można zostać franczyzobiorcą inwestując jedynie 27 000 zł netto. W tym jest już wliczone zatowarowanie! / REKLAMA

Biznes dla młodych i odważnych
Studiuje, jest młoda i pełna zapału. O pierwszym biznesie w bardzo młodym wieku opowiada Natalia Pigło, świeżo upieczona franczyzobiorczyni Lodolandii.

SUSHI BISTRO - biznes odporny na kryzys
Sieć Sushi Bistro jest obecne na rynku od 7 lat, szybko stało się warszawskim liderem w dziedzinie przygotowania sushi w dostawie, oraz zamówień on-line. / REKLAMA

Rozwój mimo trudnych warunków
– Każdy powiat w Polsce jest na tyle dużym obszarem, że z powodzeniem można rozwijać na nim naszą franczyzę – mówi Anna Stasiuk z Edukido.

Dwa biznesy pod jednym dachem
– Połączenie dwóch konceptów pozwala poszerzyć ofertę i zoptymalizować koszty działalności – mówi Tomasz Jench, franczyzodawca New York Pizza Department i ŻarWok.

Przemyślane plany
– Chcielibyśmy, aby placówki Gigantów Programowania znajdowały się w każdym mieście powiatowym w Polsce – mówi Radosław Kulesza, prezes Gigantów Programowania.

Dobre pomysły procentują
– Nasze sklepy franczyzowe dobrze radzą sobie w pandemii. Niektóre już w listopadzie zrealizowały ubiegłoroczny plan sprzedażowy – mówi Marta Parafińska z Komfortu.

Budowlanka ma się dobrze
– Klienci wolą dziś robić zakupy lokalnie, w polskich firmach. A my jesteśmy firmą opartą w 100 proc. na rodzimym kapitale – mówi Piotr Langierowicz z Majster Budowlane ABC.

Franczyza na stacjach paliw
– Planujemy otwierać 20 stacji franczyzowych rocznie – mówi Piotr Żuromski, dyrektor biura zarządzania siecią PKN Orlen.

Nie osiadamy na laurach
– Już niedługo zaczynamy testy dwóch nowych konceptów – zapowiada Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery.

Kultura się opłaca
– Choć obecna sytuacja daleka jest od normalności, wcale nie jest to zły czas na otwieranie biznesu w branży edukacyjnej – uważa Dagmara Łuczka, franczyzodawczyni Cool-Turalnego Malucha.

Restauracja po gruzińsku
– Nie wymagamy od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w biznesie ani w gastronomii – mówi Piotr Greczanowski z Chinkalnii.

Cenna pomoc
– W czasie pandemii uruchomiliśmy kilka nowych placówek i wzrosło zainteresowanie naszymi usługami – mówi Piotr Bijański, prezes Twój Prawnik 24.

Pizzeria w czasach pandemii
Jak pokonać wirusa, który niszczy restauracje? Wyjaśnia Marcin Ciesielski, prezes Mastergrupy, do której należy sieć pizzerii Stopiątka i Stopiątka Fabbrica.

Klienci chudną, franczyzobiorcy zarabiają
– Nasze kluby osiągają próg rentowności po 3-4 miesiącach – mówi Bartłomiej Stanek, właściciel marki Studio Synergy.

Sklep z naturalnymi kosmetykami
– Całkowita inwestycja w nasz sklep to 50 tys. zł netto – mówi Ewelina Kyzioł, franczyzodawca marki Mydlarnia u Franciszka.

Interes odporny na wirusa
– Branża nieruchomości nie wyhamowała w czasie COVID-19 i po ustaniu pandemii nie będzie się musiała odbudowywać – mówi Bartłomiej Kołodziejek z Aspect Nieruchomości.

Edukacja w pandemii
– Obecnie konkurencja w naszej branży jest mniejsza, bo niektóre zajęcia dla dzieci nie mogą się odbywać on-line. To daje większe możliwości – mówi Piotr Nitecki, franczyzodawca Genius.

Alternatywny biznes
– Najwięcej osób zainteresowanych otwarciem biura nieruchomości pod naszą marką do tej pory prowadziło agencję podróży – mówi Agata Korzeniewska z Metrohouse.

Jak otworzyć restaurację McDonald's
– Kandydaci na franczyzobiorców McDonald’s muszą być gotowi do zmiany miejsca zamieszkania – mówi Krzysztof Stępień z działu franczyzy McDonald's Polska.
Franczyza i biznes. Wywiady z ekspertami.
Jak się nie wie, trzeba zapytać. Franczyzodawcy dzielą się tu przepisami na zarabianie. Dziennikarze portalu docierają do najciekawszych osób, fachowców od biznesu franczyzowego, żeby uzyskać odpowiedzi na nurtujące Was pytania:
- Czy franczyza się opłaca?
- Jaki biznes otworzyć w tym roku?
- Pierwszy milion – czy jest realny w każdym biznesie?
- Jak zarobić na strzyżeniu?
- Skąd wziąć pomysł na biznes?
- Jak zarobić na klubie fitness?
- Czy można dostać pizzerię pod klucz?
- Czym przychód różni się od dochodu?
- Co słychać w biznesie interesującej marki?
Co tydzień kolejny ciekawy wywiad. „Pytanie tygodnia” to zawsze szczere odpowiedzi na trudne pytania o biznes.