pytanie tygodnia

Biznes nie tylko dla medyków
– To franczyza nie tylko dla osób z wykształceniem medycznym. Naszym franczyzobiorcą może zostać też dobry menedżer – mówi Arkadiusz Stępniewski z Salveo Medical Devices.
– To franczyza nie tylko dla osób z wykształceniem medycznym. Naszym franczyzobiorcą może zostać też dobry menedżer – mówi Arkadiusz Stępniewski z Salveo Medical Devices.

Franczyza w branży alkoholowej
Pandemia oraz działania wojenne u naszych wschodnich sąsiadów bardzo mocno wpłynęły na funkcjonowanie wielu biznesów w różnych branżach. / REKLAMA

Franczyza na czasie
– Firmy coraz chętniej przenoszą swoje biznesy do sieci, więc marketing internetowy ma się dobrze – mówi Michał Schnell, właściciel Social Media Group.

Wiedza to podstawa
– Wzrost świadomości czym jest, a czym nie jest franczyza przyczyni się do zniwelowania problemów występujących na rynku – uważa dr Marta Ziółkowska ze Szkoły Głównej Handlowej.

Przyczepa na wynajem
– Otworzyliśmy już 700 punktów franczyzowych, do końca roku planujemy mieć ich 1000 – mówi Krzysztof Olesiak, prezes spółki Sweet Gallery.

Otwieramy biznes spedycyjny
– Pokutuje przekonanie, że rozpoczęcie działalności w biznesie spedycyjnym oznacza inwestycję we flotę ciężarówek. A to nieprawda – mówi Ewa Kozłowska z Northgate Logistics.

Słodki biznes
– Pączkarnie, w przeciwieństwie do lodziarni, nie działają sezonowo, dzięki czemu przynoszą zyski przez cały rok – podkreśla Wojciech Goduński, franczyzodawca Pączków Mamy.

Zyski z ubezpieczeń
– Średni zarobek agenta RCU Ubezpieczenia przekracza 150 tys. zł rocznie – mówi Grzegorz Kowalski, dyrektor marketingu i reklamy RCU Ubezpieczenia.

Franczyza w nieruchomościach
– Nasze największe oddziały sprzedają rocznie ponad 300 nieruchomości i osiągają siedmiocyfrowe przychody – mówi Roksana Białecka, menedżer Grupy WGN.

Spontanicznie rozwijany biznes
Sylwester Sałasiński i Patrycja Falkiewicz w ubiegłym miesiącu otworzyli trzeci salon masażu, udowadniając, że nawet w niesprzyjających czasach można z powodzeniem rozwijać biznes.

Biznes bez cukru
– Świadomość Polaków dotycząca trendów żywieniowych jest coraz wyższa. To sprzyja rozwojowi naszego konceptu – mówi Karol Babicz, właściciel sieci Ciacho bez cukru.

Biznes musi być elastyczny
– Obecnie biznes wymaga dużej elastyczności oraz skierowania jeszcze większej uwagi na zmieniające się potrzeby klientów – mówi Anna Urbańska, wiceprezes Instytutu Colina Rose.

Teraz spada, ale wzrośnie
– W 2022 roku zaobserwujemy spadek wartości zamówień z dowozem, ale już w 2025 roku rynek pobije pandemiczny rekord i przebije pułap 10 mld zł – mówi Paweł Aksamit, prezes zarządu spółki Stava.

Branża z potencjałem
– W ostatnich latach rynek tatuaży w Polsce ewoluował. Dzisiaj tatuaże to małe dzieła sztuki, na które jest moda – mówi Seweryn Sarna, menedżer firmy Mistrzowie Tattoo.

Ekspert poszukiwany
– Idealni kandydaci na naszych franczyzobiorców, to osoby z 10-letnim doświadczeniem na stanowisku menedżerów wyższego szczebla – mówi Michał Brzemiński z ERA.

Pozytywnie naładowani
– W tym roku zamierzamy mieć mniej więcej 1000 mobilnych powerbanków w całej Polsce – mówi Daniel Lasko, współwłaściciel masterfranczyzy Fast Energy na Polskę.

Czas na catering
– Cateringi dietetyczne na rynku rosną jak grzyby po deszczu. Nie wszystkie mogą się jednak pochwalić dobrą jakością – mówi Aneta Jaremkowska, właścicielka Fit & Food Catering.

Pizzeria z międzynarodowym szyldem
– W strategii naszej firmy stawiamy na zrównoważony wzrost, którego celem jest generowanie zysku – mówi Kacper Szczepański z Pizza Hut.

Interes z procentami
– W 2021 roku otworzyliśmy 26 sklepów. Łącznie mamy ich już 89. W połowie tego roku chcemy dobić do setki – mówi Marcin Górski z Al. Capone.

Zainteresowanie treningami rośnie
– Nasi franczyzobiorcy, aby obsłużyć wszystkich chętnych, otwierają kolejne kluby lub zwiększają powierzchnię obecnych – mówi Bartłomiej Kołodziejek z 36 MINUT.

Polacy polubili masaże
– Jeden salon Orient Massage i Thai Organic w miesiącu może zarobić kilkadziesiąt tysięcy złotych – mówi Piotr Buchalski, franczyzodawca marek.
Franczyza i biznes. Wywiady z ekspertami.
Jak się nie wie, trzeba zapytać. Franczyzodawcy dzielą się tu przepisami na zarabianie. Dziennikarze portalu docierają do najciekawszych osób, fachowców od biznesu franczyzowego, żeby uzyskać odpowiedzi na nurtujące Was pytania:
- Czy franczyza się opłaca?
- Jaki biznes otworzyć w tym roku?
- Pierwszy milion – czy jest realny w każdym biznesie?
- Jak zarobić na strzyżeniu?
- Skąd wziąć pomysł na biznes?
- Jak zarobić na klubie fitness?
- Czy można dostać pizzerię pod klucz?
- Czym przychód różni się od dochodu?
- Co słychać w biznesie interesującej marki?
Co tydzień kolejny ciekawy wywiad. „Pytanie tygodnia” to zawsze szczere odpowiedzi na trudne pytania o biznes.