pytanie tygodnia

Restauracja po gruzińsku
– Nie wymagamy od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w biznesie ani w gastronomii – mówi Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju restauracji Chinkalnia.
– Nie wymagamy od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w biznesie ani w gastronomii – mówi Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju restauracji Chinkalnia.

Food truck Makaruna za jedyne 27 000 zł!
Teraz można zostać franczyzobiorcą inwestując jedynie 27 000 zł netto. W tym jest już wliczone zatowarowanie! / REKLAMA

Cenna pomoc
– W czasie pandemii uruchomiliśmy kilka nowych placówek i wzrosło zainteresowanie naszymi usługami – mówi Piotr Bijański, prezes Twój Prawnik 24.

Dwa tysiące kontraktów w trzy lata
Agnieszka Walter-Janiak i Arkadiusz Janiak, partnerzy Energi Obrotu z Grupy ORLEN opowiadają jaki jest ich klucz do sukcesu / REKLAMA

Pizzeria w czasach pandemii
Jak pokonać wirusa, który niszczy restauracje? Wyjaśnia Marcin Ciesielski, prezes Mastergrupy, do której należy sieć pizzerii Stopiątka i Stopiątka Fabbrica.

Klienci chudną, franczyzobiorcy zarabiają
– Nasze kluby osiągają próg rentowności po 3-4 miesiącach – mówi Bartłomiej Stanek, właściciel marki Studio Synergy.

Sklep z naturalnymi kosmetykami
– Całkowita inwestycja w nasz sklep to 50 tys. zł netto – mówi Ewelina Kyzioł, franczyzodawca marki Mydlarnia u Franciszka.

Interes odporny na wirusa
– Branża nieruchomości nie wyhamowała w czasie COVID-19 i po ustaniu pandemii nie będzie się musiała odbudowywać – mówi Bartłomiej Kołodziejek z Aspect Nieruchomości.

Edukacja w pandemii
– Obecnie konkurencja w naszej branży jest mniejsza, bo niektóre zajęcia dla dzieci nie mogą się odbywać on-line. To daje większe możliwości – mówi Piotr Nitecki, franczyzodawca Genius.

Alternatywny biznes
– Najwięcej osób zainteresowanych otwarciem biura nieruchomości pod naszą marką do tej pory prowadziło agencję podróży – mówi Agata Korzeniewska z Metrohouse.

Jak otworzyć restaurację McDonald's
– Kandydaci na franczyzobiorców McDonald’s muszą być gotowi do zmiany miejsca zamieszkania – mówi Krzysztof Stępień z działu franczyzy McDonald's Polska.

Rynek z potencjałem
– W kolejnych latach, po okresie utrzymywania się cen na poziomie nieprzekraczającym tych sprzed pandemii, nieruchomości znowu zaczną drożeć – mówi Jarosław Wójtowicz z WGN.

Własny biznes za niewielkie pieniądze
– Franczyzobiorca, który zdecyduje się przystąpić do naszej sieci powinien mieć 8-10 tys. zł na inwestycję – mówi Piotr Porożyński, dyrektor zarządzający mTlumaczenia.pl.

Franczyza na topie
– Usługa, realizowana dla restauracji przez naszych franczyzobiorców jest przeciętnie o 20-25 proc. tańsza niż własny kurier – mówi Paweł Aksamit, prezes zarządu Stava.

E-biznes za kilka tysięcy złotych
– Nasz franczyzobiorca może pracować zdalnie. Na start powinien mieć 5 tys. zł, telefon oraz komputer z dostępem do internetu – mówi Sebastian Wachowski, prezes DlaWas.Info.

Makarun w wersji mobilnej
– W obecnych czasach zdecydowanie najbezpieczniejszą formą działalności są food trucki – uważa Marcin Szworak, współwłaściciel sieci Makarun Spaghetti and Salad.

Bafra Kebab – biznes dla każdego
– Sieć Bafra Kebab, mimo pandemii, zanotowała wzrost sprzedaży o 20 proc. w stosunku do ubiegłego roku – twierdzi Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery, do której należy marka.

Fitness kontra koronawirus
Bartłomiej Stanek, prezes Studio Synergy przewiduje, że rozwój kameralnych klubów fitness, wyspecjalizowanych w treningach EMS będzie szybszy, niż przed pandemią.

Pewny partner na niepewne czasy
– Coraz więcej osób zajmujących się pośrednictwem finansowym, chce rozszerzyć działalność o pośrednictwo w obrocie nieruchomościami – mówi Marcin Tauber z Investor Nieruchomości.

Przygotuj się na franczyzę
– Przy przekształcaniu biznesu w sieć franczyzową potrzebujemy dobrze opracowanego modelu finansowego – mówi Karol Kaczmarek, doradca we franczyzie PROFIT system.

Czas na powrót do gry
– Najbardziej ryzykowny jest brak działania i czekanie na kolejne złote czasy na rynku consumer finance, które pewnie wrócą za dłuższą chwilę – mówi Piotr Przedlacki, prezes Fines.
Franczyza i biznes. Wywiady z ekspertami.
Jak się nie wie, trzeba zapytać. Franczyzodawcy dzielą się tu przepisami na zarabianie. Dziennikarze portalu docierają do najciekawszych osób, fachowców od biznesu franczyzowego, żeby uzyskać odpowiedzi na nurtujące Was pytania:
- Czy franczyza się opłaca?
- Jaki biznes otworzyć w tym roku?
- Pierwszy milion – czy jest realny w każdym biznesie?
- Jak zarobić na strzyżeniu?
- Skąd wziąć pomysł na biznes?
- Jak zarobić na klubie fitness?
- Czy można dostać pizzerię pod klucz?
- Czym przychód różni się od dochodu?
- Co słychać w biznesie interesującej marki?
Co tydzień kolejny ciekawy wywiad. „Pytanie tygodnia” to zawsze szczere odpowiedzi na trudne pytania o biznes.