pytanie tygodnia

Biznes to ludzie, a bez nich nie ma sukcesu
– Franczyza zabezpiecza przed porażką i utratą zainwestowanych pieniędzy – mówi Kamil Pękała, franczyzobiorca sieci Lodolandia.
– Franczyza zabezpiecza przed porażką i utratą zainwestowanych pieniędzy – mówi Kamil Pękała, franczyzobiorca sieci Lodolandia.

Biznes dobry na bank!
Jedna placówka partnerska Santander Bank Polska może udzielić kredytów nawet powyżej 1 mln zł miesięcznie. Od tej kwoty partner otrzymuje prowizje. Chcesz też tyle zarabiać? / REKLAMA

Franczyza w promocji
– Nowi franczyzobiorcy, którzy do 5. kwietnia podpiszą z nami umowę, będą zwolnieni z miesięcznej opłaty franczyzowej – mówi Albert Pietras, właściciel Akademii Umiejętności EDU.

Dlaczego warto mieć terminal płatniczy?
Firmy, bez względu na ich wielkość, muszą nadążać za stale rozwijającym się rynkiem – zwłaszcza w zakresie różnorodnych metod płatności. / REKLAMA

Nowy model na nowe czasy
– Warsztaty edukacyjne to obecnie najbardziej pożądany produkt spośród tych, które proponujemy. Dlatego to na nich chcemy opierać współpracę – mówi Kamila Hołody z Edukido.

Zarabiamy na sprzedaży pączków
– Na zwrot z inwestycji w pączkarnię można liczyć już po trzech miesiącach od jej otwarcia – mówi Szymon Pelczyk, właściciel sieci Pączkownia Smak Sprzed Lat.

Szkolenie z franczyzy
Planujesz zostać franczyzobiorcą lub franczyzodawcą, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.

Inwestycja w sklep spożywczy
– Czas spowolnienia to najlepszy moment na inwestycje. A branża spożywcza nadaje się do tego najlepiej – mówi Iwona Pawleczyk, prezes Intermarché.

Czas na decyzję
– Branża optyczna to jedna z niewielu, na które kryzysy popytowe czy podażowe nie wpływają w stopniu znaczącym – mówi Karol Kożusznik, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk.

Byle przetrwać
– Tak ciężko w branży spożywczej jeszcze nie było. Dobija nas ogrom kosztów, wymagań i nowe przepisy – mówi Ireneusz Wróbel, franczyzobiorca PSH Lewiatan.

Strategia na 2023 rok
– W naszym modelu franczyzy depozytowej franczyzobiorcy otrzymują prowizję za sprzedaż produktów. Im wyższa sprzedaż, tym wyższe ich wynagrodzenie – mówi Marta Parafińska z Komfortu.

Konkret to podstawa
– Na pierwszym spotkaniu często obalamy mit, że działalność spedycyjna wymaga zakupu floty samochodów ciężarowych – mówi Ewa Kozłowska, expansion menedżer w Northgate Logistics.

Wymiana kryptowalut
– Nie planowaliśmy rozwoju w Polsce. Zachęciły nas do tego opinie polskich klientów – mówi Michał Radosny, specjalista ds. relacji partnerskich w Unicoin.fi.

Dobra kawa się broni
– Poszerzyliśmy ofertę o trzy nowe formaty, charakteryzujące się niższą kwotą inwestycji i większą elastycznością w doborze lokalizacji – mówi Marcin Zalewski, współwłaściciel the White Bear Coffee.

Franczyzodawca z doświadczeniem
– Zajęcia edukacyjne dla dzieci to ostatnia rzecz, z której rezygnują świadomi rodzice – mówi Kamila Hołody, specjalista ds. kluczowych klientów Edukido.

Psychoterapia na licencji
– Walczymy z mitem, że psychoterapia jest tylko dla osób z zaburzeniami. Dzięki niej można poprawić jakość swojego życia – mówi Anna Węgrzyn z Centrum Zmiany w Życiu.

Kawiarnia we franczyzie
– Wprowadziliśmy do oferty nowy format modułowy Flex, w którym uruchomienie kawiarni trwa zaledwie kilka dni – mówi Błażej Małoszuk, dyrektor generalny Cofix Polska.

Pośrednik jest potrzebny
– W obecnych czasach klienci mają coraz większą potrzebę korzystania z usług pośredników w obrocie nieruchomościami – mówi Mateusz Pawełek, dyrektor operacyjny Power Holding.

Franczyzobiorca musi nas przekonać
– Podstawowa zmiana, którą wprowadziłem w MBE, to nowa wycena licencji franczyzowej – mówi Daniel Sułek, country menedżer Mail Boxes Etc.

Bezpieczna przystań biznesowa
– Coraz więcej osób chce otwierać biznes w branży nieruchomości, ponieważ to bardzo stabilny rynek – mówi Szaweł Nawracaj, dyrektor ds. rozwoju marki Aspect Nieruchomości.

Franczyza z niską kwotą wejścia
– Wystarczy 10 tys. zł, aby otworzyć oddział Stava – zapewnia Paweł Aksamit, prezes zarządu spółki akcyjnej Stava.
Franczyza i biznes. Wywiady z ekspertami.
Jak się nie wie, trzeba zapytać. Franczyzodawcy dzielą się tu przepisami na zarabianie. Dziennikarze portalu docierają do najciekawszych osób, fachowców od biznesu franczyzowego, żeby uzyskać odpowiedzi na nurtujące Was pytania:
- Czy franczyza się opłaca?
- Jaki biznes otworzyć w tym roku?
- Pierwszy milion – czy jest realny w każdym biznesie?
- Jak zarobić na strzyżeniu?
- Skąd wziąć pomysł na biznes?
- Jak zarobić na klubie fitness?
- Czy można dostać pizzerię pod klucz?
- Czym przychód różni się od dochodu?
- Co słychać w biznesie interesującej marki?
Co tydzień kolejny ciekawy wywiad. „Pytanie tygodnia” to zawsze szczere odpowiedzi na trudne pytania o biznes.