pytanie tygodnia
![](https://img.franchising.pl/pl/1e7/baa/szastak-speed-queen.jpg)
Miejsca na pralnie nie brakuje
– Pralnie samoobsługowe w Polsce mają duży potencjał do rozwoju – uważa Marcin Szastak, prezes Sovrana Polska, właściciela marki Speed Queen.
– Pralnie samoobsługowe w Polsce mają duży potencjał do rozwoju – uważa Marcin Szastak, prezes Sovrana Polska, właściciela marki Speed Queen.
![](https://img.franchising.pl/pl/b31/caa/zdj_cie_na_pierwsz_stron_-1-2.jpg)
Otwarto 100 salon Kodano Optyk
W sobotę, 8 czerwca 2024 roku, w malowniczo położonym hotelu Warszawianka nad Zegrzem, odbyła się uroczysta gala z okazji otwarcia 100. lokalu sieci Kodano Optyk. / REKLAMA
![](https://img.franchising.pl/pl/15b/ff9/image00002kjh_1_.jpeg)
Usługi kurierskie wciąż mają potencjał
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
![](https://img.franchising.pl/pl/19f/85f/zdjdokwadratu.jpg)
Am Am Kebab stawia na silny marketing
Przepis na sukces franczyzy kebabów? Bezkompromisowy marketing. Właśnie dzięki przemyślanym, wielokanałowym działaniom promocyjnym Am Am Kebab skrada podniebienia fanów street foodu. / REKLAMA
![](https://img.franchising.pl/pl/bd6/6a3/tax_safe_daniel_gawryczuk_s.jpg)
Tax Safe stawia na automatyzację
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
![](https://img.franchising.pl/pl/423/131/dawid-blachucki-handlarzyki.jpg)
Sprzedajemy używane samochody
– Na handlu używanymi samochodami nadal można zarobić – przekonuje Dawid Błachucki, franczyzodawca marki Handlarzyki.pl.
![](https://img.franchising.pl/pl/43b/acd/portal-jedynka-1200x1200-wbf-subskrypcja.jpg)
Roczna subskrypcja w promocyjnej cenie
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
![](https://img.franchising.pl/pl/8db/771/bart_omiej-tarlowski-jedynka.jpg)
Czas na inwestycję w sklep spożywczy
– Okres spowolnienia to najlepszy moment na inwestycje. A branża spożywcza nadaje się do tego najlepiej – mówi Bartłomiej Tarłowski z Grupy Muszkieterów.
![](https://img.franchising.pl/pl/675/944/adam-kowalski-godan-pytanie.jpg)
GoDan z nową strategią
– Polacy wydają coraz więcej na akcesoria z branży party – mówi Adam Kowalski, dyrektor generalny i wiceprezes spółki GoDan.
![](https://img.franchising.pl/pl/334/8f8/marek-lipka_druk.jpg)
Biznes na każde czasy
– Duży potencjał rozwoju widzimy z franczyzobiorcami, którzy zarządzają 5-10 sklepami. Ale już jeden lokal może generować dobre wyniki – mówi Marek Lipka, dyrektor generalny Eurocash Franczyza.
![](https://img.franchising.pl/pl/0f4/5b0/nicolas_pellegrini.jpg)
Perfumerie we franczyzie
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
![](https://img.franchising.pl/pl/598/bc8/wojciech_sypies_portret__poziom_maly.jpg)
Jest miejsce dla supermarketów
– Mocno inwestujemy w nowe supermarkety i sklepy w formacie convenience – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
![](https://img.franchising.pl/pl/9bc/802/dariusz_stykowski-lody_piccolo.jpg)
Jakość przyciąga
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
![](https://img.franchising.pl/pl/bc5/90e/franczyzodawczyni_kraina_serow.jpg)
Potencjał w serach
– Potencjał do rozwoju specjalistycznych sklepów z serami w Polsce jest ogromny – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
![](https://img.franchising.pl/pl/d8d/c00/monika_kosz-koszewska_grupa_chorten-1.jpg)
Rozwój pomimo dużej konkurencji
– Choć rynek w branży spożywczej jest bardzo konkurencyjny, nadal można na nim otwierać rentowne sklepy – mówi Monika Kosz-Koszewska, rzecznik prasowy Grupy Chorten.
![](https://img.franchising.pl/pl/8ab/6d4/subtilite-piotr_stryszowski.jpeg)
Wine bar we franczyzie
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
![](https://img.franchising.pl/pl/28e/6f5/michal-klusek-amam-kebab.jpg)
Ile zarobisz na kebabie?
– Nasz koncept franczyzowy to biznes z niską kwotą wejścia – mówi Michał Kłusek, franczyzodawca AM AM Kebab.
![](https://img.franchising.pl/pl/f7b/044/img_3177.jpeg)
To będzie dobry rok
– W minionym roku nie otworzył się żaden oddział Socatots, ani BSS. Jednak w tym roku spokojnie wznawiamy ofertę – mówi Dorota Uciechowska, prezes Polskiej Konfederacji FDS
![](https://img.franchising.pl/pl/57e/c05/parafinska-marta-komfort.jpg)
Klienci szukają jakości i oszczędności
– Bacznie obserwujemy rynek, aby jak najlepiej dostosować naszą ofertę do aktualnej sytuacji – mówi Marta Parafińska, menedżer ds. franczyzy Komfort.
![](https://img.franchising.pl/pl/a43/fd3/szybkiangielski1.jpg)
Angielski kontra sztuczna inteligencja
– Dzisiaj naszą konkurencją są nie tylko inne szkoły czy lektorzy, ale również sztuczna inteligencja – mówi Anna Urbańska z Instytutu Colina Rose.
![](https://img.franchising.pl/pl/0de/b1e/kamila-ho_ody-440x440.jpg)
Edukido rozkręca się za granicą
– W minionym roku otworzyliśmy jeden oddział na Węgrzech, jeden w Macedonii Północnej oraz cztery w Chorwacji – mówi Kamila Hołody, specjalista ds. kluczowych klientów w Edukido.
Franczyza i biznes. Wywiady z ekspertami.
Jak się nie wie, trzeba zapytać. Franczyzodawcy dzielą się tu przepisami na zarabianie. Dziennikarze portalu docierają do najciekawszych osób, fachowców od biznesu franczyzowego, żeby uzyskać odpowiedzi na nurtujące Was pytania:
- Czy franczyza się opłaca?
- Jaki biznes otworzyć w tym roku?
- Pierwszy milion – czy jest realny w każdym biznesie?
- Jak zarobić na strzyżeniu?
- Skąd wziąć pomysł na biznes?
- Jak zarobić na klubie fitness?
- Czy można dostać pizzerię pod klucz?
- Czym przychód różni się od dochodu?
- Co słychać w biznesie interesującej marki?
Co tydzień kolejny ciekawy wywiad. „Pytanie tygodnia” to zawsze szczere odpowiedzi na trudne pytania o biznes.