mój franchising

mój franchising | 30.07.2021

Sklep z dużym popytem

– Branża wyposażenia wnętrz lubi specjalizację. Wiemy o tym i dlatego nasz sklep jest pełen architektów oraz ich klientów – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.

– Branża wyposażenia wnętrz lubi specjalizację. Wiemy o tym i dlatego nasz sklep jest pełen architektów oraz ich klientów – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.

mój franchising | 24.05.2021

Franczyza z międzynarodową marką

Marta Zagórska prowadzi pięć biur nieruchomości. Jak daje sobie radę w zarządzaniu biznesem?

mój franchising | 07.05.2021

Otwieramy catering dietetyczny

Catering dietetyczny okazał się odporny na koronawirusa. Jak otworzyć i z sukcesem prowadzić taki biznes?

mój franchising | 22.04.2021

Biznes, który szybko urósł

Współpraca z Geniusem miała być dla Pauliny Wilbik tylko dodatkowym zajęciem. Ale wyszło inaczej.

mój franchising | 16.04.2021

Młodzi biznesmeni

Natalia Grabińska i Filip Guzdek byli po dwudziestce, gdy otworzyli gabinet Naturhouse. Jak sobie radzą w biznesie?

mój franchising | 09.04.2021

Inwestycja w McDonald's

Sylwia Diaków-Hrycyk prowadzi cztery restauracje pod szyldem McDonald's, Karolina Sokół trzy. Jaką drogę przeszły, zanim zostały franczyzobiorczyniami Złotych Łuków?

mój franchising | 26.03.2021

Spontaniczna decyzja

Marta Życzewska wiodła spokojne życie na etacie. Dziś jest franczyzobiorczynią Viviamo. Czy opłaciło jej się przeprowadzić rewolucję w życiu zawodowym?

mój franchising | 19.03.2021

Własny biznes po macierzyńskim

Monika Nurzyńska otworzyła sklep GoDan w szczycie pandemii. Czy nie żałuje tej decyzji?

mój franchising | 12.03.2021

Start w trudnym momencie

Wybuch pandemii nie zniechęcił pierwszej franczyzobiorczyni Studia Synergy EMS do otwarcia własnego biznesu. Odwaga zaprocentowała.

mój franchising | 05.03.2021

Odważna decyzja

Joanna Zając postanowiła przeprowadzić się do innego miasta, żeby móc objąć sklep Żabki wskazany przez franczyzodawcę. Czy nie żałuje swojej decyzji?

mój franchising | 10.02.2021

Franczyzobiorca z doświadczeniem

Marek Sawa prowadzi dwa sklepy Bricomarché. Przejmował placówki już funkcjonujące. W jaki sposób poradził sobie z biznesem działającym w silnym otoczeniu konkurencyjnym?

mój franchising | 12.01.2021

Postanowił zarabiać na swoim

Tomasz Kazuś przejął biuro WGN od swojego pracodawcy. Czy było warto?

mój franchising | 27.12.2020

Biznes, który daje czas na etat

Są biznesy, które z powodzeniem można łączyć z pracą na etacie. Dodatkowe źródło dochodów zabezpiecza budżet domowy i zwiększa bezpieczeństwo finansowe.

mój franchising | 22.12.2020

Debiut w trudnych okolicznościach

Antoni Policht otworzył restaurację pomimo lockdownu gastronomii. Czy nie żałuje swojej decyzji?

mój franchising | 17.12.2020

Wyzwanie podjęte

Gdy Marika Migdal przejmowała swój pierwszy lokal Da Grasso, był on na skraju upadłości. Czy udało jej się wyprowadzić biznes na prostą?

mój franchising | 10.12.2020

Franczyza bez mięsa

Filip i Alicja Voigt mieli wątpliwości, gdy otwierali wegańską restaurację w stolicy. Czy żałują?

mój franchising | 05.12.2020

Licencja na kurczaka

Urszula Cieśla pracowała jako księgowa, gdy kolega zaproponował jej wspólne otwarcie lokalu gastronomicznego. Wybrali franczyzę Chilli Mili. Czy to była dobra decyzja?

mój franchising | 26.11.2020

Start w trudnym momencie

Andrzej Stańczyk zainwestował w Bafra Kebab w środku toczącej się pandemii. Co przekonało franczyzobiorcę?

mój franchising | 17.11.2020

Sukces, który nie przyszedł od razu

Ponad pięć lat temu Ewa Błędniak – jak sama mówi – porwała się z motyką na słońce i otworzyła pizzerię Biesiadowo. Jak potoczyły się losy jej biznesu?

2
3
4
5
następna  
ostatnia  

O biznesie z pierwszej ręki

Jeśli szukasz pomysłu na biznes i chciałbyś wiedzieć, jak radzą sobie inni, którzy już firmę otworzyli, przeczytaj Mój Franchising.

Relacja franczyzobiorcy, który prowadzi biznes na licencji, to jedno z najważniejszych źródeł informacji dla przyszłych i obecnych inwestorów franczyzowych. W artykułach z cyklu Mój Franchising pytamy franczyzobiorców, dlaczego zdecydowali się na współpracę ze znaną marką franczyzową. Wśród najczęściej pojawiających się odpowiedzi dominują zdania: „nie miałem własnego pomysłu”, „chciałam ograniczyć ryzyko”, „nie miałem doświadczenia w tej branży”, „chciałem działać pod znaną marką…”.

Po to właśnie jest franczyza. Dzięki niej niedoświadczony, często początkujący przedsiębiorca ma szansę rozpocząć działalność z poziomu, do którego sam najpewniej nigdy by nie dotarł. Kupując licencję na biznes od firmy o znanej marce, czerpie z jej wieloletniego dorobku, korzysta z rozpoznawalności, receptur, łańcucha dostaw, dostępu do technologii oraz efektu skali. Franczyzobiorca dostaje też w pakiecie profesjonalizm, kulturę korporacyjną i stały transfer know-how od franczyzodawcy. Dzięki temu jego biznesem nie rządzi przypadek. Może też budować na lokalnym rynku przewagi konkurencyjne nad rywalami.

Ilu przedsiębiorców miałoby dziś szansę samodzielnie zbudować biznes w branży dom i ogród, by rozmachem i skalą choćby przypominał markety Bricomarche?  Albo czy warto na własną rękę tworzyć sieć sklepów convenience, jeśli można mieć kilka swoich Żabek lub sklepów Carrefour? Zrobić hamburgera też umie prawie każdy, ale dogonić McDonald’sa nie udało się nikomu.

W artykułach Mój Franchising licencjobiorcy kilkudziesięciu firm mówią również, ile musieli zainwestować, jak wygląda ich codzienna praca oraz czy są zadowoleni ze współpracy. Franczyzobiorcy ujawniają też, ile można zarobić na jednym punkcie franczyzowym i czy warto inwestować w kolejne. Podpowiadają również, jak nie przegrać z rynkiem i własnymi słabościami.

Poznaj relacje z pierwszej ręki. Po co uczyć się na własnych błędach, jeśli można skorzystać z doświadczeń innych franczyzobiorców. Dzięki nim dowiesz się:

Poznaj franczyzobiorców, którzy odnieśli sukces pod znanymi markami franczyzowymi:

  • Zobacz, jak wygląda praca franczyzobiorcy McDonald’s i dowiedz się, jak robi się biznes pod najbardziej znaną marką franczyzową świata.
  • Przeczytaj historie franczyzobiorców Żabki i sprawdź, czy ten biznes jest dla ciebie.
  • Sprawdź, czym na co dzień zajmuje się partner Banku Millennium.
  • Poznaj franczyzobiorców Lodolandii i dowiedz się, na czym zarabiają poza sezonem.

Mój Franchising to nieocenione źródło wiedzy zarówno dla kandydatów na franczyzobiorcę, jak i doświadczonych przedsiębiorców franczyzowych.

Przeczytaj, zanim wybierzesz. Czytaj regularnie.