mój franchising

mój franchising | 26.01.2023

Nie ustawać w biegu

Czasy, gdy Polacy pili głównie wódkę już za nami, dzisiaj kupujemy coraz więcej alkoholi z wyższej półki. Dlatego franczyzobiorcy Al.Capone optymistycznie patrzą w przyszłość.

Czasy, gdy Polacy pili głównie wódkę już za nami, dzisiaj kupujemy coraz więcej alkoholi z wyższej półki. Dlatego franczyzobiorcy Al.Capone optymistycznie patrzą w przyszłość.

zakupy | 30.01.2023

Prenumerata miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING

Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w prenumeratę i sprawdź, jaki biznes się opłaca!

mój franchising | 21.11.2022

Perfumeria we franczyzie

Marzena Burciu franczyzę dla siebie wybrała na Targach Franczyza. Jak rozwija swój biznes?

mój franchising | 18.11.2022

Z ubezpieczeń do tańca

Elżbieta Zalewska miała dość pracy w korporacji i przeszła na swoje. Jak sobie radzi w Lejdis Studio?

autopromocja | 12.01.2023

Szkolenie z franczyzy

Planujesz zostać franczyzobiorcą lub franczyzodawcą, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.

mój franchising | 14.11.2022

Sprzed tablicy do biznesu

Co robi matka, która po urlopie wychowawczym nie chce wracać na etat w szkole? Zakłada biznes.

mój franchising | 28.10.2022

Prawie trzydzieści lat na rynku

Pierwszy franczyzobiorca Freedom Nieruchomości w branży działa już 28 lat. Jak idzie mu biznes?

mój franchising | 18.10.2022

Wysokie zyski, szybki rozwój

Punkt Bafra Kebab Moniki i Mariusza Witkowskich od pierwszego dnia działalności notuje dwukrotnie wyższe zyski od zakładanych. Po trzech miesiącach działalności otworzyli punkt Lodolandia z lodami świderkami, a w kolejnym roku chcą uruchomić kolejne cztery.

mój franchising | 13.10.2022

W sieci, ale niezależnie

Tomasz Wiśniewski działa pod szyldem Północ Nieruchomości, ale swój biznes firmuje także własnym nazwiskiem.

mój franchising | 07.10.2022

Marynarz, który osiadł na swoim

Plan Agaty i Artura Maćkowiaków jest taki – jeśli uda się biznes z Fit Cake, to on, zawodowy marynarz, nie wypłynie więcej w morze. Córki trzymają go za słowo.

mój franchising | 27.09.2022

Własny biznes zamiast etatu w korporacji

Małgorzata Haftaniuk wiele lat przepracowała w korporacji, aż w końcu zdecydowała się przejść na swoje. Czy nie żałuje tego kroku?

mój franchising | 22.09.2022

Tanecznym krokiem w biznes

Julia Wójcicka i Michał Pernak przez wiele lat byli zawodowymi tancerzami. Teraz prowadzą sklep odzieżowy. Na jaką markę postawili?

mój franchising | 02.09.2022

Technologia wspiera franczyzę

Żabka stawia na technologię, która nakierowana jest na sprawne zarządzanie sklepami. Co o nich sądzi Anita Piwońska, franczyzobiorczyni marki?

mój franchising | 24.08.2022

Sposób na bicie rekordów

Dominik Puchniarski bije rekordy, sprzedając kołacze. Dorota Prus porzuciła biznes weddingowy na rzecz prowadzenia punktów franczyzowych pod marką Bafra Kebab.

mój franchising | 08.08.2022

Z korporacji na swoje

Maria Janiak porzuciła korporację i otworzyła firmę we franczyzie. Jaką markę wybrała?

mój franchising | 30.07.2022

Biznes bez sufitu

Praca z ludźmi i dla ludzi – tak o bankowym biznesie mówi Anna Anasychin-Kożuch, franczyzobiorczyni Banku Millennium.

mój franchising | 26.07.2022

Mama otwiera firmę

Mama na pełen etat – tak jeszcze niedawno mówiła o sobie Oliwia Stępak. Teraz jako franczyzobiorczyni prowadzi własny sklep marki GoDan.

mój franchising | 22.07.2022

Cały świat zza biurka

Nie trzeba kupować floty ciężarówek, żeby mieć własną firmę spedycyjną. Wystarczy franczyza Northgate Logistics.

mój franchising | 15.07.2022

Marketing pierwszej potrzeby

Michał Budnik współpracował z dużą liczbą agencji i wielokrotnie się sparzył. Z Ad Awards było inaczej. Co go przekonało do tej firmy?

2
3
4
5
następna  
ostatnia  

O biznesie z pierwszej ręki

Jeśli szukasz pomysłu na biznes i chciałbyś wiedzieć, jak radzą sobie inni, którzy już firmę otworzyli, przeczytaj Mój Franchising.

Relacja franczyzobiorcy, który prowadzi biznes na licencji, to jedno z najważniejszych źródeł informacji dla przyszłych i obecnych inwestorów franczyzowych. W artykułach z cyklu Mój Franchising pytamy franczyzobiorców, dlaczego zdecydowali się na współpracę ze znaną marką franczyzową. Wśród najczęściej pojawiających się odpowiedzi dominują zdania: „nie miałem własnego pomysłu”, „chciałam ograniczyć ryzyko”, „nie miałem doświadczenia w tej branży”, „chciałem działać pod znaną marką…”.

Po to właśnie jest franczyza. Dzięki niej niedoświadczony, często początkujący przedsiębiorca ma szansę rozpocząć działalność z poziomu, do którego sam najpewniej nigdy by nie dotarł. Kupując licencję na biznes od firmy o znanej marce, czerpie z jej wieloletniego dorobku, korzysta z rozpoznawalności, receptur, łańcucha dostaw, dostępu do technologii oraz efektu skali. Franczyzobiorca dostaje też w pakiecie profesjonalizm, kulturę korporacyjną i stały transfer know-how od franczyzodawcy. Dzięki temu jego biznesem nie rządzi przypadek. Może też budować na lokalnym rynku przewagi konkurencyjne nad rywalami.

Ilu przedsiębiorców miałoby dziś szansę samodzielnie zbudować biznes w branży dom i ogród, by rozmachem i skalą choćby przypominał markety Bricomarche?  Albo czy warto na własną rękę tworzyć sieć sklepów convenience, jeśli można mieć kilka swoich Żabek lub sklepów Carrefour? Zrobić hamburgera też umie prawie każdy, ale dogonić McDonald’sa nie udało się nikomu.

W artykułach Mój Franchising licencjobiorcy kilkudziesięciu firm mówią również, ile musieli zainwestować, jak wygląda ich codzienna praca oraz czy są zadowoleni ze współpracy. Franczyzobiorcy ujawniają też, ile można zarobić na jednym punkcie franczyzowym i czy warto inwestować w kolejne. Podpowiadają również, jak nie przegrać z rynkiem i własnymi słabościami.

Poznaj relacje z pierwszej ręki. Po co uczyć się na własnych błędach, jeśli można skorzystać z doświadczeń innych franczyzobiorców. Dzięki nim dowiesz się:

Poznaj franczyzobiorców, którzy odnieśli sukces pod znanymi markami franczyzowymi:

  • Zobacz, jak wygląda praca franczyzobiorcy McDonald’s i dowiedz się, jak robi się biznes pod najbardziej znaną marką franczyzową świata.
  • Przeczytaj historie franczyzobiorców Żabki i sprawdź, czy ten biznes jest dla ciebie.
  • Sprawdź, czym na co dzień zajmuje się partner Banku Millennium.
  • Poznaj franczyzobiorców Lodolandii i dowiedz się, na czym zarabiają poza sezonem.

Mój Franchising to nieocenione źródło wiedzy zarówno dla kandydatów na franczyzobiorcę, jak i doświadczonych przedsiębiorców franczyzowych.

Przeczytaj, zanim wybierzesz. Czytaj regularnie.