mój franchising

Nie ustawać w biegu
Czasy, gdy Polacy pili głównie wódkę już za nami, dzisiaj kupujemy coraz więcej alkoholi z wyższej półki. Dlatego franczyzobiorcy Al.Capone optymistycznie patrzą w przyszłość.
Czasy, gdy Polacy pili głównie wódkę już za nami, dzisiaj kupujemy coraz więcej alkoholi z wyższej półki. Dlatego franczyzobiorcy Al.Capone optymistycznie patrzą w przyszłość.

Czy warto inwestować w niepewnych czasach?
Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Dużą rolę w podjęciu decyzji odgrywają emocje, a te nie są dobrym doradcą. / REKLAMA

Zarabiam jako agent nieruchomości
Stabilizacja na rynku nieruchomości sprzyja agencjom pośredniczącym w ich zakupie albo sprzedaży.

Prenumerata miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w prenumeratę i sprawdź, jaki biznes się opłaca!

Perfumeria we franczyzie
Marzena Burciu franczyzę dla siebie wybrała na Targach Franczyza. Jak rozwija swój biznes?

Z ubezpieczeń do tańca
Elżbieta Zalewska miała dość pracy w korporacji i przeszła na swoje. Jak sobie radzi w Lejdis Studio?

Szkolenie z franczyzy
Planujesz zostać franczyzobiorcą lub franczyzodawcą, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.

Sprzed tablicy do biznesu
Co robi matka, która po urlopie wychowawczym nie chce wracać na etat w szkole? Zakłada biznes.

Prawie trzydzieści lat na rynku
Pierwszy franczyzobiorca Freedom Nieruchomości w branży działa już 28 lat. Jak idzie mu biznes?

Wysokie zyski, szybki rozwój
Punkt Bafra Kebab Moniki i Mariusza Witkowskich od pierwszego dnia działalności notuje dwukrotnie wyższe zyski od zakładanych. Po trzech miesiącach działalności otworzyli punkt Lodolandia z lodami świderkami, a w kolejnym roku chcą uruchomić kolejne cztery.

W sieci, ale niezależnie
Tomasz Wiśniewski działa pod szyldem Północ Nieruchomości, ale swój biznes firmuje także własnym nazwiskiem.

Marynarz, który osiadł na swoim
Plan Agaty i Artura Maćkowiaków jest taki – jeśli uda się biznes z Fit Cake, to on, zawodowy marynarz, nie wypłynie więcej w morze. Córki trzymają go za słowo.

Własny biznes zamiast etatu w korporacji
Małgorzata Haftaniuk wiele lat przepracowała w korporacji, aż w końcu zdecydowała się przejść na swoje. Czy nie żałuje tego kroku?

Tanecznym krokiem w biznes
Julia Wójcicka i Michał Pernak przez wiele lat byli zawodowymi tancerzami. Teraz prowadzą sklep odzieżowy. Na jaką markę postawili?

Technologia wspiera franczyzę
Żabka stawia na technologię, która nakierowana jest na sprawne zarządzanie sklepami. Co o nich sądzi Anita Piwońska, franczyzobiorczyni marki?

Sposób na bicie rekordów
Dominik Puchniarski bije rekordy, sprzedając kołacze. Dorota Prus porzuciła biznes weddingowy na rzecz prowadzenia punktów franczyzowych pod marką Bafra Kebab.

Z korporacji na swoje
Maria Janiak porzuciła korporację i otworzyła firmę we franczyzie. Jaką markę wybrała?

Biznes bez sufitu
Praca z ludźmi i dla ludzi – tak o bankowym biznesie mówi Anna Anasychin-Kożuch, franczyzobiorczyni Banku Millennium.

Mama otwiera firmę
Mama na pełen etat – tak jeszcze niedawno mówiła o sobie Oliwia Stępak. Teraz jako franczyzobiorczyni prowadzi własny sklep marki GoDan.

Cały świat zza biurka
Nie trzeba kupować floty ciężarówek, żeby mieć własną firmę spedycyjną. Wystarczy franczyza Northgate Logistics.

Marketing pierwszej potrzeby
Michał Budnik współpracował z dużą liczbą agencji i wielokrotnie się sparzył. Z Ad Awards było inaczej. Co go przekonało do tej firmy?
O biznesie z pierwszej ręki
Relacja franczyzobiorcy, który prowadzi biznes na licencji, to jedno z najważniejszych źródeł informacji dla przyszłych i obecnych inwestorów franczyzowych. W artykułach z cyklu Mój Franchising pytamy franczyzobiorców, dlaczego zdecydowali się na współpracę ze znaną marką franczyzową. Wśród najczęściej pojawiających się odpowiedzi dominują zdania: „nie miałem własnego pomysłu”, „chciałam ograniczyć ryzyko”, „nie miałem doświadczenia w tej branży”, „chciałem działać pod znaną marką…”.
Po to właśnie jest franczyza. Dzięki niej niedoświadczony, często początkujący przedsiębiorca ma szansę rozpocząć działalność z poziomu, do którego sam najpewniej nigdy by nie dotarł. Kupując licencję na biznes od firmy o znanej marce, czerpie z jej wieloletniego dorobku, korzysta z rozpoznawalności, receptur, łańcucha dostaw, dostępu do technologii oraz efektu skali. Franczyzobiorca dostaje też w pakiecie profesjonalizm, kulturę korporacyjną i stały transfer know-how od franczyzodawcy. Dzięki temu jego biznesem nie rządzi przypadek. Może też budować na lokalnym rynku przewagi konkurencyjne nad rywalami.
Ilu przedsiębiorców miałoby dziś szansę samodzielnie zbudować biznes w branży dom i ogród, by rozmachem i skalą choćby przypominał markety Bricomarche? Albo czy warto na własną rękę tworzyć sieć sklepów convenience, jeśli można mieć kilka swoich Żabek lub sklepów Carrefour? Zrobić hamburgera też umie prawie każdy, ale dogonić McDonald’sa nie udało się nikomu.
W artykułach Mój Franchising licencjobiorcy kilkudziesięciu firm mówią również, ile musieli zainwestować, jak wygląda ich codzienna praca oraz czy są zadowoleni ze współpracy. Franczyzobiorcy ujawniają też, ile można zarobić na jednym punkcie franczyzowym i czy warto inwestować w kolejne. Podpowiadają również, jak nie przegrać z rynkiem i własnymi słabościami.
Poznaj relacje z pierwszej ręki. Po co uczyć się na własnych błędach, jeśli można skorzystać z doświadczeń innych franczyzobiorców. Dzięki nim dowiesz się:
- Czy łatwo jest otworzyć firmę po powrocie z emigracji
- Jak prowadzić własny bank w małej miejscowości
- Czy franczyza w branży dom i ogród się opłaca
- Jak zarabiać na pizzerii
- Na jakie zyski mogą liczyć franczyzobiorcy gabinetów depilacji
- Czy na odchudzaniu da się zarobić
Poznaj franczyzobiorców, którzy odnieśli sukces pod znanymi markami franczyzowymi:
- Zobacz, jak wygląda praca franczyzobiorcy McDonald’s i dowiedz się, jak robi się biznes pod najbardziej znaną marką franczyzową świata.
- Przeczytaj historie franczyzobiorców Żabki i sprawdź, czy ten biznes jest dla ciebie.
- Sprawdź, czym na co dzień zajmuje się partner Banku Millennium.
- Poznaj franczyzobiorców Lodolandii i dowiedz się, na czym zarabiają poza sezonem.
Mój Franchising to nieocenione źródło wiedzy zarówno dla kandydatów na franczyzobiorcę, jak i doświadczonych przedsiębiorców franczyzowych.
Przeczytaj, zanim wybierzesz. Czytaj regularnie.