mój franchising

mój franchising | 08.07.2020

Z etatu do własnej firmy

Poszło gładko – tak o zamianie etatu księgowej na franczyzowy gabinet DepilConcept mówi Małgorzata Tymińska, nowa franczyzobiorczyni marki.

Poszło gładko – tak o zamianie etatu księgowej na franczyzowy gabinet DepilConcept mówi Małgorzata Tymińska, nowa franczyzobiorczyni marki.

mój franchising | 13.05.2020

Wsparcie w trudnych chwilach

– Z Żabką współpracuję od dwóch lat, ale dopiero teraz czuję, jak istotne jest wsparcie sieci, szczególnie w najcięższych momentach – mówi Ewa Jasińska, franczyzobiorczyni Żabki.

mój franchising | 06.04.2020

Intratne zajęcie

Franczyzodawca Podologia.pl zapewnia, że zysk z jednej wizyty wynosi 300-500 zł. Kto może zostać franczyzobiorcą marki?

mój franchising | 26.03.2020

Kobieca franczyza w duecie

Karolina Chylińska i Anna Mazurek-Halo wspólnie zainwestowały we franczyzę Naturhouse. Czy spółka wyszła im na zdrowie?

mój franchising | 24.03.2020

Własna firma po powrocie z emigracji

Katarzyna i Jakub Pragłowscy wrócili z Islandii i zainwestowali we franczyzę Fit Cake, bo mieli doświadczenie w gastronomii i podobała im się idea otwarcia lokalu ze zdrowymi wypiekami.

mój franchising | 24.02.2020

Korzyści z nauki poprzez zabawę

Sieć Edukido powiększyła się w zeszłym roku o niemal 30 nowych placówek franczyzowych. Jedną z nich prowadzi Sylwia Golonka. Od czego rozpoczęła współpracę z marką?

mój franchising | 19.02.2020

Z matematyką i finansami za pan brat

Kupno licencji na prowadzenie Szkoły Matematyki 2plus2 powinny rozważyć osoby, które lubią uczyć innych. Bo to one mają największe szanse odnieść sukces w tym biznesie.

mój franchising | 10.02.2020

Własna firma po urlopie macierzyńskim

Iza Poradowska nie mogła się odnaleźć w pracy po powrocie z urlopu macierzyńskiego. Postanowiła więc otworzyć szkołę programowania. Czy nie żałuje swojej decyzji?

mój franchising | 24.01.2020

Mała gastronomia, dobry biznes

Robert Lehmann przetrwał trudne chwile i dziś z sukcesem prowadzi dwie placówki pod szyldem Kurcze Pieczone.

mój franchising | 16.01.2020

Inwestycja w wegańskie burgery

Tomasz Ziarkowski postawił na kuchnię wegańską i zainwestował we franczyzę marki Krowarzywa. Jak idzie mu biznes?

mój franchising | 31.12.2019

Trzy historie, jeden franczyzodawca

Zanim Anna Dziedzic, Kamil Ozdobiński i Maciej Rozumski zainwestowali we franczyzę, sprawdzili m.in. ceny u konkurencji oraz wiarygodność franczyzodawcy. Test wypadł pomyślnie.

mój franchising | 27.12.2019

Oczekiwana zmiana barw

To nie róż, to magenta – mówi o nowych barwach swojego biznesu Karolina Kaczmarek, franczyzobiorczyni Eurobanku, która od listopada działa pod marką Banku Millennium.

mój franchising | 10.12.2019

Inwestycja w modę

Justyna Muchacka prowadzi kilka franczyzowych sklepów odzieżowych. Na współpracę z którym franczyzodawcą postawiła?

mój franchising | 18.11.2019

Stawiam na kurczaka

Szymon Myrlak wszedł w zupełnie nieznaną sobie branżę i zainwestował we franczyzę Chilli Mili. Efekt przekroczył jego oczekiwania.

mój franchising | 11.11.2019

Inwestycja wbrew obawom

Mariusz Koper jest absolwentem logistyki i właśnie z tą branżą wiązał swoją przyszłość. Choć początki w prowadzeniu własnej firmy logistyczno-wysyłkowej nie były łatwe, dziś widzi spore szanse na rozwój.

mój franchising | 09.11.2019

Biznes, który cieszy

Wystarczy 30 tys. zł, żeby otworzyć sklep marki Godan. Na ten krok zdecydowali się Magdalena i Sebastian Mirońscy. Czy to była dobra decyzja?

mój franchising | 21.10.2019

Wóz albo przewóz

Gdy Robert Pruchnicki wrócił z emigracji, postanowił zainwestować we franczyzę Stavy. Czy to była dobra decyzja?

mój franchising | 04.10.2019

Pizza się nie przeje

Po długim pobycie w Stanach Zjednoczonych Marcin Sobol postanowił wrócić do kraju i otworzyć własny biznes we franczyzie. Co wybrał?

mój franchising | 13.09.2019

Biznes na paczkach

Sylwia Firek pięć lat temu zdecydowała się na franczyzę Epaka.pl. Biznes rozkręciła nadspodziewanie dobrze.

2
3
4
5
następna  
ostatnia  

O biznesie z pierwszej ręki

Jeśli szukasz pomysłu na biznes i chciałbyś wiedzieć, jak radzą sobie inni, którzy już firmę otworzyli, przeczytaj Mój Franchising.

Relacja franczyzobiorcy, który prowadzi biznes na licencji, to jedno z najważniejszych źródeł informacji dla przyszłych i obecnych inwestorów franczyzowych. W artykułach z cyklu Mój Franchising pytamy franczyzobiorców, dlaczego zdecydowali się na współpracę ze znaną marką franczyzową. Wśród najczęściej pojawiających się odpowiedzi dominują zdania: „nie miałem własnego pomysłu”, „chciałam ograniczyć ryzyko”, „nie miałem doświadczenia w tej branży”, „chciałem działać pod znaną marką…”.

Po to właśnie jest franczyza. Dzięki niej niedoświadczony, często początkujący przedsiębiorca ma szansę rozpocząć działalność z poziomu, do którego sam najpewniej nigdy by nie dotarł. Kupując licencję na biznes od firmy o znanej marce, czerpie z jej wieloletniego dorobku, korzysta z rozpoznawalności, receptur, łańcucha dostaw, dostępu do technologii oraz efektu skali. Franczyzobiorca dostaje też w pakiecie profesjonalizm, kulturę korporacyjną i stały transfer know-how od franczyzodawcy. Dzięki temu jego biznesem nie rządzi przypadek. Może też budować na lokalnym rynku przewagi konkurencyjne nad rywalami.

Ilu przedsiębiorców miałoby dziś szansę samodzielnie zbudować biznes w branży dom i ogród, by rozmachem i skalą choćby przypominał markety Bricomarche?  Albo czy warto na własną rękę tworzyć sieć sklepów convenience, jeśli można mieć kilka swoich Żabek lub sklepów Carrefour? Zrobić hamburgera też umie prawie każdy, ale dogonić McDonald’sa nie udało się nikomu.

W artykułach Mój Franchising licencjobiorcy kilkudziesięciu firm mówią również, ile musieli zainwestować, jak wygląda ich codzienna praca oraz czy są zadowoleni ze współpracy. Franczyzobiorcy ujawniają też, ile można zarobić na jednym punkcie franczyzowym i czy warto inwestować w kolejne. Podpowiadają również, jak nie przegrać z rynkiem i własnymi słabościami.

Poznaj relacje z pierwszej ręki. Po co uczyć się na własnych błędach, jeśli można skorzystać z doświadczeń innych franczyzobiorców. Dzięki nim dowiesz się:

Poznaj franczyzobiorców, którzy odnieśli sukces pod znanymi markami franczyzowymi:

  • Zobacz, jak wygląda praca franczyzobiorcy McDonald’s i dowiedz się, jak robi się biznes pod najbardziej znaną marką franczyzową świata.
  • Przeczytaj historie franczyzobiorców Żabki i sprawdź, czy ten biznes jest dla ciebie.
  • Sprawdź, czym na co dzień zajmuje się partner Banku Millennium.
  • Poznaj franczyzobiorców Lodolandii i dowiedz się, na czym zarabiają poza sezonem.

Mój Franchising to nieocenione źródło wiedzy zarówno dla kandydatów na franczyzobiorcę, jak i doświadczonych przedsiębiorców franczyzowych.

Przeczytaj, zanim wybierzesz. Czytaj regularnie.