mój franchising

mój franchising | 13.01.2022

Przekonały ją konkrety

Eda Stawska mogła prowadzić różne biznesy, ale wybrała branżę kosmetyczną. Dziś jest właścicielką trzech gabinetów DepilConcept. Tak, jak zaplanowała.

Eda Stawska mogła prowadzić różne biznesy, ale wybrała branżę kosmetyczną. Dziś jest właścicielką trzech gabinetów DepilConcept. Tak, jak zaplanowała.

mój franchising | 27.12.2021

Opłacalna współpraca

Jasne i proste zasady działania oraz umowy na wyłączność – to przyciągnęło Roberta Fertałę do Freedom Nieruchomości.

mój franchising | 02.12.2021

Z korporacji do własnej firmy

Ewelina Gorczyca zrezygnowała z kierowniczych stanowisk i otworzyła własny biznes we franczyzie. Na jaką markę postawiła?

mój franchising | 26.11.2021

Z finansów do nieruchomości

Sprzedaż nieruchomości miała być tylko dodatkiem do głównej działalności Beaty Karaś-Piekarskiej w zakresie finansów. Stało się inaczej.

mój franchising | 12.11.2021

Nowy biznes receptą na pandemię

Fryderyk Lenarski przez wiele lat z powodzeniem prowadził firmę transportową. Niestety, przyszła pandemia, a wraz z nią drastyczny spadek zleceń. Ale szybko znalazł dla siebie nowe rozwiązanie.

mój franchising | 06.11.2021

Cierpliwość się opłacała

Anna i Adam Łuciukowie wpadli na pomysł otwarcia salonu Orient Massage dwa lata temu. Gdyby nie pandemia, już dawno ruszyliby z biznesem. Co ostatecznie postanowili?

mój franchising | 03.11.2021

Jak ugryźć milion?

Nie lubią, gdy się o nich mówi „milionerzy”, ale sprzedaż na poziomie miliona złotych miesięcznie nie jest im obca. Jak to robią rekordziści we franczyzie Banku Millennium?

mój franchising | 29.10.2021

Biznes urósł szybko

Dawid Miszczyk prowadzi już pięć franczyzowych placówek Credit Agricole. Kto może mieć własny bank?

mój franchising | 28.10.2021

Jedna pizzeria to za mało

Maciej Łyżwiński ma 24 lata i odważnie podchodzi do biznesu. W ciągu pięciu miesięcy otworzył dwie pizzerie i rozważa inwestycje w kolejne.

mój franchising | 16.09.2021

Szybka inwestycja w orientalny biznes

Sylwester Sałasiński i Patrycja Falkiewicz zdecydowali się otworzyć salon Orient Massage już na Targach Franczyza w Warszawie. Mimo że to wcale nie ten koncept był ich celem podróży do stolicy.

mój franchising | 06.09.2021

Sprawdzony partner w biznesie

Jacek Charążka prowadzi już dwa sklepy w branży wykończenia wnętrz. Jaki jest jego przepis na sukces?

mój franchising | 03.09.2021

Ucieczka zza biurka

Agnieszka Nowakowska miała dość monotonnej pracy biurowej i postanowiła otworzyć własny biznes. Na jaką franczyzę postawiła?

mój franchising | 26.08.2021

Inwestycja w sklep odzieżowy

Kacper Steszuk wraz ze wspólnikiem mają już siedem sklepów jednej z marek franczyzowych i chcą otwierać kolejne. Z którym franczyzodawcą tak dobrze układa im się współpraca?

mój franchising | 13.08.2021

Z gastronomii do logistyki

Łukasz Lisiński ma za sobą dopiero kilka miesięcy działalności w sieci Northgate Logistics, ale już widzi, że w tej branży jest duży potencjał.

mój franchising | 06.08.2021

Od wina do reklamy

Dzięki franczyzie Xeromatic Włodzimierz Przybylski zamienił rutynę w pracę pełną pasji. Jak sobie radzi?

mój franchising | 30.07.2021

Sklep z dużym popytem

– Branża wyposażenia wnętrz lubi specjalizację. Wiemy o tym i dlatego nasz sklep jest pełen architektów oraz ich klientów – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.

mój franchising | 13.07.2021

Biznes z potencjałem

Tomasz Zelis zamiast wypożyczalni samochodów, wybrał sprzedaż pojazdów elektrycznych. Czy to była dobra decyzja?

mój franchising | 24.05.2021

Franczyza z międzynarodową marką

Marta Zagórska prowadzi pięć biur nieruchomości. Jak daje sobie radę w zarządzaniu biznesem?

mój franchising | 07.05.2021

Otwieramy catering dietetyczny

Catering dietetyczny okazał się odporny na koronawirusa. Jak otworzyć i z sukcesem prowadzić taki biznes?

2
3
4
5
następna  
ostatnia  

O biznesie z pierwszej ręki

Jeśli szukasz pomysłu na biznes i chciałbyś wiedzieć, jak radzą sobie inni, którzy już firmę otworzyli, przeczytaj Mój Franchising.

Relacja franczyzobiorcy, który prowadzi biznes na licencji, to jedno z najważniejszych źródeł informacji dla przyszłych i obecnych inwestorów franczyzowych. W artykułach z cyklu Mój Franchising pytamy franczyzobiorców, dlaczego zdecydowali się na współpracę ze znaną marką franczyzową. Wśród najczęściej pojawiających się odpowiedzi dominują zdania: „nie miałem własnego pomysłu”, „chciałam ograniczyć ryzyko”, „nie miałem doświadczenia w tej branży”, „chciałem działać pod znaną marką…”.

Po to właśnie jest franczyza. Dzięki niej niedoświadczony, często początkujący przedsiębiorca ma szansę rozpocząć działalność z poziomu, do którego sam najpewniej nigdy by nie dotarł. Kupując licencję na biznes od firmy o znanej marce, czerpie z jej wieloletniego dorobku, korzysta z rozpoznawalności, receptur, łańcucha dostaw, dostępu do technologii oraz efektu skali. Franczyzobiorca dostaje też w pakiecie profesjonalizm, kulturę korporacyjną i stały transfer know-how od franczyzodawcy. Dzięki temu jego biznesem nie rządzi przypadek. Może też budować na lokalnym rynku przewagi konkurencyjne nad rywalami.

Ilu przedsiębiorców miałoby dziś szansę samodzielnie zbudować biznes w branży dom i ogród, by rozmachem i skalą choćby przypominał markety Bricomarche?  Albo czy warto na własną rękę tworzyć sieć sklepów convenience, jeśli można mieć kilka swoich Żabek lub sklepów Carrefour? Zrobić hamburgera też umie prawie każdy, ale dogonić McDonald’sa nie udało się nikomu.

W artykułach Mój Franchising licencjobiorcy kilkudziesięciu firm mówią również, ile musieli zainwestować, jak wygląda ich codzienna praca oraz czy są zadowoleni ze współpracy. Franczyzobiorcy ujawniają też, ile można zarobić na jednym punkcie franczyzowym i czy warto inwestować w kolejne. Podpowiadają również, jak nie przegrać z rynkiem i własnymi słabościami.

Poznaj relacje z pierwszej ręki. Po co uczyć się na własnych błędach, jeśli można skorzystać z doświadczeń innych franczyzobiorców. Dzięki nim dowiesz się:

Poznaj franczyzobiorców, którzy odnieśli sukces pod znanymi markami franczyzowymi:

  • Zobacz, jak wygląda praca franczyzobiorcy McDonald’s i dowiedz się, jak robi się biznes pod najbardziej znaną marką franczyzową świata.
  • Przeczytaj historie franczyzobiorców Żabki i sprawdź, czy ten biznes jest dla ciebie.
  • Sprawdź, czym na co dzień zajmuje się partner Banku Millennium.
  • Poznaj franczyzobiorców Lodolandii i dowiedz się, na czym zarabiają poza sezonem.

Mój Franchising to nieocenione źródło wiedzy zarówno dla kandydatów na franczyzobiorcę, jak i doświadczonych przedsiębiorców franczyzowych.

Przeczytaj, zanim wybierzesz. Czytaj regularnie.