mój franchising

Siedem szkół programowania
Daniel Skuza zaczynał od dwóch placówek pod marką Giganci Programowania. Dzisiaj prowadzi ich aż siedem.
Daniel Skuza zaczynał od dwóch placówek pod marką Giganci Programowania. Dzisiaj prowadzi ich aż siedem.

Postaw na pewną inwestycję
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Obecnie działa blisko 190 pizzerii, a już wkrótce dołączą kolejne lokalizacje. / REKLAMA

Urośli dzięki franczyzie
Iza Poradowska i Michał Tarnowski są małżeństwem, wspólnie prowadzącym franczyzowe placówki Giganci Programowania. W konkursie na TOP Franczyzobiorcę wygrali w kategorii „doradca marki”.

Szkolenie z franczyzy
Planujesz zostać franczyzobiorcą lub franczyzodawcą, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.

Social media napędzają biznes
Firma franczyzobiorcy Metrohouse rośnie, dzięki komunikacji poprzez media społecznościowe. Jak je wykorzystuje w biznesie?

Franczyza blisko domu
Karol Nowosielski zupełnie przypadkiem trafił na koncept Bafra Kebab. Nie szukał nowej drogi zawodowej. O jego przyszłości zadecydował przypadek.

Prenumerata miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w prenumeratę i sprawdź, jaki biznes się opłaca!

Najpierw klient, później franczyzobiorca
Zanim Michał Peksa został franczyzobiorcą LucArt, sam robił w sklepach tej sieci zakupy. Jak ocenia markę patrząc na nią z drugiej strony lady?

Z banku do marketingu
Kamil Pilny rzucił pracę w banku, żeby zostać partnerem Ad Awards. Jak mu idzie biznes?

Wierzę w ten biznes
Marek Sawa zwyciężył w konkursie na Top Franczyzobiorcę w kategorii ambasador marki. Prowadzi dwa sklepy Bricomarché, niedługo otwiera trzeci.

Optyk potrzebny na co dzień
Katarzyna Graczyk przed pięcioma laty została pierwszą franczyzobiorczynią marki Dobre Oko. Czy nie żałuje tej decyzji?

Doświadczony franczyzobiorca
Kamil Smętek prowadzi własny biznes już 15 lat. Zaczynał od kierowania piekarnią, ale po latach postanowił zdywersyfikować działalność. Ze względu na podobieństwo wybrał branżę spożywczą i model franczyzowy Stokrotki. W czerwcu otworzył trzeci sklep.

Japońskie combo
W niecałe dwa lata Marcin Winkel otworzył cztery lokale Sushi Kushi i Ramen Shop.

Inwestujemy w salon tatuażu
Franczyzobiorca Mistrzów Tattoo już po drugim miesiącu działalności zaczął zarabiać. Jak dzisiaj idzie mu biznes?

Własny salon optyczny
Izabela Wobszal próbowała swoich sił w różnych zawodach, aż wreszcie założyła własny salon optyczny. Jaka markę wybrała?

Franczyzobiorca z ambicjami
Marek Szczyrbaty zajmuje się franczyzą bankową od ponad trzech lat. W tym czasie jego sieć urosła do siedmiu placówek partnerskich VeloBanku rozproszonych w czterech województwach.

Dobrze wybrać franczyzę
Oles Lozghachov bardzo starannie podszedł do wyboru franczyzodawcy. Czym uwiódł go koncept Cukrem i Solą?

Pralnie wyszły na prostą
Marcin Górecki prowadzi cztery pralnie pod szyldem EBS i chciałby mieć ich więcej. Ile trzeba zainwestować, żeby móc otworzyć własną pralnię?

Z dużym możemy więcej
Marcin i Jolanta Kwietniowie rozpoczęli przygodę z własnym biznesem od otwarcia marketu. Teraz rozwijają go razem ze Stokrotką. Do pierwszej placówki pod szyldem sieci dołączyła już kolejna, a w planach są następne Stokrotki.

Biznes, który kusi
Adrian Ćwik to przykład przedsiębiorcy, który stawia czoła przeciwnościom i konsekwentnie dąży do celu. Na własnej skórze przekonał się, że franczyza to najbezpieczniejsza forma własnej działalności.

Życie związane z ubezpieczeniami
Dla Huberta Żyły prowadzenie agencji PZU to kontynuacja rodzinnego biznesu. Zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca 2022, w kategorii Ambasador Marki.
O biznesie z pierwszej ręki
Relacja franczyzobiorcy, który prowadzi biznes na licencji, to jedno z najważniejszych źródeł informacji dla przyszłych i obecnych inwestorów franczyzowych. W artykułach z cyklu Mój Franchising pytamy franczyzobiorców, dlaczego zdecydowali się na współpracę ze znaną marką franczyzową. Wśród najczęściej pojawiających się odpowiedzi dominują zdania: „nie miałem własnego pomysłu”, „chciałam ograniczyć ryzyko”, „nie miałem doświadczenia w tej branży”, „chciałem działać pod znaną marką…”.
Po to właśnie jest franczyza. Dzięki niej niedoświadczony, często początkujący przedsiębiorca ma szansę rozpocząć działalność z poziomu, do którego sam najpewniej nigdy by nie dotarł. Kupując licencję na biznes od firmy o znanej marce, czerpie z jej wieloletniego dorobku, korzysta z rozpoznawalności, receptur, łańcucha dostaw, dostępu do technologii oraz efektu skali. Franczyzobiorca dostaje też w pakiecie profesjonalizm, kulturę korporacyjną i stały transfer know-how od franczyzodawcy. Dzięki temu jego biznesem nie rządzi przypadek. Może też budować na lokalnym rynku przewagi konkurencyjne nad rywalami.
Ilu przedsiębiorców miałoby dziś szansę samodzielnie zbudować biznes w branży dom i ogród, by rozmachem i skalą choćby przypominał markety Bricomarche? Albo czy warto na własną rękę tworzyć sieć sklepów convenience, jeśli można mieć kilka swoich Żabek lub sklepów Carrefour? Zrobić hamburgera też umie prawie każdy, ale dogonić McDonald’sa nie udało się nikomu.
W artykułach Mój Franchising licencjobiorcy kilkudziesięciu firm mówią również, ile musieli zainwestować, jak wygląda ich codzienna praca oraz czy są zadowoleni ze współpracy. Franczyzobiorcy ujawniają też, ile można zarobić na jednym punkcie franczyzowym i czy warto inwestować w kolejne. Podpowiadają również, jak nie przegrać z rynkiem i własnymi słabościami.
Poznaj relacje z pierwszej ręki. Po co uczyć się na własnych błędach, jeśli można skorzystać z doświadczeń innych franczyzobiorców. Dzięki nim dowiesz się:
- Czy łatwo jest otworzyć firmę po powrocie z emigracji
- Jak prowadzić własny bank w małej miejscowości
- Czy franczyza w branży dom i ogród się opłaca
- Jak zarabiać na pizzerii
- Na jakie zyski mogą liczyć franczyzobiorcy gabinetów depilacji
- Czy na odchudzaniu da się zarobić
Poznaj franczyzobiorców, którzy odnieśli sukces pod znanymi markami franczyzowymi:
- Zobacz, jak wygląda praca franczyzobiorcy McDonald’s i dowiedz się, jak robi się biznes pod najbardziej znaną marką franczyzową świata.
- Przeczytaj historie franczyzobiorców Żabki i sprawdź, czy ten biznes jest dla ciebie.
- Sprawdź, czym na co dzień zajmuje się partner Banku Millennium.
- Poznaj franczyzobiorców Lodolandii i dowiedz się, na czym zarabiają poza sezonem.
Mój Franchising to nieocenione źródło wiedzy zarówno dla kandydatów na franczyzobiorcę, jak i doświadczonych przedsiębiorców franczyzowych.
Przeczytaj, zanim wybierzesz. Czytaj regularnie.