Szybki rozwój sieci Groszek
Spółka Groszek, operator sieci sklepów spożywczych Groszek istnieje od września 2000 roku - pisze Supermarket Polska. Od początku, rozwój sieci sklepów odbywał się bardzo szybko. Każdego roku rośnie liczba otwieranych sklepów. Na koniec 2001 roku w skład sieci wchodziło 150 sklepów, a na koniec 2002 roku ich liczba wzrosła do 211, czyli o blisko 40 proc.
Do sieci Groszek mogą należeć sklepy o powierzchni sprzedaży minimum 80 mkw., docelowo powinny być one samoobsługowe i z optymalnie szerokim asortymentem, zaspokajającym potrzeby niemal każdego konsumenta. Oprócz artykułów spożywczych powinna znajdować się w nich prasa, alkohole oraz podstawowe produkty chemii gospodarczej i kosmetyków.
Wśród kryteriów doboru partnerów do sieci bardzo ważna jest również osobowość właściciela sklepu. – Tak naprawdę wszystko zależy od ludzi – mówi dla Supermarket Polska Dariusz Bożek, prezes firmy. – Projekt może być nawet najlepszy, ale jeżeli uczestnik nie ma do niego przekonania, to i tak zakończy się on fiaskiem. Do pozostałych kryteriów zalicza się też dogodną lokalizację, najlepiej na osiedlu, w centrum lub innym punkcie o dużym natężeniu ruchu. – Dobra lokalizacja to przynajmniej połowa sukcesu – mówi.
Wsparcie marketingowe
Warunki, jakie Groszek oferuje swoim partnerom, to poza spójnym systemem identyfikacji wizualnej i korzystnym pakietem warunków handlowych (co oferują niemal wszystkie sieci) także profesjonalne wsparcie marketingowe, szkolenia, doradztwo specjalistyczne, system zarządzania i organizacji sklepów oraz nowoczesny system informatyczny. – Sklepy Groszek niemal połowę wszystkich towarów zamawiają drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformy internetowej e–Hurtownia, co obu stronom zaoszczędza sporo czasu i pieniędzy – mówi dla Supermarket Polska prezes Bożek.
Nakłady, jakie sklep musi ponieść, chcąc wejść do sieci, to: koszt dostosowania wizualizacji sklepu wraz z ewentualnym uzupełnieniem wyposażenia, koszt zakupu materiałów eksploatacyjno – reklamowych oraz zryczałtowany koszt rocznej opłaty franczyzowej i miesięcznej opłaty administracyjnej.
W 2002 roku przeciętna wysokość kosztów uczestnictwa w sieci była dwa razy niższa od sumy różnego rodzaju bonusów, które sklepy Groszek otrzymały od spółki. Za co? Na przykład za udział w promocjach gazetkowych. Producenci płacą za uczestnictwo w tych promocjach, a środki te trafiają do sklepów w zależności od zaangażowania i efektów końcowych promocji. - Łącznie wszystkie dodatkowe środki, jakie otrzymują nasze sklepy, przewyższają koszty uczestnictwa. Wygląda to więc tak, jakbyśmy płacili sklepom za uczestnictwo w sieci - powiedział dla Supermarket Polska Dariusz Bożek.
Więcej: Supermarket Polska, luty 2003
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pizza z Wielkiej Brytanii wchodzi do Polski
/05.12.2025
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...