Forum: Czy warto otworzyć sklep odzieżowy? 1475
Czy warto otworzyć sklep odzieżowy , jeśli tak to jaki ? Wiadomo odzieżówka mocno oberwała , sprawa jest tym bardziej trudna bo chodzi o 65 tysięczne miasto mocno pokiereszowane przez kryzys . Nie jestem nowicjuszem w handlu , stąd moja ostrożność .
Witam,
zawsze warto spróbować jednak na początku proponuję przeprowadzić badanie targetu - nie wiem w jakiej miejscowości mieszkasz ale zastanawiam się jakiego typu odzież chcesz sprzedawać. Jeżeli są to dla osób młodych to oczywiście taki handel w miejscowości w której przeważają osoby po 40 roku życia będzie skazane na porażkę. Warto także zainteresować się reklamą internetową a także sprzedawaniem przez internet (np. Allegro i/lub własny sklep internetowy).
Jeżeli chodzi o marże - ktoś inny będzie musiał się wypowiedzieć.
Rozumiem, że interesuje Cię sklep stacjonarny ale zdecydowanie polecam zastanowić się nad równoległym handlem internetowym, jak sobie wyrobisz markę to możesz mieć lepszy utarg niż z klasycznej sprzedaży. A reklama w sieci jest jest o wiele tańsza niż reklama terenowa. Taka forma sprzedaży może Ci także pomóc w starciu z sieciówkami - jeżeli otworzysz oryginalny sklep, nadasz mu ciekawą formę to raczej osiągniesz sukces - wiele kobiet jednak lubi kupować ubrania oryginalne, z duszą itp.
Z odzieżą używaną zawsze ma sens, jeszcze możesz na allegro sprzedawać + e-sklep, możesz sprobować w Sky Shop
Koncepcja dobra. Trzeba mieć tylko niszowe wzory odzieży i dobre ceny. Poza tym trzeba zainwestować w marketing. Jak wiadomo reklama dźwignią handlu. Tutaj http://www.glo-story.pl jest niezła hurtowania. GLO-STORY prowadzi sprzedaż internetową i stacjonarną. Są zlokalizowani w Wólce Kosowskiej.
Jak masz fajn miejscówkę to napewno warto.
Ja bym prędzej postawiła na sklep internetowy. To się może bardziej opłacić.
Najpierw sklep on-line, później stacjonarny: to może wyjść. Jeżeli to małe, pokiereszowane miasto, warto zinwestować zaoszczędzone pieniądze z wynajmu lokalu na marketing. Do tego potencjalni klienci z Twojej miejscowości zawsze mogą przyjść do Twojego mieszkania po odbiór towaru?
Teraz więcej osób kupuję w sieci, a na rynku sklepów stacjonarnych jest też duża konkurencja. Więc zdecydowanie bardziej opłaci się sklep online.
Zacznij od sklepu internetowego, w każdym bądź razie wyjdzie Ci taniej. A jak marka będzie bardziej znana, to będzie o wiele łatwiej ze sklepem stacjonarnym.
W mojej opinii każdy biznes się uda, jeżeli jest dobrze przemyślany i przewidzi się jak najwięcej za i przeciw. Dobry biznesplan to podstawa w tym przypadku, ponadto dobrze byłoby zasięgnąć języka u dostawców odnośnie marż, skoro chcesz się zaopatrywać u nich. Może warto jednocześnie ruszyć ze sklepem internetowym, kontem na Allegro albo fanpage'em na FB, gdzie będą aktualne informacje o ofercie? To może być przydatne dla klientek z pobliskich miejscowości, które mogą zamówić towar w ten sposób, jeśli coś im się spodoba.
Jeżeli nastawiasz się głównie na sklep stacjonarny, warto zadbać o jego estetykę wizualną, jeżeli wygląd na zewnątrz i wewnątrz będzie zachęcający, już na otwarciu powinien przyciągnąć klientki. Warto zadbać o to, by ciuchy na wieszakach były wygodnie rozwieszone, czyli unikać sytuacji, gdzie jeden wieszak będzie się uginał pod ciężarem upchanych ciuchów. Trzeba też pomyśleć o kilku przymierzalniach oraz rabatach na początku i na specjalne okazje.
Czemu nie... całkiem dobre zyski można mieć. Zalezy od asortymentu
Pozostałe kategorie
tematy
komentarze
użytkownicy
HANDEL 427
USŁUGI 557
- turystyka i hotele 32
- doradztwo i księgowość 24
- gastronomia 208
- finanse i bankowość 106
- edukacja 34
- beauty i fitness 24
- usługi dla konsumentów 45
- nieruchomości 22
- usługi dla biznesu 62
inne 1475
PROFIT system informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na forum. Usuwane będą wypowiedzi o treści reklamowej lub rażąco sprzecznej z zasadami dobrego wychowania.
Wypowiedzi mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy. Adres IP osoby zamieszczającej wypowiedź jest prezentowany wszystkim użytkownikom. Konta użytkowników będą blokowane w przypadku zamieszczania wypowiedzi reklamowych, niekulturalnych lub naruszających czyjeś dobre imię. W przypadku zauważenia nadużyć prosimy o kontakt: redakcja@franchising.pl.
Administrator forum porządkuje forum łącząc wątki o podobnej tematyce oraz poprawia nazwy tematów.
Redakcja zastrzega sobie prawo do wykorzystywania całości lub części wypowiedzi zamieszczonych na forum portalu Franchising.pl w artykułach publikowanych na portalu Franchising.pl i w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING.