Forum o artykule: Skuteczna i tania reklama małej firmy 1475
Przepraszam, że jeden post pod drugim, ale nie ma możliwości edytowania poprzedniego. Co jest ciekawe w Trusted Trader, o czym na pewno warto wspomnieć, to fakt, że ludzie często narzekają na jakość produktów, poziom usług, a rzadko je chwalą i rekomendują (możemy przeczytać o tym chociażby tutaj: [url]http://www.forbes.pl/marudzimy-ale-rzadko-reklamujemy,artykuly,167386,1,1.html[/url]). Myślę, że projekt [url]http://trustedtrader.pl/[/url] może coś zmienić w tej materii. Pomaga firmom uzyskiwać rekomendacje i pozytywne opinie, a tym samym reklamować się nieco inny, bardziej naturalny sposób.
Polecam zapoznać się z programem Trusted Trader, który idealnie wpasowuje się w filozofię skutecznej i taniej reklamy małej firmy. Z założenia przeznaczony jest właśnie dla małych i średnich przedsiębiorstw. W końcu, zgodnie z dewizą firmy TT, szczere i naturalne opinie mają nieocenioną wartość. I to one są właśnie najlepszą reklamą.
W sieci masz kilka miejsc, gdzie powinna pojawić się reklama. Mam z kolegą mały biznes budowlany, więc szukamy katalogów, które prezentują firmy, tak jak przykładowo http://superbudowlani.pl/katalog/, do tego portale społecznościowe, ogłoszenia.
Ja bym postawił na reklamę graficzną - ulotki, reklama w prasie, katalogi (bardzo fajna rzecz), strona www (klienci najpierw szukają strony). Sam zrobiłem sobie stronę u dobrej graficzki, teraz robi mi ulotki i katalog i jestem zadowolony. Zapytałem z ciekawośći kilku klientów jak do mnie trafili i właśnie dowiedziałem, się, że przez reklamę w prasie (zdecydowanie najwięcej), ulotki i katalog (także bardzo dużo klientów).
Newsletter jest dobrą formą reklamy, tylko trzeba ładnie graficzni zrobić szablon i można wysyłać po klientach, od kilku na pewno dostaniemy odpowiedzi.
Skuteczna reklama to tylko Twoja reklama w danym miejscu i dla dużej liczby odbirców. Polecam wynajem mobilnego telebimu led. Ty wybierasz miejsce, czas i treść reklam a my zajmujemy się resztą.
Polecam skuteczni.pl. To firma zajmująca się reklamą w Internecie . Zgłoś się do nich a chętnie Ci pomogą.
A co sądzicie na temat wspierania się takimi portalami jak odkryjfirme.pl, bo właściwie jestem już zdecydowana na wykupinie tam abonamentu...
Dobry pomysł, ale tylko jak działasz w sekotrze B2B
Możesz się z nimi umówić na promocję usługi/ produktu, branding (budowanie wartości marki), a także kreowanie i utrwalanie wizerunku Twojej firmy i ustalić z nimi własne ustawienia, czyli niejako możesz dostosować działania promocyjne do własnych celów.
Widać, że znają się na rzeczy, dlatego ja jestem z tej współpracy bardzo zadowolony.
Ja akurat mam full pakiet, wiesz social media, pozycjonowanie, adwordsy, marketing
szeptany i od czasu do czasu - gdy to konieczne- copywriting.
A, no i możesz też zamówić aplikacje mobilne.
Ja nie wyobrażam sobie zajmować się tym sam, wolę to oddać profesjonalistom.
Przede wszystkim reklama w internecie. Proponuję zacząć od pozycjonowania - to podstawa, by firmę można było znaleźć w wyszukiwarce Google.pl
Przede wszystkim stwórz stronę www dla firmy. Jak nie agencja wyżej to kurkadesign.pl realizuje takie usługi. Cenowo z tym bywa różnie, zależy czego potrzebujesz.
Moim zdaniem upominki reklamowe to doskonały pomysł na reklamę i budowanie dobrego wizerunku firmy (zarówno małej, jak i dużej). Niedrogie, ale praktyczne i dobre jakościowo ma Extrema. Ostatnimi czasy zamawialiśmy u nich parasole z naszym logo. Takie gadżety są naprawdę bardzo praktyczne i będą służyć klientom przez wiele lat - a przecież o to właśnie chodzi. Tutaj http://www.extrema.com.pl/o,4,95,parasole-z-nadrukiem.html można sobie zerknąć na oferowane przez nich parasole.
Ja sama polecam pozycjnonowanie- naprawde jest tnaie i sukteczne. Sama próbowałam robić to na własną rekę, ale z marnym sukcesem. Polecono mi firme Wepbozycja- super współpraca. Fajne jest też to, że możesz monitorować treści jakie interesuja osoby wchodzace na twoją stronę- bardzo pomaga z dopasowaniem.
Małą firmę najlepiej reklamować lokalnie oraz postawić na dobrą i czytelną stronę internetową i pozycjonowanie. Warto nawiązać współpracę z lokalnymi firmami / portalami / mediami, ale też poszukać lokalnych lub branżowych katalogów - np. dla frzyjerów i kosmetyczek są specjalne, osobne katalogi. Niektóre miasta i województwa też takie mają, np. Poznań. No i przede wszystkim marketing szeptany i promocje dla stałych klientów.
Na początek proponuję plakaty i ulotki, najlepiej w miejscach powiązanych tematycznie z Twoją działalnością. Warto poprosić znajomych o pomoc w rozpowszechnianiu materiałów promocyjnych :) Trzeba jednak pamiętać, że samo głoszenie wieści o naszej firmie wiele nie da, jak nie będziemy potrafili utrzymać klienta przy sobie - to jest ważne zwłaszcza w przypadku małych firm. Sama mam niewielkie przedsiębiorstwo i wiem, że dobra opinia klientów puszczona w eter potrafi zdziałąć cuda. Ostatnio w celu zbliżenia się do moich gości postanowiłam skorzystać z smsowego mailingu, choć z początku nieco się wahałam. Zajrzałam na stronę https://www.serwersms.pl, wykupiłam i... najwyrażniej działa! :) Ludziom bardzo się podoba, gdy dostają spersonalizowane powiadomienia o promocjach itp., a dobre słowo idzie dalej i już miałam kilka przypadków, gdy osoby przychodziły, bo "słyszały, że tu takie fajne powiadomienia" ;)
Bardzo tanią reklamą i skuteczną jest Marketing Mobilny, czyli masowa wysyłka SMS-ów do potencjalnych klientów. Jedyne 0,03 zł za SMS-a w firmie: https://www.serwersms.pl/. To naprawdę bardzo tanio. Ja w sojej firmie o rabatach, promocjach czy nowościach również sotosuję ten rodzaj reklamy. Do wszystkich danych masz dostęp, raportowanie i zarządzanie danymi. Do tego mają promocję na darmowy nr ShortCode (nr współdzielony), więcej info na stronie, w zakładce Cennik-promocje. Tanio i efektywnie:)
Pozostałe kategorie
tematy
komentarze
użytkownicy
HANDEL 428
USŁUGI 558
- turystyka i hotele 32
- doradztwo i księgowość 24
- gastronomia 208
- finanse i bankowość 106
- edukacja 34
- beauty i fitness 25
- usługi dla konsumentów 45
- nieruchomości 22
- usługi dla biznesu 62
inne 1475
PROFIT system informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na forum. Usuwane będą wypowiedzi o treści reklamowej lub rażąco sprzecznej z zasadami dobrego wychowania.
Wypowiedzi mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy. Adres IP osoby zamieszczającej wypowiedź jest prezentowany wszystkim użytkownikom. Konta użytkowników będą blokowane w przypadku zamieszczania wypowiedzi reklamowych, niekulturalnych lub naruszających czyjeś dobre imię. W przypadku zauważenia nadużyć prosimy o kontakt: redakcja@franchising.pl.
Administrator forum porządkuje forum łącząc wątki o podobnej tematyce oraz poprawia nazwy tematów.
Redakcja zastrzega sobie prawo do wykorzystywania całości lub części wypowiedzi zamieszczonych na forum portalu Franchising.pl w artykułach publikowanych na portalu Franchising.pl i w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING.