Forum o artykule: 10 najlepszych franczyz 1475
"Najlepsza franczyza to taka, gdzie masz szeroki przekrój klientów i nie koncentrujesz sie na jednej grupie docelowej"
Dokładnie tak. Ważne, aby schemat franczyzy był dobrze przemyślany i stawiał na równi franczyzodawcę i franczyzobiorcę, tak jest np. w Mail Boxes. Wtedy o wiele przyjemniej się prowadzi taką firmę. Najgorzej, jak nie ma jasno opisanego modelu biznesowego.
Tak czy inaczej, sądzę, że najbezpieczniej jest inwestować w branżę gastronomiczną. Ja zastanawiałem się nad Makarun. Rozwiajająca się sieć spagetterii wydaje się dobrym rozwiązaniem, koszty inwestycyjne są niskie, dostaje się także wsparcie marketingowe oraz pakiet szkoleń.
Właśnie bardzo dobrym wyjściem jest to, że franczyzodawca traktuje swoich franczyzobiorców, jak partnerów, a nie jak dostarczycieli pieniędzy. Tak, jak szukam sobie czytałem opinię o Mail Boxes, to opinie mają dość pozytywne. Kiedyś korzystałem z ich punktu w Warszawie, ale czasem ciekawie jest też zobaczyć, jak sprawa z drugiej strony wygląda.
Jak dla mnie każdy biznes może wypalić, ale trzeba do tego podejść z głową, a przede wszytskim postawić na dobrą lokalizację. Nieruchomosci komercyjne musza byc poloże w centrach lub tez blisko kluczowych węzłów komunikacyjnych. To polowa sulcesu. nike nie będzie jeżdził na zadupie jak ma w pobliżu inne ciekawe miejca.
Moim zdaniem najlepsza z możliwych franczyz to taka, która ma dobrą markę i idealny kontakt oraz wzajemne zrozumienie pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą. Bez tego interes nigdy się nie uda. Franczyza to dość specyficzna forma prowadzenia działalności, w której bardzo wiele czynników jest zależnych między sobą. Czasem jest większa wolność w podejmowaniu decyzji, czasem wszystko narzucone jest z góry. "Idealna franczyza" jest więc pojęciem bardzo względnym. Każdy inaczej ją widzi.
"Moim zdaniem najlepsza z możliwych franczyz to taka, która ma dobrą markę i idealny kontakt oraz wzajemne zrozumienie pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą. Bez tego interes nigdy się nie uda."
To nie do końca tak... Znane marki praktycznie w każdej branży mają specyficzne relacje międziędzy stronami. Z racji, że sama siedzę w gastronomii posłużę się przykładem z mojej branży. Nie wyobrażam sobie układu np. z Mc gdzie fraczyzodawca z franczyzobiorcą byli by traktowani na równi. Jest to ścisła franczyza, w której franczyzobiorca jest zobligowany do przyjęcia wszystkich wymogów i wytycznych. Z racji tego, że lubię szybkie dania szukłam czegoś co pozowoli zachować mi duże pole do autonomicznego prowadzenia lokalu. Znalazłam Holly Powder, markę specjalizującą się w daniach z panierowanym kurczakiem. Dostaję nie tylko przepisy i materiały, ale także szkolenia. Jak zostało powiedziane już wcześniej, jest to bardzo ważne dla rozwoju działalności, tak jak i zróżnicowana klientela. Holly Powder oprócz tego że oferuje mi np. gotowe materiały promocyjne, to udostępnia grafiki - co pozwala mi na samodzielne zaprojektowanie wyglądu menu i plakatów. Do tego atmosfera i kontakt z franczyzodawcami mam świetny. Dużo zyskałam dzięki ich pomocy i radom podczas rozkręcania lokalu.
10 najlepszych franczyz
Magazyn Entrepreneur już po raz 35 zestawił ranking 500 najlepszych franczyz. Na listę trafiają sieci działające w Stanach Zjednoczonych. Brane są pod uwagę tylko te koncepty, które mają przynajmniej 10 placówek, szukają biorców na terenie USA i nie pozostają w stanie upadłości. Wymogiem jest też posiadanie dokumentu disclosure (ujawnienie), związanego z obowiązkiem franczyzodawcy do ujawnienia potencjalnemu franczyzobiorcy danych dotyczących sieci jeszcze przed podpisaniem umowy. W USA tego typu zobowiązanie zapisane jest w prawie.Pozostałe kategorie
tematy
komentarze
użytkownicy
HANDEL 427
USŁUGI 557
- turystyka i hotele 32
- doradztwo i księgowość 24
- gastronomia 208
- finanse i bankowość 106
- edukacja 34
- beauty i fitness 24
- usługi dla konsumentów 45
- nieruchomości 22
- usługi dla biznesu 62
inne 1475
PROFIT system informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na forum. Usuwane będą wypowiedzi o treści reklamowej lub rażąco sprzecznej z zasadami dobrego wychowania.
Wypowiedzi mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy. Adres IP osoby zamieszczającej wypowiedź jest prezentowany wszystkim użytkownikom. Konta użytkowników będą blokowane w przypadku zamieszczania wypowiedzi reklamowych, niekulturalnych lub naruszających czyjeś dobre imię. W przypadku zauważenia nadużyć prosimy o kontakt: redakcja@franchising.pl.
Administrator forum porządkuje forum łącząc wątki o podobnej tematyce oraz poprawia nazwy tematów.
Redakcja zastrzega sobie prawo do wykorzystywania całości lub części wypowiedzi zamieszczonych na forum portalu Franchising.pl w artykułach publikowanych na portalu Franchising.pl i w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING.