Forum o artykule: Wiedza w parze z doświadczeniem 344
Wróżką nie jestem, przeanalizuj wszystko.
Wszystko zależy od tego czy w Twoim miejscu zamieszkania będzie popyt na Twoje towary. No i konkurencja też ma duże znaczenie w małych miastach
A jak sprawa się ma w branży spożywczej? Dużo trzeba wyłożyć na start i lepiej mały sklepik czy duży market obrać sobie za cel?
Najpierw musisz sprawdzić, jaka jest konkurencja w lokalizacji, w której planujesz otworzyć działalność, o ile już masz jakąś wypatrzoną. W małej miejscowości, o jakiej piszesz, branża spożywcza jest jedną z najbardziej potrzebnych więc mały/średni sklepik zawsze się przyda, o ile towary będą różnorodne, a sam wygląd lokalu porządny, bo to przyciągnie klientów. Market najbardziej opłaca się we franczyzie, bo na własną rękę potrzeba by zainwestować trochę dużo kapitału, załatwić dużo pozwoleń itd., mniejszy sklep jest rozsądniejszym wyjściem - przynajmniej w mojej opinii.
Nie lubię takich wątków bez szczegółów. Konkurencja, jaki klient, popyt na daną usługę - zapomnieliśmy o tak ważnych kwestiach?
Wiedza w parze z doświadczeniem
Jak Pani ocenia rozwój rynku spożywczego i branży „dom i ogród”? Rynek spożywczy należy do najbardziej dynamicznych w Polsce. Mimo że przez ostatnią dekadę liczba niezależnych sklepów spadła o 30 proc., przybywa placówek zrzeszonych w sieciach. W ciągu ostatnich 10 lat zanotowały aż trzykrotny wzrost. Oznacza to, że duzi gracze zyskują coraz większą przewagę nad niezależnym handlem. Według prognoz, wartość rynku spożywczego osiągnie na koniec 2015 roku ok. 240 mld dol., czyli o mniej więcej 2,1 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Prawdopodobnie najbliższe lata będą równie dobre. Podobne prognozy dotyczą branży „dom i ogród”. Sektor zatacza coraz szersze kręgi, obejmując stopniowo mniejsze miejscowości. Nic dziwnego zresztą. Jest ich o wiele więcej, niż dużych miast. Ponadto cechuje je większy popyt ze względu na wciąż ograniczony dostęp do artykułów budowlanych, wyposażenia wnętrz i urządzania ogrodów. Jest więc nisza, którą chcemy wypełnić. Nie oznacza to, że duże miasta tracą na wartości. Mija właśnie 10 lat od boomu mieszkaniowego w Polsce. Ci, którzy kupili mieszkania przed laty, przymierzają się do ich remontu. Poza tym na rynku wciąż pojawiają się nowe mieszkania, co bezpośrednio przekłada się na wzrost obrotów w branży wyposażenia wnętrz i tworzy miejsce na nowe placówki.Pozostałe kategorie
tematy
komentarze
użytkownicy
HANDEL 427
USŁUGI 557
- turystyka i hotele 32
- doradztwo i księgowość 24
- gastronomia 208
- finanse i bankowość 106
- edukacja 34
- beauty i fitness 24
- usługi dla konsumentów 45
- nieruchomości 22
- usługi dla biznesu 62
inne 1475
PROFIT system informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na forum. Usuwane będą wypowiedzi o treści reklamowej lub rażąco sprzecznej z zasadami dobrego wychowania.
Wypowiedzi mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy. Adres IP osoby zamieszczającej wypowiedź jest prezentowany wszystkim użytkownikom. Konta użytkowników będą blokowane w przypadku zamieszczania wypowiedzi reklamowych, niekulturalnych lub naruszających czyjeś dobre imię. W przypadku zauważenia nadużyć prosimy o kontakt: redakcja@franchising.pl.
Administrator forum porządkuje forum łącząc wątki o podobnej tematyce oraz poprawia nazwy tematów.
Redakcja zastrzega sobie prawo do wykorzystywania całości lub części wypowiedzi zamieszczonych na forum portalu Franchising.pl w artykułach publikowanych na portalu Franchising.pl i w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING.