Forum o artykule: Tajemniczy klient bez tajemnic 1475
etyka w biznesie? w crm? gdzie? i tak się rozchodzi o to aby sprzedać jak najwięcej, jak najdrożej i wyeksplaatować pracownika do maksimum.
etyka w biznesie to puste słowo... nic dodać nic ujać
Rownie dobrze mozna zadac pytanie dostawcom Biedronki - dlaczego dostarczaja towar?, pracownikom - dlaczego pracuja?, klientom - dlaczego robia zakupy?
Powinnismy rozpoczac dyskusje na "JAK?" a nie na "CZY?". Mystery Shopper na pewno jest potrzebne, mamy zmieniac spolemowskie podejscie do klienta, ale z drugiej strony trzeba uwazac przy wyciaganiu wnioskow i wprowadzaniu standardow w zycie. Mozemy w latwy sposob, mowiac kolokwialnie, przegiac. Nie da sie jedna miara podejsc do obslugi wszystkich klientow, czy uwazacie ze pracownik powinien tak samo zachowywac sie wobec kobiety 60-letniej jak i dziewczyny 17-letniej?
Spojrzcie na Mc Donaldsa - odchodza od szablonowego podejscia do klienta.
Dla mnie jest bardziej naturalne i bardziej mi sie podoba gdy sprzedawca powie do mnie "czesc" niz "dzien dobry Panu". Tylko jak to zmierzyc? Trzeba doswiadczenia by zbudowac dobre narzedzie do pomiaru a pozniej na etapie analiz nie zatracic tych istotnych, indywudalnych aspektow obslugi.
pozdrowienia dla wszystkich tajemniczych :-)
to nie mial byc cios ponizej pasa tylko zwykle pytanie; poza tym jakos nie bardzo potrafie znalezc znak rownosci pomiedzy programami, o ktorych piszemy a dostawcami Biedronki, wiec chyba nie bylo to najlepsze porownanie; zeby to bylo jasne dla wszystkich - ja nie jestem przeciwna tym programom (wbrew temu co sugeruje pit.), wrecz przeciwnie zdecydowanie jestem za - o tym chyba swiadczy fakt, ze tu w ogole jestem i rozmawiam na ten temat; chcialam tylko nawiazac i uzmyslowic Wam, ze z tej tzw. drugiej strony Wasze dzialania moga miec zupelnie inny charakter i Wasze wyzsze idealy i cele moga mocno zderzyc sie z rzeczywistoscia i tym co sie naprawde dzieje...
natomiast co do slusznosci i sposobu tworzenia standardow (my to czesto nazywamy niewolniczymi wiezami) to pewnie tez kilka slow moglabym powiedziec - ale tak w sumie to masz racje, ze trzeba je doprecyzowywac do okreslonych typow klientow
pit. zajmujesz sie pisaniem standardow?
W nr 14 "Franchising Info" publikujemy artykuł opisujący badania mystery shopping. Zachęcamy do lektury!
Zamów 14 numer magazynu w franchising.pl/ksiegarnia/.
"Jakość sprawdzaj za plecami"
Każdy przedsiębiorca musi pamiętać, że u żadnego klienta nie ma szans na "drugie pierwsze wrażenie".
Tajemniczy klient bez tajemnic
Mystery Shopping (znany także jako: Tajemniczy Klient, Tajemnicze Zakupy, Anonimowi Klienci, Monitoring Usług) to jedno z najbardziej dostępnych obecnie narzędzi badawczych, za pomocą którego możesz sprawdzić jak funkcjonuje twoja placówka i jak jest postrzegane przez klientów. Dzięki niemu, możesz dowiedzieć się, czy twoi pracownicy spełniają stawiane im wymagania, poznać słabsze punkty. Zastanawiasz się pewnie jak to jest możliwe? Otóż proces jest bardzo prosty. Jesteś właścicielem sieci obsługującej klientów – sieci, którą chcesz rozwinąć. Zanim jednak to zrobisz, decydujesz się na badanie MS, aby sprawdzić czy wszystko dotychczas działa jak trzeba. Spośród oferujących tego typu badania firm, wybierasz firmę potrafiącą prowadzić projekty Tajemniczy Klient, która przygotuje dla ciebie projekt pomiaru i wytypuje osoby do przeprowadzenia audytu. Osoby takie (audytorzy) odwiedzają każdy z twoich punktów obsługi klienta i z pozycji „normalnego klienta” obserwują (nie oceniają), wszystko co zobaczą i usłyszą. Audytor może skorzystać ze wszystkich usług oferowanych przez punkt obsługi np. w hotelu poczynając od dokonania rezerwacji i kończąc na wymeldowaniu się. Podczas audytu np. w hotelu będzie zwracał uwagę na zachowanie i postawę pracowników, szybkość obsługi, czystość pokoi, jakość wyżywienia, czy też temperaturę wody w basenie. Wszystko to wpisze w specjalnie wcześniej stworzony kwestionariusz (raport). Wiele takich raportów poddanych analizie da ci odpowiedz na wszystkie twoje pytania dotyczące jakości usług oferowanych w twoich hotelach i umożliwi dokonanie zmian, jeśli będą one konieczne, lub pochwałę personelu, gdy okaże się, że spełnia on najwyższe standardy obsługi. Schemat jest analogiczny w innych branżach.Pozostałe kategorie
tematy
komentarze
użytkownicy
HANDEL 428
USŁUGI 557
- turystyka i hotele 32
- doradztwo i księgowość 24
- gastronomia 208
- finanse i bankowość 106
- edukacja 34
- beauty i fitness 24
- usługi dla konsumentów 45
- nieruchomości 22
- usługi dla biznesu 62
inne 1475
PROFIT system informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na forum. Usuwane będą wypowiedzi o treści reklamowej lub rażąco sprzecznej z zasadami dobrego wychowania.
Wypowiedzi mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy. Adres IP osoby zamieszczającej wypowiedź jest prezentowany wszystkim użytkownikom. Konta użytkowników będą blokowane w przypadku zamieszczania wypowiedzi reklamowych, niekulturalnych lub naruszających czyjeś dobre imię. W przypadku zauważenia nadużyć prosimy o kontakt: redakcja@franchising.pl.
Administrator forum porządkuje forum łącząc wątki o podobnej tematyce oraz poprawia nazwy tematów.
Redakcja zastrzega sobie prawo do wykorzystywania całości lub części wypowiedzi zamieszczonych na forum portalu Franchising.pl w artykułach publikowanych na portalu Franchising.pl i w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING.