Pierwszy Duży Ben został otwarty w maju 2016 r. przy ul. Hetmańskiej w Poznaniu. Obecnie sieć liczy 12 sklepów własnych w Wielkopolsce.
Czwartek
22.02.2018
Eurocash rusza z nową franczyzą. W bardzo konkurencyjnym segmencie.
 

Franczyzodawca m.in. takich marek, jak Delikatesy Centrum i Groszek, zakończył testy nad nowym konceptem franczyzowym. Duży Ben, sieć sklepów z alkoholem, rozpoczyna poszukiwania partnerów.
– Zadaniem Grupy Eurocash, jako partnera niezależnego handlu w Polsce, jest tworzenie właścicielom małych i średnich sklepów detalicznych dodatkowych możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami. Dlatego inwestujemy w innowacyjne formaty detaliczne, takie właśnie jak Duży Ben. Przetestowaliśmy ten koncept i sprawdziliśmy najlepsze rozwiązania. Niezależne badania wskazują, że sprzedaż w placówkach Duży Ben jest średnio prawie 50 proc. wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa. Jesteśmy gotowi oddać nasz koncept w ręce franczyzobiorców – powiedział Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash.

Pierwszy Duży Ben został otwarty w maju 2016 r. przy ul. Hetmańskiej w Poznaniu. Obecnie sieć liczy 12 sklepów własnych w Wielkopolsce. Dzięki franczyzie placówki z charakterystycznym logo pojawią się w miastach w całej Polsce. Oferta współpracy skierowana jest do przedsiębiorców prowadzących zarówno sklepy alkoholowe, jak i ogólnospożywcze z licencją na sprzedaż alkoholi. Każdy kto rozważa specjalizację w tej kategorii, ale też osoby, które nie mają jeszcze własnego lokalu, będzie mógł dołączyć do sieci Duży Ben.

Na co konkretnie mogą liczyć przyszli franczyzobiorcy?
– Jako Duży Ben zapewniamy wyposażenie sklepu, szyld oraz inne elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, system kasowy, a także pierwsze zatowarowanie na preferencyjnych warunkach. Co ważne zapewniamy też wsparcie marketingowe, w tym cykliczne promocje, program lojalnościowy oraz nowoczesne narzędzia prowadzenia i kontroli biznesu. Nasi klienci mogą również liczyć na wsparcie operacyjne opiekuna sklepu. Przystępując do sieci Duży Ben, klient zyskuje wsparcie i siłę zakupową Grupy Eurocash, posiadającej 20 lat doświadczenia w rozwijaniu sieci franczyzowych – wskazał Piotr Kupczyk, menedżer ds. ekspansji sieci Duży Ben.

Przystąpienie do sieci franczyzowej Duży Ben wiąże się z uiszczeniem opłaty początkowej w wysokości 10 tys. zł. Przedsiębiorca powinien posiadać zezwolenie na sprzedaż alkoholu. Rozpoczęcie współpracy wiąże się ponadto z odpowiednim przygotowaniem lokalu (odmalowanie, doświetlenie – jeśli jest taka potrzeba) oraz utrzymywaniem placówki zgodnie ze standardami sieci.

Duży Ben ma w założeniu łączyć szeroką ofertę produktów w atrakcyjnych cenach z fachowym doradztwem. Sklepy zbudowane są w oparciu o zasadę one-stop-shop. Oznacza to, że w Dużym Benie można zrobić zakupy na różne okazje – od wieczornego piwa po pracy, przez spotkanie ze znajomymi, po urodziny czy nawet wesele. Właściciel marki postawił na innowacje, takie jak Winomat, czyli specjalny automat z winem. Pozwala on na degustację wina przed zakupem. W sklepach znajdują się też piwne tapy, pozwalające na zakup piwa ,,prosto z beczki” nalanego do butelki. W ofercie są piwa rzemieślnicze oraz wina z najpopularniejszych regionów, a także wszystkie składniki potrzebne do przygotowania drinków, przekąski czy szkło do każdego rodzaju alkoholu.

Obok konceptu Duży Ben, Grupa Eurocash inwestuje również w rozwój takich formatów detalicznych jak Abc na kołach czy Kontigo, które docelowo, po zakończeniu testów, będą również rozwijane w modelu franczyzowym.