Groszek jest po drodze
Groszek to przykład średniego sklepu spożywczego, ale ciągle w kategorii sklepu ulicznego czy osiedlowego. Dlaczego wybraliście taką formę, czy ona sprawdza się wszędzie czy tylko w specyficznych lokalizacjach?
Groszek to sklep dla każdego. Blisko usytuowany, samoobsługowy o powierzchni 80-400 metrów, do którego drogę klient może pokonać pieszo w ciągu kilku minut. Sklep posiada "twarz", czyli sprzedawców znanych z widzenia. Klientami Groszka są osoby, które mieszkają w najbliższej okolicy placówki, kupujący w drodze do pracy i szkoły lub z powrotem. Oferowany konsumentom asortyment jest wystarczająco szeroki do codziennych zakupów. Sklepy Groszek zlokalizowane są zarówno w małych miejscowościach, jak i w bardzo dużych aglomeracjach miejskich typu Warszawa, Kraków i Katowice.
Jak zmienia się rynek spożywczy z perspektywy Groszka?
Zauważalna jest coraz większa współpraca kupców i konsolidacja sklepów. To właściwa droga rozwoju polskiego handlu. Obecnie konsumenci przywiązują dużą uwagę do jakości, sprawności robienia zakupów oraz do miłej obsługi. Coraz więcej kupców zdaje sobie sprawę z konieczności wprowadzania zmian i inwestuje w rozwój własnych firm. Wprowadzane są nowoczesne rozwiązania w aranżacji wnętrza i w dziedzinie informatyzacji. Bariery w rozwoju przedsiębiorczości widać jednakże w obowiązujących przepisach prawnych, często zmieniających się przepisach podatkowych, skomplikowanych procedurach, uciążliwych kontrolach i tylko papierowym obowiązywaniu zasady równości dużych i małych sklepów wobec prawa.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Co się dzieje z franczyzodawcą Delikatesów Centrum i Groszka?
Regały pod szyldem Faktorii Win trafiły już do 4,5 tys. sklepów w Polsce. Co właściwie dają właścicielom?
Eurocash ma powód do zmartwień. Handlowy gigant rośnie, ale zarabia coraz mniej.
Gościem specjalnym Forum Edukacyjnego na XV Targach Franczyza będzie Piotr Polk, aktor i właściciel marki meblarskiej „by Polk”.
15. Targi Franczyza za nami. Po nich czas na katowickie targi Pomysł na firmę. Ich kolejna edycja już wiosną.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.
Marka Coccodrillo oprócz tradycyjnych sklepów uruchamia też placówki sezonowe. Pierwsze zaczynają działać już w kwietniu.
Branżę kurierską zarówno na świecie, jak i w Polsce cechuje dynamiczny rozwój. Czy to jest biznes dla Ciebie?
Teletorium unowocześnia swój model sprzedaży, wprowadzając m.in. wirtualnego sprzedawcę. Co zyskają na tym franczyzobiorcy?
Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.
POPULARNE NA FORUM
Piotr i Paweł na sprzedaż
Szkoda, że sprzedają tego Piotra i Pawła. Widocznie z Biedronką nikt wygrać nie może. ___________________________ Inżynierskie prace - pomoc
Zdrowa żywność w kolejnych miastach
Z tym jedzeniem Eco to jest prawdziwy bum. _____________________ Pisanie prac inżynierskich z informatyki
Zyski z automatu
To rzeczywiście może być dobry biznes. _____________________________ Informatyka
Twarda woda
Witajcie, jak tam z Waszą wodą w kranach? My niestety mamy twardą i nie wiemy jak sobie z nią poradzić. Słyszałam co nieco o filtrach oczyszczających kranówkę i...
Blaski i cienie Eurocashu
Eurocash - kto by pomyślał, że ta firma, może robić jakieś złe rzeczy. Ciekawa sprawa. ____________________ Tematy prac magisterskich z kosmetologii
Zyski z automatu
Mnie to do dzisiejszego dnia dziwi, że Polska nie widzi w tym dużego potencjału. Zarabiaj i oszczędzaj z ToPolecam
Blaski i cienie Eurocashu
Zawsze staram się, aby uważać na potencjalne minusy z korzystania z eurocashu. Tutaj wymienili sporo minusów: https://vindicat.pl/faq/vindicat-how-it-works/ Warto się...
Sklepy spożywcze 2014
Dużo promocji jest na bilbordach, tam są te najciekawsze zazwyczaj.. Nawet inne sklepy mają na wystawach najlepsze swoje wyposażenie sklepów odzieżowych