17.02.2006

Tesco chce podbić rynek USA

Tesco chce podbić rynek USA. Brytyjska sieć supermarketów Tesco planuje wejść na rynek amerykański. Już w przyszłym roku będzie otwierać w Stanach Zjednoczonych swoje sklepy.

Tesco wyda na to przedsięwzięcie 436 milionów dolarów. Inwestycje będą finansowane ze środków własnych.

Tesco poinformowało, że pierwszy supermarket zostanie otwarty na Zachodnim Wybrzeżu. Dyrektor generalny Terry Leahy określił planowane przedsięwzięcie jako „niesamowicie ekscytujące posunięcie”.

Tesco szacuje, że amerykański rynek spożywczy jest wart 600 miliardów dolarów rocznie i będzie się zwiększać o 40 proc. w ciągu najbliższych pięciu lat. Zespół ekspertów z Tesco badał ten rynek przez cały ubiegły rok. Amerykańskie przedsięwzięcie zostanie uruchomione przez Tima Masona, obecnego dyrektora Tesco ds. marketingu i nieruchomości.

Tesco planuje utworzyć swoje amerykańskie markety w oparciu o już funkcjonujący model małych sklepów Express. Koncern posiada ponad 800 takich sklepów w pięciu krajach.

Więcej: Money.pl

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0