17.03.2006

Dwa razy więcej Zielonych Marketów

Sieć sklepów spożywczo-przemysłowych Zielony Market planuje podwoić liczbę placówek. Do końca 2006 roku ma ich być ponad 50. Większość poprowadzą franczyzobiorcy.

Działająca od 1998 r. sieć liczy obecnie 29 sklepów (8 placówek własnych i 21 franczyzowych) zlokalizowanych w miejscowościach liczących do 60 tys. mieszkańców. Od początku 2006 r. w sieci otwarto 6 nowych placówek, a w samym tylko marcu powstaną kolejne dwa sklepy działające we franczyzie: 18 marca w miejscowości Obierwia i 25 marca w Ostrołęce. Ale to nie koniec inwestycji firmy SPS Handel, do której należy sieć. - Interesuje nas na razie rozwój w obrębie ok. 200 km od Ostrołęki, a więc w tym promieniu poszukujemy franczyzobiorców. Będziemy się skupiać przede wszystkim na rozwoju w obrębie województw: mazowieckiego, mazursko-warmińskiego i podlaskiego. Nie wykluczamy jednak przejmowania już istniejących sieci na innych terenach – zapowiada Tomasz Wierzbowski, dyrektor ds. marketingu SPS Handel.

Franczyzobiorca sieci powinien dysponować lokalem z co najmniej 100 mkw. powierzchni handlowej. Firma nie pobiera opłaty wstępnej, ale biorcy zobowiązują się do wpłacania co miesiąc 200 zł na fundusz marketingowy - pieniądze te przeznaczane są między innymi na wydawaną piętnaście razy w roku gazetkę promocyjną. W zamian, franczyzodawca oferuje między innymi jednolity system wizualizacji, wsparcie marketingowe, szkolenia i pomoc w dostosowaniu obiektu do standardów sieci (zakup mebli i systemu komputerowego) oraz liczne szkolenia.