08.08.2006

Kolporter postawił na jedną kartę

Kolporter przygotowuje uniwersalną kartę doładowania telefonów komórkowych. Za jej pomocą będzie można uzupełnić konto telefoniczne w każdej sieci.

Uniwersalna karta do doładowania telefonu komórkowego każdej sieci ma poszerzyć dotychczasową ofertę Kolportera (do tej pory składały się na nią terminale do doładowania własnej produkcji) oraz zwiększyć udziały Kolportera w sektorze rynku kart telefonicznych i elektronicznych doładowań. W ciągu roku od wprowadzenia do oferty terminali Kolporter przejął ok. 25 proc. tego rynku. Oprócz tego, firma chce wdrożyć dodatkowe usługi świadczone za pomocą terminali: wypłaty oraz przekazy gotówkowe, płatności masowe, akceptację kart płatniczych. Pracuje również nad ujednoliceniem wizualizacji sieci sprzedaży.

Grupa Kolporter składa się z 10 spółek. Firmy wchodzące w skład grupy odpowiadają m.in. za obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży, produkują kioski, terminale oraz oferują wyposażenie sklepów i biur. Od lat 90-tych Kolporter rozwija ogólnopolską sieć sprzedaży zarządzaną przez spółkę Kolporter Sieci Handlowe. Aktualnie w sieciach Kolportera działa 5 Salonów Multimedialnych, 9 Markecików Spożywczych i około 900 saloników prasowych prowadzonych przez partnerów - o ok. 100 punktów mniej niż w ubr.

- Nasze punkty sprzedaży zostały zweryfikowane pod względem osiąganych obrotów, dlatego liczba saloników przejściowo zmalała - wyjaśnia Maciej Topolski, pełnomocnik zarządu Grupy Kolporter. Zapewnia jednak, że zgodnie z planem do końca 2006 roku będzie ich 1200.

Powiązania pomiędzy spółkami z Grupy Kolportera nie ograniczają się do związków kapitałowych. Wszystkie spółki świadczą wzajemnie na rzecz siebie usługi. Kolporter S.A. zajmuje sie dostawą prasy do saloników prasowych, Kolporter Service dostawą innych artykułów do saloników (biurowe, prepaidy, terminale), Kolporter Sieci Handlowe zarządza salonikami, Kolporter Info dostarcza oprogramowanie do saloników, Kolporter Promocja zarządza powierzchnią reklamową na salonikach, a z kolei Condite produkuje meble i wyposażenie saloników.

Aneta Wieczorek