07.11.2006

Polacy cenią uczciwość w sklepie

Dla klientów super- i hipermarketów liczy się przede wszystkim jakość produktów i uczciwość wobec kupujących – wynika z raportu „Wizerunek sieci handlowych”. Tylko 1 na 10 Polaków zwraca uwagę na postawy handlowców wobec pracowników.

Według raportu „Wizerunek sieci handlowych” przygotowanego w oparciu o badania opinii społecznej PBS DGA, listę najważniejszych cech marketów otwiera jakość produktów i obsługi (49 proc. wskazań) oraz uczciwość wobec klientów (42 proc.). Wśród cech, które Polacy najbardziej cenią wśród sieci super- i hipermarketów są też fachowość, kompetencja obsługi oraz klimat i miła atmosfera. Tylko 9 proc. Polaków wymienia odpowiedzialność wśród najważniejszych cech super- i hipermarketów.

Raport wskazuje, że kryzysy dotyczące relacji marketów ze swoimi pracownikami rzutują negatywnie na reputację całej branży handlowej. Na pytanie o uczciwość super- i hipermarketów wobec pracowników, aż 64 proc. Polaków odpowiada negatywnie. Jeśli chodzi o inne branże, Polacy nie są tak surowi w ocenach.

- Większość Polaków uważa, że sieci handlowe nie są uczciwe w stosunku do zatrudnionych w nich osób – komentuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA. – Łagodniejsze oceny w grupie pracowników branży handlowej mogą jednak sugerować, że rzeczywistość jest lepsza niż wskazują obiegowe opinie – dodaje. (aw)