Wtorek
09.03.2010
Penta Investments, właściciel sieci sklepów Żabka, wykupił 100 proc. udziałów firmy PR Market, która pod marką Koruna zarządza 45 supermarketami w Czechach.
 

- Prawie 2 lata temu rozpoczęliśmy rozwój sieci sklepów Żabka w Czechach. Obecnie działa tam 100 placówek. Naszą ambicją jest doprowadzenie do konsolidacji niezależnego rynku detalicznego w Polsce i Czechach. Zakup Koruny to pierwsza transakcja, ale przygotowujemy kolejne – mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska.

- Wraz z rozwojem formatu convenience sieci Żabka w Czechach, będziemy rozbudowywać także formaty supermarketów Koruna, zgodnie z modelem biznesowym projektów Freshmarket i Żabka - dodaje Jozef Janov, Partner Zarządzający Penta Investments w Polsce.

Obie czeskie marki (Żabka i Koruna) będą wykorzystywać efekt synergii ujednolicając rozwiązania logistyczne, technologie informatyczne i zarządzanie łańcuchem dostaw. Korzyścią dla klientów będzie poszerzenie asortymentu produktów i usług oraz wdrożenie dodatkowych promocji cenowych. W ciągu najbliższych miesięcy transakcję zatwierdzi Czeski Urząd Antymonopolowy.

Firma PR Market (Koruna) powstała w 1994 roku i utworzyło ją 8 prywatnych czeskich przedsiębiorców. Zarządza ona 45 supermarketami o powierzchni ok. 380 m2. Koruna oferuje asortyment artykułów spożywczych i innych produktów.

Żabka Polska powstała w 1998 roku i obecnie jest właścicielem ponad 2150 sklepów Żabka w formacie convenience oraz 15 Freshmarketów. W 2010 r. Żabka Polska planuje otworzyć 250 sklepów Żabka oraz 50 Freshmarketów. Firma zamierza rozwijać się w tym tempie przez następne 3-5 lat. Według wstępnych danych w 2009 r. firma osiągnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży (15,5 proc.), tym samym jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w swoim segmencie.

W 2008 roku model biznesowy sieci Żabka został przeniesiony na rynek czeski, gdzie z logo Żabki działa już 100 sklepów o średniej powierzchni 90 m2. Obecnie sieć sklepów Żabka jest najszybciej rozwijającą się niezależną siecią sprzedaży detalicznej w Czechach. W 2010 r. Żabka planuje na tamtym rynku otworzyć kolejnych 60 sklepów własnych. Placówki pod logo marki są zlokalizowane w Pradze i w Środkowo-Zachodnich Czechach. W ciągu najbliższych 3 lat Żabka zamierza otworzyć 250 punktów handlowych.

(agaka)


Agnieszka Turska

POPULARNE NA FORUM

Wykładziny obiektowe Gdańsk

Wykładziny obiektowe Gdańsk to kluczowy element wyposażenia wielu obiektów użyteczności publicznej oraz biznesowych w Gdańsku. Charakteryzują się one wysoką...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.04.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022