Ostatnie sklepy przystąpiły do sieci pod koniec maja. Nowe placówki powstały m.in w Jastrzębiej Górze, Gdańsku i Gdyni.
Poniedziałek
27.06.2011
Właściciele sklepów spożywczych z Pomorza połączyli siły tworząc sieć Abo - udane zakupy.
 

Właścicielem sieci Abo - udane zakupy jest spółka Detal Pomorze, która powstała w 2009 roku. Założyło ją dziesięciu właścicieli 14 sklepów osiedlowych z województwa pomorskiego. Celem zawiązania spółki było wzmocnienie pozycji sklepów na rynku i zwiększenie ich możliwości w negocjacjach cen z hurtownikami. W ciągu dwóch lat istnienia do sieci przyłączały się kolejne sklepy, których dziś jest już 83.

- Chcemy się bronić przed agresywnie rozwijającymi się dyskontami i konsolidacjami na rynku tradycyjnym, które będą eliminować z niego kolejnych graczy. W efekcie, ograniczenie rynku hurtowego spowoduje wzrost cen – mówi Maciej Zaremba, prezes zarządu Detal Pomorze. - Wychodzimy z założenia, że nie warto wiązać się z jednym dostawcą. Tworząc konkurencję można uzyskać atrakcyjniejsze ceny produktów.

Sklepy Abo współpracują ze sobą na zasadzie miękkiej franczyzy. Nie ponoszą żadnych dodatkowych kosztów z tytułu przystąpienia do sieci, czy też funkcjonowania w niej. Najważniejszym atutem obecności w sieci są konkurencyjne ceny u dystrybutorów oraz rabat retro. Jest to rabat przyznawany za dokonane wcześniej zakupy. Jego wysokość zależna jest od obrotu, który zostanie wygenerowany w danym okresie. Z tego tytułu przedsiębiorca raz na kwartał można liczyć na dodatkowe pieniądze. W średniej wielkości sklepie, w którym miesięczny przychód wynosi około 250 tys. zł brutto, kwota zwrotu rabatu retro to nawet 8 tys.

- Realnym celem na ten rok jest podwojenie tej kwoty - mówi Maciej Zaremba. - Istotniejsze jest dla nas wypłacanie bonusów retro, a nie zysk centrali, której koszty prowadzenia z założenia mają być minimalne. Dzięki temu możliwe jest wygenerowanie większego zysku przez wszystkie sklepy. Staramy się dobierać duże, stabilne finansowo placówki, o powierzchni min. 100 m2, które pozwolą nam spełnić wymagania producentów. Myślę, że liczba sklepów współpracujących z nami w bieżącym roku będzie szybko rosła.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Wykładziny obiektowe Gdańsk

Wykładziny obiektowe Gdańsk to kluczowy element wyposażenia wielu obiektów użyteczności publicznej oraz biznesowych w Gdańsku. Charakteryzują się one wysoką...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.04.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022