Blisko 14 tys. sklepów oznaczonych zielono-czerwonym logo Spar funkcjonuje w 34 krajach na pięciu kontynentach. W naszym kraju sieć rozpoczęła działalność w 1996 roku.
Czwartek
25.08.2011
Spar otworzył w Jastrzębiu Zdroju 60. franczyzowy supermarket.
 

Firma Spar została założona w Holandii w 1932 roku, do naszego kraju weszła w 1996. W Polsce pod logo Spar funkcjonuje 60 supermarketów działających w trzech regionach Polski: Wschód, Centrum i Zachód. Wszystkie prowadzone są przez franczyzobiorców. W Jastrzębiu Zdroju właśnie została otwarta najnowsza placówka sieci. Na 600 m2 klienci mają do wyboru blisko 9 tys. artykułów. Jest to kolejna placówka właścicieli sklepu, którzy do tej pory prowadzili trzy inne markety pod szyldem Spar.

- Przynależność do systemu Spar pozwala franczyzobiorcom prowadzącym niewielkie sklepy korzystać z tych samych warunków zakupu towarów, jakie mają duże supermarkety i hipermarkety. Franczyzobiorcy mogą także korzystać z naszego międzynarodowego know-how, dzięki czemu sklepy naszej sieci są atrakcyjne zarówno dla franczyzobiorców jak i dla klientów – mówi Andrzej Figiel, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. rozwoju.

Na początku 2010 roku Spar Polska dołączył do grupy kapitałowej Bać-Pol - jednej z największych i najstarszych firm dystrybucyjnych w Polsce. Sieć pozyskała w ten sposób silnego partnera, który gwarantuje dostęp do asortymentu 6 tys. produktów dostarczanych zarówno przez największe firmy z branży spożywczej, jak i mniejsze firmy regionalne. Do końca roku ma powstać jeszcze 29 sklepów Spar.

Sieć oferuje możliwość współpracy w trzech formatach: Spar Express, czyli małe sklepy o powierzchni do 200 m2, Spar Market – średniej wielkości sklepy do 1 tys. m2 powierzchni oraz Eurospar – koncept hipermarketów. W każdym formacie współpracy franczyzobiorca może liczyć wyłączność terytorialną, działania promocyjno-reklamowe oraz szkolenia organizowane dla członków sieci Spar.

(boa)


Bolesław Adamiec, dziennikarz
Bolesław Adamiec
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.