Biedronka liczy blisko 2 tys. sklepów, w 2015 ma ich być 3 tys. W rozwoju sieci pomoże system partnerski.
Wtorek
18.09.2012
Do tej pory przedsiębiorcy mogli zapomnieć o licencji na poprowadzenie znanego dyskontu. Wkrótce może się to zmienić.
 

Historia Biedronki ma swój początek w 1995 roku, kiedy sieć dyskontów zaczął budować Mariusz Świtalski. Trzy lata później, gdy pod logo Biedronki działało ponad 200 sklepów, nowym właścicielem została portugalska grupa kapitałowa Jeronimo Martins. Jeronimo Martins Polska zarządza obecnie 1,9 tys. punktów w ponad 800 miejscowościach. Spółka współpracuje z 500 polskimi producentami oraz zatrudnia ok. 37 000 pracowników. Jednocześnie Alexandre Soares dos Santos, prezes firmy jest najbogatszym Portugalczykiem.

Mimo dużej liczby sklepów, Biedronka nigdy nie zdecydowała się na rozwój we franczyzie. Z wywiadu udzielonego Wiadomościom Handlowym przez dyrektora generalnego firmy w Polsce wynika jednak, że to tylko kwestia czasu.
- Kilka obiektów uruchomiliśmy w ostatnim czasie na podstawie tzw. umów o współpracy handlowej ze sklepami niezależnymi, które obecnie testujemy. To luźna forma kooperacji zbliżona do franczyzy, gdzie placówka zmienia nazwę na Biedronka i przejmuje nowy layout, wystrój oraz asortyment. To właśnie poprzez ten model współpracy Biedronka wzmocni swoją obecność na polskiej prowincji. Spodziewamy się, że ta forma może być decydująca w realizacji ostatniej fazy planu ekspansji do 2015 roku - powiedział portalowi Pedro Soares dos Santos.

Wspomniany plan zakłada uruchomienie w ciągu najbliższych trzech lat tysiąca dyskontów w miejscowościach powyżej 15 tys. mieszkańców. Warto dodać, że Biedronka nie jest typowym dyskontem. W jego ofercie coraz częściej można znaleźć produkty delikatesowe, na przykład owoce morza i zagraniczne wina. W ostatnich miesiącach Biedronka dokonała remodellingu swoich sklepów polegającego na zmianie ustawienia towarów. Dzięki temu dyskonty zanotowały wzrost sprzedaży o ok. 18 proc.

Na temat możliwości współpracy Biedronki z innymi przedsiębiorcami wypowiedziała się dla Franchising.pl Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins Polska SA.: - Projekt partnerski Biedronki znajduje się obecnie w fazie testowej. Jednocześnie podkreślamy, że każdy sklep sieci Biedronka to ta sama marka.

(dw)


POPULARNE NA FORUM

Business Portfolio

Excellent article. Very interesting to read. I really love to read such a nice article. https://arynews.tv/en/

5 wypowiedzi
ostatnia 21.07.2018
Eurocash zarabia coraz mniej

Some blogs give us extra knowledge about the particular Topic in which we are searching on the Internet and this is also one of those in which we can take some new ideas as...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.07.2018
Business Portfolio

Good One

5 wypowiedzi
ostatnia 21.07.2018
Twarda woda

There are lots of possessions to do with the superiority of hose down. Better toward discuss with the adjoining person by appointment in the flesh click for more: Expert Essay...

20 wypowiedzi
ostatnia 20.07.2018
Twarda woda

Water in various parts which differs in the measure of broke up mineral particles it contains. This decides if it is hard or delicate water. There are points of interest and...

20 wypowiedzi
ostatnia 20.07.2018
Blaski i cienie Eurocashu

Well, this time you come up with great initiative Kamil. K, Thanks for being the shout out for this matter, We are with you at DoDoPackaging.Com

8 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Zmiana warty w Eurocashu

Grupa Eurocash jest jedną z największych grup, mam nadzieję, że będziecie dobrze. instagram trading

4 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Twarda woda

There are lots of but the purification method depends on the quality of water. Better to consult with the nearest person by visiting physically. assignment help

20 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018